יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:02

העתיד כבר כאן: כ-200 בנות הגיעו להפנינג כדורגל

האירוע בשיתוף ההתאחדות, "אתנה" ופיפ"א נערך בר"ג במטרה לעודד בנות להצטרף לענף. נחמיאס: "מתכוננים ל-2015", פלקון: "שיראו כמה זה כיף"

|
הבנות עם שרון זאבי. הפנינג יפה בר
הבנות עם שרון זאבי. הפנינג יפה בר"ג (יניב גונן)

שישי בצהריים, מזג אוויר מצוין ויום קלאסי לכדורגל עם החבר'ה. זה הסיפור שהתרחש היום באצטדיון רמת גן, רק עם טוויסט קטן בדרך. כ-200 בנות הגיעו מרחבי הארץ להפנינג כדורגל בנות שנערך בשיתוף ההתאחדות לכדורגל ,"אתנה" ופי"פא במטרה לעודד בנות בגילאים נמוכים לשחק כדורגל ולהצטרף לקבוצות מקצועניות. 

הבנות חולקו מראש לפי שני שנתונים ומשם הסתדרו בקבוצות בצורת מיני מונדיאל, כשכל קבוצה נקראת על שם מדינה בעולם. האירוע שנערך באצטדיון רמת גן כלל תחנות שונות שהודרכו עי שחקניות נבחרת ישראל לנוער, אשר משתייכות ל"סגל הזהב", סגל בנות שהוגדר כדור העתיד, כשבמסגרתו הן משחקות במשחקים רשמיים עם הבנים של השנתון שלהן,בנוסף לליגת הנשים בהן הן משחקות.

הבנות התמודדו בין היתר בהקפצת כדור, בעיטה לשער, סללום ועוד תחנות רבות ומגוונות. מנהלת אגף נשים בהתאחדות לכדורגל, שרון זאבי, שארגנה את האירוע מטעם ההתאחדות סיפרה לנו על המתרחש: "הגעתם לתצוגת כדורגל נשים בחג החנוכה בשיתוף של ההתאחדות, אתנה ופ"יפא. המטרה שלנו היא שהבנות ירשמו לקבוצות שכבר קיימות בשביל שנוכל להקים עוד קבוצות ועוד ליגות ובכך להגדיל את התשתית".

"מקווים לגייס הרבה בנות לקבוצות"

ילדות עם שרון זאבי, מנהלת אגף נשים בהתאחדות (יניב גונן)
ילדות עם שרון זאבי, מנהלת אגף נשים בהתאחדות (יניב גונן)
 

זאבי, שבעבר שיחקה בליגת הנשים לכדורסל, תיארה את המעבר בין הענפים: "ספורט נשים זה החיבור הטבעי. כל עוד ילדה יכולה לעסוק בספורט ולא משנה איזה, בשביל זה אני פה".

פסטיבל כדורגל נשים (יניב גונן)
פסטיבל כדורגל נשים (יניב גונן)
 

מאמן נבחרת הנשים, מאיר נחמיאס, סיפר לנו על האירוע ומטרותיו: "יש פה הפנינג בנות מכל הארץ שרוצות לשחק. אנו רואים ובוחנים אותן במטרה לצרף אותן לקבוצות ובשלב כלשהו לנבחרות. אנחנו כל הזמן מגייסים בנות בעזרת שרון ובעזרת אתנה, אנחנו אוספים בנות ומקווה שנראה תוצאות בקרוב. ב-2015 יש לנו את אליפות אירופה לנערות ונקווה להיות מוכנים ושיצא טוב".

מאיר נחמיאס: &qout; (יניב גונן)
מאיר נחמיאס. מתכוננים לאליפות אירופה ב-2015 (יניב גונן)
 

לי פלקון שחקנית נבחרת ישראל שעזרה בארגון ההפנינג סיפרה: "האירוע נועד לקדם את כדורגל הנשים בארץ. נרשמו בערך 200 בנות באיזור גילאים 8-12. המטרה היא להראות להן כמה כיף זה כדורגל".

השחקניות הצעירות מפגינות כישורים (יניב גונן)
השחקניות הצעירות מפגינות כישורים (יניב גונן)
 

לי סיפרה על השינויים שחלו העונה בליגת הנשים בישראל: "הליגה השנה קיבלה שינוי וכל קבוצה רשאית להביא שתי זרות, דבר שלא היה מותר עד עכשיו. בלי ספק זה העלה את הרמה. והליגה הרבה יותר צמודה, ולאט לאט גם מקדם את הרמה בנבחרת".

סגל דור הזהב (יניב גונן)
סגל דור הזהב. כבר מחפשים את דור ההמשך (יניב גונן)
 

סגל דור הזהב מחויכות בר&qout;ג (יניב גונן)
סגל דור הזהב מחויכות בר"ג (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */