יום ראשון, 06.10.2024 שעה 18:08

הפסדים לארשנסקי ופולק, ג'רבי זכתה בזהב

ג'ודו: הנציגים מאולימפיאדת לונדון הפסידו בגמר אליפות ישראל. סגנית אלופת אירופה החזירה לעצמה את התואר. שלומי שבת הפתיע את זאבי בטקס הפרידה

|
ירדן ג'רבי עם מדליית הזהב (חגי ניזרי)
ירדן ג'רבי עם מדליית הזהב (חגי ניזרי)

שתי הפתעות עמדו במרכז קרבות הגמר של אליפות ישראל בג'ודו שנערכה הערב (חמישי) באולם מטרו-ווסט ברעננה. שני הנציגים היחידים מהמשלחת האולימפית ללונדון שלקחו חלק באליפות, גולן פולק וטומי ארשנסקי, שהתחרו במשקלים גבוהים יותר מהמשקלים הרגילים שלהם, הסתפקו במדליות כסף.

פולק שהתחרה במשקל עד 73 ק"ג הפסיד בגמר המרתק ביותר באליפות לוואדים גושין שהשיג שני וואזרי. טל פליקר הצעיר הפתיע את ארשנסקי בגמר במשקל עד 66 ק"ג.

סגנית אלופת אירופה, ירדן ג'רבי שפיספסה את האליפות בשנה שעברה בגלל פציעה, החזירה לעצמה את התואר במשקל עד 63 ק"ג עם ניצחון בגמר על רותם שור באיפון. "אני ממש שמחה, לפעמים להתחרות בארץ זה הרבה יותר קשה מלהתחרות בחו"ל, יש המון לחץ וציפייה מהקהל", גילתה ג'רבי.

גילי כהן ניצחה שנה שנייה ברציפות את הג'ודוקא הוותיקה, רוני שוורץ במשקל עד 52 ק"ג. "לא קל לחזור להתחרות אחרי הרבה זמן וזה לא סוף העולם להפסיד בגמר. סך הכל אני מרוצה מהתוצאה", אמרה שוורץ בסיום.

אורי ששון ניצח כצפוי במשקל מעל 100 ק"ג כשגבר בגמר על גרגורי רודלסון. ויקטור פישמן המתקמבק ניצח במשקל עד 100 ק"ג את הג'ודוקא הבדואי, ראני אבו גנאם.

גולן פולק (חגי ניזרי)
גולן פולק. הסתפק בכסף (חגי ניזרי)
 

הרגע המרגש ביותר באליפות דווקא לא היה על המזרן, אלא בטקס חגיגי שנערך לכבוד המדליסט האולימפי הפורש, אריק זאבי. כוכב הזמר הים תיכוני, שלומי שבת, הפתיע את זאבי בנוכחותו וכיבד אותו בשיר "רק בגלל הרוח". כמו כן, צוינו באליפות, המדליות האולימפיות הראשונות בהן זכו לפני 20 שנים יעל ארד ואורן סמדג'ה. אביו של אורן, מוריס, ממייסדי הג'ודו בישראל קיבל את הדרגה הגבוהה, דאן 8.

שלומי שבת ואריק זאבי (חגי ניזרי)
שלומי שבת ואריק זאבי (חגי ניזרי)
 

כל אלופי ישראל:
עד 60 ק"ג – יעקב אבוטבול
עד 66 ק"ג – טל פליקר
עד 73 ק"ג – ואדים גושין
עד 81 ק"ג – שגיא מוקי
עד 90 ק"ג – לי קוכמן
עד 100 ק"ג – ויקטור פישמן
מעל 100 ק"ג – אורי ששון

עד 48 ק"ג – שירה ראשוני
עד 52 ק"ג – גילי כהן
עד 57 ק"ג – מעיין גרינברג
עד 63 ק"ג – ירדן ג'רבי
עד 70 ק"ג – ליאור וילדיקאן
מעל 70 ק"ג – רז הרשקו

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */