יום שישי, 20.09.2024 שעה 02:03
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

פניני: חיכינו לזה שש שנים, ארז? לא שמעתי אותו

במכבי חגגו 72:91 קליל על הפועל, הקפטן הגיב על התקרית עם אדלשטיין: "היו קצת אמוציות". אוהדי הקבוצה טוענים שספגו יריקות ביציע. צפו בתקציר

|
פניני מתעמת עם הזרים של הפועל (שי לוי)
פניני מתעמת עם הזרים של הפועל (שי לוי)

על אף היתרון הברור שלה על פני היריבה דלת האמצעים, אין איש במכבי תל אביב שלא חשש מהמפגש מול הפועל תל אביב אמש (ראשון) במסגרת הדרבי הגדול של העיר. בשורותיה של האלופה הישראלית אמנם היו מודעים עוד לפני המשחק לפערי הרמות הברורים, הן תקציבית והן מקצועית אך זה לא מנע מאיש מהם להגיע למשחק המדובר ביותר של השנה עם מוטיבציית שיא ועם רצון גדול מאוד להוכיח את העליונות שלהם בכל הפרמטרים המקצועיים.

למרות מחצית ראשונה צמודה בין שתי הקבוצות, מכבי השתלטה על המשחק בחצי השני ובסופו אף רשמה ניצחון גדול 72:91 שבהחלט הצליח להלהיב את קהל האוהדים הגדול שהגיע לתמוך בקבוצה ולראשונה מזה שנים רבות לא הפסיק לעודד כמעט לאורך כל המשחק. גם במשחקים באירופה לא זוכים השחקנים הצהובים לעידוד מאסיבי שכזה, אך כשהפועלמגיעה להיכל האמוציות הן אחרות וגם האווירה הלוהטת של האוהדים.

חלק מאוהדי הקבוצה שהתמקמו ביציעים התחתונים של שערים 4-5, ממש מתחת לאוהדי היריבה, טענו כי לאורך כל המשחק האדומים ירקו לעברם והשליכו עליהם דגלים. אחד מהאוהדים אף פנה אל השוטרים במקום וטען כי הם לא נוקטים שום פעולה כנגד היריקות של אוהדי הפועל במהלך המשחק וכי הם רק משקיפים מהצד.

במועדון עצמו הביעו שביעות רצון יחסית מכך שאירועי הדרבי חלפו יחסית באופן חלק. ניידות המשטרה וכוחות השיטור הגדולים שגדשו את ההיכל בהחלט דאגו לכך המשחק יעבור בשלום, זאת כאשר נהלי האבטחה עובו הרבה יותר מבדרך כלל והחוצץ שהקימו בהיכל בין הקהל של מכבי לזה של הפועל בהחלט סיפק את הסחורה ודאג לשלומם של כלל האוהדים. במכבי נשמעו לכלל הוראות הבטיחות שהועברו אליהם על ידי המשטרה ולמעט שירים כאלה ואחרים של האוהדים בהיכל לא נרשו אירועים חריגים למדי.

קפטן מכבי, גיא פניני, שעבורו היה זה הדרבי הראשון בבוגרים של הצהובים ניסה להסביר בתחילה את ההתרגשות לאחר המשחק: "היה דרבי בדיוק כמו שציפינו. הייתה אווירה טובה בגבול הספורטיבי כמו שצריך. אני שמח שניצחנו, עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות על המגרש ולא התפתינו לאמוציות מסביב. בסופו של דבר כולם אצלנו הבינו מה זה דרבי ואני בטוח שעם הזמן כאשר יהיו עוד ועוד משחקים כאלה ובטח במגרשי חוץ אז הם יבינו עוד יותר את המשמעות של דרבי".

הדרבי חזר צפו במכבי מביסה את הפועל

עוד אמר פניני: "אין ספק בכלל שהייתה התרגשות גדולה. שש שנים לא היה משחק כזה בליגה וכולנו חיכינו לזה. אנחנו בני אדם וכמובן שקצת התרגשנו, אבל כאשר הכדור עלה לאוויר ההתרגשות קצת ירדה. אולי ברבע הראשון עוד קצת הרגישו עלינו שיש התרגשות כי עשינו כמה טעויות של אובר מוטיבציה ואובר טירוף, אבל בסופו של דבר כאשר נרגענו הכל היה בסדר".

במהלך המשחק נרשם עימות בין פניני לארז אדלשטיין, זאת לאחר שהפורוורד פנה למאמן ושאל אותו האם הפועל הגיעה לנוקיה כדי להרביץ. המאמן האדום לא נשאר חייב וענה לו כי הוא חוצפן ופרובוקטור, על כך אמר פניני: "לא היה שום דבר עם ארז. ברור שהיו קצת אמוציות במשחק כמו שיש בדרבי בדרך כלל. לא שמעתי מה הוא אמר, אבל אנחנו נמשיך הלאה כי זה חלק מהמשחק".

הצהובים חוגגים ניצחון קליל בדרבי (שי לוי)
הצהובים חוגגים ניצחון קליל בדרבי (שי לוי)
 

הקפטן התייחס גם לחברו לקבוצה, יוגב אוחיון, שרשם משחק מצוין והוכיח לכולם כי הוא עדין נמצא במיטבו: "יוגב חיכה למשחק הזה מול הפועל תל אביב כדי להתפוצץ. הוא נולד בשביל המשחקים האלה, הוא נתן משחק מצוין ורק שימשיך ככה. יוגב מרגיש בבית והוא ממש לא היה צריך את המשחק הזה כדי להרגיש בבית".

גם פורוורד הקבוצה, מלקולם תומאס, שהיה נרגש מאוד מהאווירה בהיכל לאורך כל המשחק סיפר על התחושות: "וואו, זה היה פשוט משחק מטורף, הרבה מעבר למה שציפיתי שיהיה. במהלך השבוע האחרון הבנתי יותר ויותר מה זה דרבי, אבל לא ציפיתי לזה ולא ציפיתי שזה יהיה כל-כך מדהים. הרגשתי כבר מההתחלה את האווירה המחשמלת, האוהדים היו ממש בתוך זה וזה גרם לי להרבה אנרגיה, כיף להיות חלק ממשחק כזה והלוואי וכל משחק היה מגיע עם אווירה שכזו. האוהדים שלנו תומכים בנו ודוחפים אותנו ותמיד כיף לנו לנצח בשבילם".

אוחיון מודה לקהל (שי לוי)
אוחיון מודה לקהל. מרגיש בבית (שי לוי)
 

תומאס המשיך: "לא הכרתי משהו כזה קודם לכן. בקולג' שלי היו לנו הרבה אוהדים, אבל לא כאלו, הם כל-כך מסורים כאן ואני ממש מעריך את התמיכה שלהם. אנחנו צריכים לשפר עדיין את ההוצאה לפועל של תוכנית המשחק שלנו, גם בהגנה וגם בהתקפה ויש לנו עוד הרבה עבודה. יש לנו עכשיו עוד משחק אחד קשה ביום חמישי מול פרוקום גדיניה בחוץ ונצטרך לשים את המשחק הזה מאחורינו ולהתכונן אליו כמו שצריך".
ביום חמישי מכבי תפגוש את פרוקום הפולנית למשחק חוץ חשוב במסגרת המחזור התשיעי של שלב הבתים הראשון ביורוליג, זאת לאחר שביום שישי האחרון שבה אל ראשות הבית הודות להפסדה של מלאגה לסיינה. אם הצהובים ישכילו לנצח את שני המשחקים שנותרו להם מול פרוקום בחוץ ומול אלבה ברלין בבית הם יעפילו לשלב הטופ 16 מהמקום הראשון ויקבלו הגרלה נוחה יותר, מה שנחשב למשמעותי ביותר מבחינת המועדון הצהוב העונה.            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */