יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:00

מרדי פיש הודיע כי יחמיץ את אליפות אוסטרליה

האמריקני שעבר ניתוח לב לא יתאושש בזמן ויחמיץ את המשחקים בינואר. נשים: אירני השחקנית המשתפרת של 2012, רובסון הפריצה הגדולה של השנה

|
מרדי פיש. לא יספיק להתאושש בזמן (רויטרס)
מרדי פיש. לא יספיק להתאושש בזמן (רויטרס)

הטניסאי האמריקני, מרדי פיש, שעבר ניתוח לב בשלהי 2012, הודיע כי לא יצליח להתאושש ויחמיץ בינואר את אליפות אוסטרליה הפתוחה. פיש בן ה-30 שהפך בגיל 29 לשחקן טופ-10 והאמריקני הבכיר בסבב, עבר ניתוח כדי לתקן בעיות בקצב הלב שלו. פיש מתאושש לאחרונה, החל להתאמן וכעת המטרה שלו היא לשחק בטורניר סאן חוסה בפברואר.

פיש החל לחוש בעיות בליבו לפני משחק גביע דייויס בפברואר 2012 ומצבו הורע לאחר מכן. בטורניר מיאמי הוא התעורר עם קצב לב מהיר פי שלושה מהנורמלי ולאחר מכן סיפר כי באותם רגעים חשש ממוות.

משחקו האחרון של פיש בסבב היה בסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית האחרונה. לפני משחק שמינית הגמר מול פדרר הוא נאלץ לפרוש בגלל סיבוך נוסף בליבו. פיש שהחל את 2012 במקום השמיני בעולם, סיים אותה במקום ה-27 וכאמריקני השלישי אחרי ג'ון איסנר וסאם קווארי.

שרה אירני היא השחקנית המשתפרת של העונה
בעוד עולם הטניס מסיים את החופשה הקצרה ורבים מהטניסאים נכנסים למשטר אימונים לקראת עונת 2013, סבב ה- WTA מסכם את 2012 ומחלק תארים לשחקניות שעשו את העונה. שרה אירני האיטלקיה, אחת ההפתעות הגדולות של טניס הנשים בעשור האחרון, סיימה את 2012 במקום השישי בעולם וקטפה את פרס "השחקנית המשתפרת של העונה".

עד תחילת העונה הייתה אירני שחקנית שסיימה את עונותיה בסביבות המקום ה-40 בעולם ונחשבה לשחקנית חימר טובה שהתמחתה בזכייה בטורנירי החימר הקטנים בסבב. מעין אנה סמשנובה הישראלית מודל 2004-2002.

שרה אירני (רויטרס)
שרה אירני. שנה מצוינת לאיטלקיה (רויטרס)
 

עד טורניר הרולאן גארוס ב-2012, אירני אמנם קטפה עוד כמה גביעים על החימר, אך בגיל 26 היא טרם ניצחה שחקנית טופ-20 בכל הקריירה שלה. את הרולאן גארוס סיימה אירני רק בגמר עם הפסד למריה שראפובה כשהיא מנצחת בדרך שלוש שחקניות טופ10 בזו אחר זו.

האיטלקיה קיפצה מהמקום ה-24 לעשירי וביחד עם רבע גמר באוסטרליה וחצי גמר לא יאומן על המגרשים הקשים באליפות ארצות הברית, היא התקדמה עד המקום השישי היוקרתי. במקביל הפכה אירני גם לחלק מצמד הזוגות הטוב בעולם השנה, ביחד עם חברתה הטובה ובת ארצה רוברטה וינצי. השתיים זכו העונה ברולאן גארוס וב-US OPEN  בנוסף לטורנירים הגדולים של מדריד ורומא.

לאורה רובסון מבריטניה קיבלה את פרס "הפריצה הגדולה של השנה". רובסון שזכתה בגיל 14 בתואר הנערות בווימבלדון, הפכה בן לילה למקבילה הנשית של אנדי מארי, אבל רק בגיל 19, היא החלה לממש ציפיות. באליפות ארצות הברית הפתוחה היא העיפה בזו אחר זו את קים קלייסטרס ונה לי ונעצרה רק בשמינית הגמר.

לאורה רובסון. הבריטית היא הפריצה הגדולה של השנה (רויטרס)
לאורה רובסון. הבריטית היא הפריצה הגדולה של השנה (רויטרס)
 

רובסון גם הפכה לבריטית הראשונה בגמר ה-WTA אחרי 22 שנה כשעלתה לגמר טורניר גוונאגז'ו בסין. במקביל הצליחה רובסון גם לקטוף מדלית כסף אולימפית בזוגות מעורבים עם אנדי מארי. רובסון סיימה את השנה במקום ה-53 בעולם וצפויה להגיע בפברואר הקרוב למשחקי הפדרציה באילת, אבל הפעם כשחקנית היחידים הבכירה.

פרס ה"קאמבק של השנה" ניתן לירוסלבה שבדובה מקזחסטן שאחרי שב-2010 הגיעה למקום ה-29 בעולם, הידרדרה עקב פציעה עד למקום ה-259 בעולם, והשנה הצליחה עם רבע גמר ברולאן גארוס, כולל ניצחון על האלופה היוצאת נה לי ושמינית גמר בווימבלדון, שם נכנעה לסרינה וויליאמס רק אחרי 7:5 במערכה השלישית. שבדובה סיימה את העונה בדרוג שיא, 25 בעולם.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */