יום שישי, 05.07.2024 שעה 15:35

גרנט: בתוך זמן קצר עברו הרבה מאמנים בצ'לסי

המאמן השתתף בדיון בוועדת הכספים שבו אושרה תוספת לקרן לרווחת ניצולי השואה: "התביישתי כשראיתי את הניצולים". על עצמו: "מניח שאחזור"

|
גרנט וכחלון במהלך הדיון בוועדת הכספים (יניב גונן)
גרנט וכחלון במהלך הדיון בוועדת הכספים (יניב גונן)

מאמן הכדורגל, אברהם גרנט, הופיע הבוקר (ראשון) בפני ועדת הכספים של הכנסת בדיון שעסק בעדכון שיעור התגמולים לניצולי השואה ובמהלכו אושרה העברה של שני מיליון שקלים מתקציב האוצר לקרן לרווחת ניצולי השואה, על מנת שזו תוכל לקיים את פעילותה ולא תקרוס.

המאמן, שאביו מאיר ז"ל היה ניצול שואה, עמד לצידם של הניצולים בדיון. בימים האחרונים אף הפגין גרנט יחד איתם במחאה על עיכוב העברת כספים לקרן לרווחת הניצולים, וכעת הוא הגיע לכנסת כדי לנסות ולשנות את המצב.

"באתי מהכדורגל ואני רגיל שמושכים זמן ומחפשים אשמים", אמר גרנט בדיון. "מאז שאני קרוב לנושא הזה, אני רואה הרבה רצון טוב. הגעתי לקרן וראיתי שהם עושים עבודה נהדרת, עד שסיפרו לי על ההפגנה לאור המצב. פשוט התביישתי כשהייתי בהפגנה הזאת. לאחר מכן הייתה צעדה מקריית ראש הממשלה עד למשרד האוצר. הבטתי לאחור, ראיתי את הניצולים והתביישתי".

גרנט, שדבריו ריגשו את הניצולים שהגיעו לוועדת הכספים, הוסיף: "לאור מה ששמעתי כאן, אני מתרשם עכשיו לטובה. צריך לזכור שלניצולים האלו לא היה אוכל וחימום בתחילת חייהם ואני לא רוצה שזה יקרה גם עכשיו. צריך להגיע אליהם, הם לא צריכים להגיע לפה. אני לא מחפש אשמים, אבל יש פה אנשים שצריך לדאוג להם".

הדיון נערך גם בהשתתפות יושב-ראש הכנסת ראובן ריבלין, שר הרווחה משה כחלון, חבר הכנסת יואל חסון וחבר הכנסת יעקב אדרי. במהלכו חשף רוני קלינסקי, יושב-ראש הקרן לרווחת ניצולי השואה, כי גרנט גייס תרומות עבור הקרן למקרים מיוחדים שאין להם פתרון לאור התלות בכספי המדינה.

גרנט: התביישתי בשביל ניצולי השואה

אברהם גרנט אמר ל-ONE בנושא: "יש מעל למאה אלף ניצולי שואה שהמדינה צריכה לדאוג לצרכים הכי בסיסיים שלהם. אנחנו לא צריכים שהם יגיעו להפגנות. כשאישה פוגשת אותך ומביאה לך מכתב שהיא לא שילמה שכר דירה והולכים לפנות אותה ממנה לאחר 14 שנה או שלאנשים אין כסף לקנות פירות וירקות, זה נורא. המדינה לא הייתה צריכה להגיע למצב הזה".

"כשבאתי לפה, חשבתי שיהיה ויכוח שלא חשבתי שהוא צריך להיערך", ציין גרנט. "די התרשמתי מהאנשים בוועידה. השר כחלון עושה עבודה נהדרת. צריך להעלות מעל לכל הוויכוחים, למצוא דרך להגיע לכל ניצול באופן פרטני ולשמור על כבודו".

יואל חסון ואברהם גרנט במהלך הדיון (יניב גונן)
יואל חסון ואברהם גרנט במהלך הדיון (יניב גונן)
 

"אני מניח שאחזור לכדורגל, למרות שנהייתי בררן"
במעבר חד לנושא אחר. לאחר שבסופו של דבר הוא הצליח יחד עם ניצולי השואה להשיג את הכסף הדרוש מהאוצר, התייחס המאמן גם למצבה של צ'לסי ואמר: "לא הייתי רוצה לדבר על צ'לסי, אבל זה קצת יותר מדי מאמנים שבזמן קצר לא הולך להם. אפילו אם אלה הסיבות הנכונות, ייתכן שצריך לבדוק את תהליך המינויים מראש. אבל מפה קל לדבר".

על האפשרות שיחזור לאמן את צ'לסי, אפילו בתפקיד של ג'נרל-מנג'ר, הוסיף גרנט: "אני יודע שדובר על זה, אבל זה לא נכון לי ולמועדון לבצע את זה שבועיים לאחר שמונה רפא בניטס. הוא היה צריך לקבל את כל הגיבוי ולעמוד ביעדים שלו, למרות שהוא מונה לטווח קצר. לכן זה לא היה נכון. יכול להיות שאחזור לכדורגל. אני מניח שאעשה זאת, למרות שעם השנים אתה נהיה בררן לגבי המקומות שאתה רוצה לאמן בהם. אבל אני רוצה מאוד לאמן בחו"ל".

אברהם גרנט ורובי ריבלין (יניב גונן)
אברהם גרנט ורובי ריבלין (יניב גונן)
 

גרנט גם דיבר על הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות וטען: "יצאו הגרלות מעניינות. מלבד המשחק בין מנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד, אני חושב שהאקשן האמיתי יתחיל בשלב שלאחר מכן". על הצלחתו של אריק בנאדו כמאמן מכבי חיפה הוסיף: "כאב לי הלב על ראובן עטר. הוא איש כדורגל בכל רמ"ח איבריו, אבל זה המקצוע שלנו והוא צריך לדעת את זה. אריק עושה עד עכשיו עבודה נהדרת ויש לו עתיד".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */