יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:41

לידיעת שיבק: גרמניה מינתה את פרנק מנץ למאמן

עוזר המאמן הוקפץ לעמדת המאמן הראשי אצל יריבת ישראל בבית המוקדם באליפות אירופה. פשיץ' התמנה למאמן באיירן ועזב. האיגוד הגרמני: "האיש המתאים"

|
סבטיסלב פשיץ´. סיים את תפקידו בנבחרת (GettyImages)
סבטיסלב פשיץ´. סיים את תפקידו בנבחרת (GettyImages)

שינויים מרכזיים בנבחרת גרמניה, יריבתה של ישראל בבית המוקדם של אליפות אירופה שתיערך בקיץ הקרוב בסלובניה. יומיים לאחר ההודעה של דירק נוביצקי על כך שלא ישחק באליפות אירופה, מונה היום (חמישי) עוזר המאמן, פרנק מנץ, באופן רשמי לתפקיד המאמן הראשי של הנבחרת הלאומית במקומו של הסרבי הוותיק, סבטיסלב פשיץ'. האחרון התמנה לאחרונה למאמנה הראשי של באיירן מינכן ובעקבות כך נאלץ לעזוב את תפקידו כמאמן הראשי של הנבחרת הגרמנית.

פשיץ' הוליך בקיץ האחרון את גרמניה לאליפות אירופה לאחר קמפיין מוקדמות מוצלח במיוחד שאותו סיימה במאזן מושלם, אך בשל המינוי המתוקשר שלו בבאיירן הוחלט בהתאחדות הגרמנית למנות במקומו את עוזרו פרנק מנץ. למעשה זאת הפעם השנייה ברציפות שבה הנבחרת הגרמנית מאבדת את מאמנה הראשי בשל רצונו לעבוד בבאיירן מינכן. לפני שנתיים נפרדה הנבחרת מדירק באוורמן מאותה הסיבה בדיוק. 

מנץ בן ה-48 שימש כעוזרו של פשיץ' בקמפיין המוקדמות בקיץ, אימן בעבר מספר קבוצות בגרמניה וגם את כל הנבחרות הצעירות במדינה, אך הוא בהחלט נחשב לאלמוני ולחסר ניסיון ברמות הגבוהות באירופה.

אינגו ווייס, נשיא איגוד הכדורסל הגרמני, התייחס למינוי המפתיע כשאמר בהודעה הרשמית: "פרנק מנץ התקדם מאוד תוך כדי עבודתו בהתאחדות הכדורסל הגרמנית והוא האיש המתאים לתפקיד. יש לו ניסיון כמאמן ראשי בבונדסליגה והוא נבחר גם למאמן השנה בעבר. הוא עשה עבודה מצוינת עם הצעירים, מנבחרות הקדטים ועד הבוגרים והוביל את הנבחרות הצעירות להצלחה באליפויות אירופה".

אריק שיבק. שינויים אצל המקבילה הגרמנית (יוסי ציפקיס)
אריק שיבק. שינויים אצל המקבילה הגרמנית (יוסי ציפקיס)
 

"הוא עובד עם הנבחרת הבוגרת כבר מספר שנים והוא מכיר מצוין את כל השחקנים ואימן באופן אישי את חלקם", המשיך ווייס. "עוד לפני עזיבתו של פשיץ', ידענו שהמאמן הבא שלנו יהיה מנץ והחלטנו להיות נאמנים. הוא האיש הנכון לתפקיד הלא קל הזה, אבל אנחנו מאמינים בו". 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */