יום שבת, 05.10.2024 שעה 09:42
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

דאנקן: חיפה מצוינת, גרינברג: הפ' י-ם טובה מאוד

חניכיו של דרוקר יפגשו ב-20:10 את הירוקים, הפורוורד והמאמן מנסים להרדים זה את זה? ב-17:00: הפ' ת"א מול חולון, כרטיס יזכה בכניסה גם לבלומפילד

|
דרוקר. משחק קשה להפועל ירושלים (יניב גונן)
דרוקר. משחק קשה להפועל ירושלים (יניב גונן)

המחזור התשיעי של ליגת ווינר סל ייפתח בראשון בערב וייערך בסימן חג החנוכה. לפני כל ששת המשחקים ביום א' וביום ב' ייערכו טקסי הדלקת נרות בהשתתפות נציגי עמותת "יד ביד" בהנהלת הרב יעקב גלויברמן ובהמשך השבוע יבקרו הקבוצות במחלקות הילדים בבתי החולים ברחבי הארץ במהלך החג, כאשר כבר בשבוע שעבר ביקרה מכבי ראשון לציון בבית החולים אסף הרופא.

ביום ראשון תבקר גלבוע/גליל בבית חולים העמק בעפולה,  ביום שני הפועל ירושלים תערוך את הביקור המסורתי בהדסה עין כרם, בהמשך השבוע מכבי תל אביב תבקר בבית החולים לילדים שניידר ואליצור אשקלון תערוך ביקור בבית החולים ברזילי בעיר. 

זו השנה השלישית שמנהלת הליגה עורכת משחק מוקדם במהלך חנוכה, והפעם נבחר המשחק בין הפועל תל אביב להפועל חולון שייערך בשעה 17:00 כשהמטרה היא לחשוף  קהל חדש של משפחות וילדים לליגה. גם בהמשך העונה בחג הפורים ייערכו מספר משחקים מוקדמים.

למשחק המוקדם בבית מכבי ייכנסו חינם ילדים מתחת לגיל 12 אשר ילבשו חולצה אדומה. המשחק המרכזי במלחה בין הפועל ירושלים למכבי חיפה, יוקדש כמדי שנה לילדי עמותת "שלווה" המאומצים על ידי הפועל ירושלים מזה מספר שנים.  ילדי "שלווה" ישתתפו בפעילויות השונות במהלך המשחק, מקהלת הילדים של "שלווה" תשיר את "התקווה" ואת "מעוז צור" לאחר הדלקת הנרות.

הדלקת נר חנוכה של מכבי ת&qout;א ואורחים (שרון קביליו)
המחזור הקרוב - בסימן חנוכה (שרון קביליו)
 

הפועל י-ם - מכבי חיפה (20:10)
המשחק המרכזי של המחזור יפגיש את שתי הקבוצות השאפתניות ובעלות התקציב הגבוה ביותר בליגה אחרי מכבי ת"א. הקבוצה של שרון דרוקר ניצחה במחזור הקודם את מכבי ראשל"צ בחוץ והמשיכה את המומנטום החיובי עם ניצחון ביתי על פרינאיי הליטאית ביורוקאפ באמצע השבוע. במהלך סוף השבוע צירפה ירושלים את הרכז ליאור ליפשיץ, שעבר אליה מאשקלון לאחר שהיא לא הצליחה להחתים את גל מקל, שהעדיף את חיפה על פניה. ליפשיץ כבר התאמן עם הקבוצה וצפוי לערוך את הבכורה מול חיפה.

הפורוורד האמריקני, ג'וש דאנקן, שהצטיין בניצחון על ראשל"צ ונחשב לאחד הברומטרים של הירושלמים, אמר לקראת המשחק מול חיפה: "מצפה לנו משחק קשה מול קבוצה מצוינת שנמצאת במומנטום טוב בליגה אבל יחד עם זאת אנו באים במטרה לתת הכל על המגרש ולנצח, על אחת כמה וכמה שמדובר במשחק בית שלנו. אנו בהחלט רוצים להמשיך את השבוע המוצלח שהיה לנו בשבוע שעבר. לקהל שלנו יש חשיבות רבה בטח במשחקים מסוג זה. צפוי לנו משחק מותח ומעניין".

פלס (חגי ניזרי)
דאנקן נאבק על הכדור: "מצפה לנו משחק קשה" (חגי ניזרי)
 

מנגד, הקבוצה של בראד גרינברג מגיעה למשחק המסקרן אחרי ארבעה ניצחונות ליגה רצופים ועם הרכש הנוצץ, גל מקל, שיעמוד במוקד העניינים, אך ללא שניים מהשחקנים החשובים ביותר שלה מכיוון שדונטה סמית' נמצא בארה"ב בשל מות סבתו והסנטר ג'יימס תומאס, שנקע את קרסולו במהלך הניצחון על בני הרצליה ועדיין לא החלים, כאשר רק בסמוך למשחק יוחלט האם הוא ישחק.  

"הפועל ירושלים קבוצה טובה מאוד והיא משחקת עכשיו את הכדורסל הטוב ביותר שלה עד כה העונה", אמר בראד גרינברג, "יש לה כישרון, עומק והיא מאומנת היטב. אנחנו באים למשחק קצרים ללא שני שחקני חמישייה, אבל יש לי הרגשה טובה מאוד לגבי הקבוצה שלנו. היה לנו שבוע אימונים מצוין. החבר'ה שלנו עבדו קשה מאוד עם משמעת טובה. אני מחכה לראות איך הם ישחקו בראשון".

הקפטן עידו קוז'יקרו הוסיף: "זה הולך להיות משחק מאוד קשה. ירושלים קבוצה מאוד מאומנת והיא הרבה יותר טובים מהתוצאות שלה. אנו באים למשחק עם מומנטום טוב אבל חסרים שני שחקנים. אנחנו לא נמציא תירוצים והעובדה הזאת רק תגביר את המוטיבציה אצלנו".      

קוז´יקרו (חגי ניזרי)
קוז´יקרו: "מגיעים למשחק עם מומנטום טוב" (חגי ניזרי)
 
  

הפועל ת"א - הפועל חולון (17:00)
הקבוצה של דן שמיר מגיעה למשחק החוץ הקשה מול האדומים אחרי ניצחון מרשים על טלקום בון הגרמנית באמצע השבוע במסגרת היורוצ'אלנג', אך בליגה החולונים מתקשים מאוד לאחרונה וספגו בשלושת המחזורים האחרונים הפסדי בית כואבים להפועל ירושלים, למכבי ת"א ולעירוני אשקלון.

נראה שעומס המשחקים מקשה מאוד על הסגל הקצר של החולונים והוא סיבה מרכזית לחולשה שמפגינה הקבוצה במשחקי הליגה בתקופה האחרונה. אלא שבחולון לא מקבלים זאת כתירוץ ורוצים להתברג בצמרת הטבלה במקביל להצלחה במפעל האירופי.

הפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו בליגת העל הייתה אי שם בשנת 1999. בעקבות השעה המוקדמת החליטו בהנהלת הפועל לאפשר כניסה חינם לילדים מתחת לגיל 12 שיבואו בחולצה אדומה ובנוסף סיכמו עם הנהלת קבוצת הכדורגל כי כל מי שירכוש כרטיס למשחק נגד חולון, יקבל כרטיס בחינם למשחק שיערך שלוש שעות מאוחר יותר באצטדיון בלומפילד בו יארחו האדומים את הפועל עכו. עד כה נרשמה היענות רבה בקרב אוהדי הקבוצה שצפויים למלא את האולם הביתי בראשון לציון על מנת לעודד את קבוצתם, זאת למרות השעה המוקדמת שנהוגה בימי חג החנוכה בליגת העל.

אוהדי חולון (יוסי ציפקיס)
אוהדי חולון. יוכלו לראות את מקבוצתם כבר בשעה 17:00 (יוסי ציפקיס)
 

מי שחסר מאוד לאדומים במשחק מול מכבי בתחילת השבוע, הקפטן מתן נאור, עדיין סובל מפציעה בשריר הירך ולא התאמן במהלך השבוע האחרון. נאור עשוי שלא לשחק גם מול חניכיו של דן שמיר.

בקבוצה מקווים כי השחקן החשוב ביותר שלהם יחזור לעניינים מהר ככל האפשר היות וחסרונו מורגש והקבוצה תלויה בו רבות.

גארד הקבוצה, דמונטז סטיט, שרק רוצה לשוב את דרך המלך אמר: "אנחנו חוזרים הביתה למשחק קשה מול קבוצה טובה. שמעתי הרבה על היריבות הספורטיבית בין המועדונים והאווירה הטובה שיש במשחקים מולם. אחרי שני הפסדים חשוב לנו לחזור למסלול הניצחונות. פגשנו את חולון במשחק אימון בתחילת העונה וכבר אז ראינו שמדובר בקבוצה טובה ומאומנת היטב".

לסיום הוסיף סטיט: "בשביל לנצח את המשחק נצטרך לבוא עם האנרגיות הנכונות ולהביא אותם במשך 40 דקות. כל פוזשיין במשחק הוא חשוב ולכן נצטרך להיות מרוכזים ולא לעשות טעויות".

סטיט (יוסי ציפקיס)
סטיט: "חולון קבוצה מאומנת" (יוסי ציפקיס)
 

הפועל אילת - מכבי אשדוד (19:00)
עודד קטש ושחקניו נראים מצוין בשבועות האחרונים ומגיעים למשחק כפייבוריטים ברורים מול סגנית האלופה. רביעיית הזרים של אילת ממשיכה לספק את הסחורה שבוע אחר שבוע והחיבור עם הישראלים ממשיך להשתפר. בניצחון על נתניה בשבוע שעבר הצטיין אפיק נסים עם עשר נקודות ותשעה אסיסטים. למרות העובדה שמאמנה הוא קטש, אילת היא עדיין הקבוצה הגרועה בליגה בתחום הקליעה לשלוש, אבל היא מחפה על כך ביכולת הגנתית מצוינת ובמשחק פנים נהדר שמתבטא בשליטה בריבאונד ובאחוזי קליעה טובים בצבע.

מנגד, סגנית האלופה מאשדוד היא אחת האכזבות הגדולות של פתיחת העונה. הקבוצה של עופר ברקוביץ' עדיין מלקקת את פצעי המלחמה בדרום ומגיעה למשחק החוץ הקשה באילת לאחר שהובסה בשבוע שעבר בגן-נר על ידי גלבוע/גליל. באשדוד מקווים ששני שחקני הרכש החדשים, מייק הול ומארדי קולינס, הספיקו להתאקלם ויעזרו לקבוצה לצאת מהתחתית. הרכז הוותיק, דרור חג'ג', שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים בשל פציעה בברך נמצא בספק גם למשחק הקרוב.

אליצור אשקלון - מכבי ראשל"צ (19:40)
הקבוצה של עדי אזולאי היא הלהיט של הליגה בשבועיים האחרונים, בעקבות שני הניצחונות המפתיעים במלחה על הפועל ירושלים ובאולם הפחים על הפועל חולון במחזור הקודם. באשקלון, שכזכור פתחה את העונה בחמישה הפסדים, מקווים לנצל את המומנטום כדי להשיג גם ניצחון ביתי ראשון ודווקא מול ראשל"צ החזקה, שהפסידה בשבוע שעבר בבית לירושלים.

אפי בירנבוים (יוסי ציפקיס)
אפי בירנבוים. תנסה להתאושש מההפסד לירושלים (יוסי ציפקיס)
 

אשקלון השתפרה משמעותית מאז הצטרפותו של הרכז המנוסה והאיכותי, מרקי פרי, וחזרתו מפציעה של הפאוור-פורוורד המצוין, מרקוס דאב. גם שאר שחקני הסגל קיבלו ביטחון כתוצאה מכך. כאשר בשבוע שעבר הדהים דודו שמריז הצעיר עם 14 נקודות וארבע שלשות ברבע האחרון מול החולונים.

הקבוצה של אפי בירנבוים פתחה את העונה מצוין, אך מאז מתקשה לשמור על יציבות ותנסה להתאושש מההפסד הביתי הכואב לירושלים במחזור הקודם על חשבון האשקלונים. כדי לחזק את הקו הקדמי המדולל של הקבוצה, החליטה ראשל"צ להחתים בסוף השבוע את הפורוורד/סנטר, ניר כהן, שהתאמן בשורותיה בשבועיים האחרונים וצפוי לערוך את הבכורה בכתום מול אשקלון.     

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */