יום שבת, 05.10.2024 שעה 09:37

טומיץ' הודח מנב' אוסטרליה, הסיבה: אי מחויבות

ילד הפלא של הטניס המקומי לא ישחק עם חבריו מול טייוואן בדייויס בגלל תחושת זלזול של ראשי האיגוד: "כל ספורטאי צריך להיות מחויב ב-100 אחוז"

|
טומיץ´. אומר שלום, לפחות זמנית (GettyImages)
טומיץ´. אומר שלום, לפחות זמנית (GettyImages)

ברנרד טומיץ' ילד הפלא של הטניס האוסטרלי, הודח מנבחרת הטניס של ארצו. הסיבה המשונה היא ספקות לגבי המחויבות של האוסטרלי בן ה-20 לטניס ולנבחרת. טומיץ' שסיים את 2011 במקום ה-27 בעולם, הידרדר ב-2012 למקום ה-52.

"אנחנו מצפים במדינה מכל אתלט להיות מחויב ב-100 אחוז לספורט ולנבחרת שלו", אמר קריג טיילי, יושב-ראש איגוד הטניס האוסטרלי. "אצל טומיץ' לא הרגשנו כך בזמן האחרון וזה לא עניין של מקרה ספציפי, אלא הגישה שלו באופן כללי".

בשנה האחרונה התגלתה תופעה מדאיגה אצל טומיץ' שנראה כמוותר בסיומם של משחקים. "אנחנו חשים שהחלטה כזו תיתן לו יותר מוטיבציה להיות מקצוען עד הסוף, גם בהכנות למשחק, גם במשחק עצמו וגם אחריו", הוסיף טיילי.

ההחלטה אגב, די תמוהה, עקב העובדה כי טומיץ' הוא כיום האוסטרלי מספר 2 ולייטון יואיט הכוכב האוסטרלי בעשור האחרון, קרוב לפרישה. טומיץ' היה המדורג הבכיר האוסטרלי, אבל עקב ההיחלשות שלו הוא איבד את הבכורה למרינקו מטוסביץ'. "זה לא משנה אם הוא מספר אחת באוסטרליה, מספר אחת בעולם או שחקן נוער. היינו מגיעים לאותה ההחלטה", סיכם טיילי.

טומיץ. חוסר מחויבות (GettyImages)
טומיץ. חוסר מחויבות (GettyImages)
 

אוסטרליה שהפסידה לגרמניה בפליאוף על ההישארות בבית העליון, ירדה לבית האסייני-אוקיאני ותשחק מול טייוואן בתחילת חודש פברואר. יש לשער כי היריבה היחסית חלשה תרמה להחלטה של איגוד הטניס האוסטרלי שלא יוכל להרשות לעצמו לוותר על טומיץ' לקראת רגעי ההכרעה במפעל.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */