יום ראשון, 06.10.2024 שעה 14:04

שמעון מזרחי: התביישתי מהקללות לאשתו של רוט

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר מכבי ת"א על התקרית באולם הפחים. רז: "התקנון מצחיק ולא עונה על דרישות האתיקה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב התכוננו למשחק המסקרן בטדי בו תארח בית"ר ירושלים את מכבי חיפה עם אריק בנאדו שקיבל את המינוי ויהיה המאמן הקבוע עד סוף העונה.

לא פחות מ-440 אנשי אבטחה ישמרו על הסדר בטדי. בשורות הירוקים מקווים להשיג סוף סוף ניצחון שני העונה וראשון בעידן בנאדו, בבית"ר מקווים להמשיך במומנטום החיובי.

יו"ר איגוד המאמנים, אמנון רז, סיפר איך בנאדו יכול לעמוד על הקווים בחיפה, למרות שאין לו תעודת פרו: "התקנון הוא תקנון מצחיק שלא עונה על הדרישות של אתיקה מקצועית. ההתאחדות לכדורגל כותבת את התקנון. אני כפוף לתקנות האלה, אני לא כותב אותן. כל זמן שזה התקנון, אין שום בעיה".

אוהדי בית&qout;ר (משה חרמון)
אוהדי בית"ר (משה חרמון)
 

שוחחנו גם עם חבר דירקטוריון בית"ר ירושלים, מוטי ירוחם, לקראת המשחק: "דיבורים על אליפות זה דיבורים טובים. הכיוון הגבוה נותן לשחקנים בטחון, אז מה רע? לא שוכחים את הקיץ, אבל תמיד טוב לשאוף קדימה. המצב של בית"ר לא הכי טוב, אבל לא גרוע כמו בתחילת העונה. זה מתנהל מצוין. השילוב של קהל, אנשי עסקים. כיוונו גבוה, אבל לא עד כדי כך. המצב מצויין".

חטיב: "ויצמן קרא לי חמאסניק, אני מוכן ללכת למכונת אמת"
המחזור האחרון בליגת העל הוכתם על ידי תקרית מכוערת, במסגרתה ירק שחקן מכבי נתניה, עלי חטיב, על עידן ויצמן והורחק מהמשחק. חטיב עלה לשידור בתכנית וניסה להסביר את הגרסה שלו למה שקרה.

עלי, למה ירקת על ויצמן?
"בגלל שהוא אמר לי כמה דברים מגעילים. הוא אמר לי 'חמאסניק, לך תעזור בעזה, ערבי מלוכלך". אמרתי לו למה אמרת כך? והוא אמר לי "אתה ערבי בן זונה מלוכלך" ואז ירקתי עליו. אני מוכן ללכת למכונת אמת. אני טעיתי ואני אשלם".

העימות בירידה להפסקה (יניב גונן)
חטיב העצבני יורד מהמגרש (יניב גונן)
 

אתה לא הילד הכי טוב שיש?
"גם טל חן ליכלך עליי. זה פעם ראשונה שאני מגיע למצבים כאלה. אני יודע שטעיתי ואני אשלם".

נתניה לא רוצה אותך?
"לא שמעתי על זה. נפגשתי עם בנין, לא דיברנו על זה. הוא לא אמר לי לא להגיע לאימונים יותר".

אתה חושב שאתה צריך להישאר?
"אני יודע שעשיתי בעיה לקבוצה. זה קורה, אבל לא עשיתי את זה סתם. כי הוא אמר לי דברים קשים. פעם ראשונה שאני מגיע למצב כזה".

מלך ה´טוויטר´, עידן ויצמן (יניב גונן)
עידן ויצמן. חטיב: "הוא אמר לי דברים קשים" (יניב גונן)
 

זו כבר פעם שלישית
"זה פעם ראשונה ששחקן אומר לי דברים כאלה. לא יודע למה יש איתי בעיות. אני מוכן ללכת למכונת אמת, ואם אני משקר שיזרקו אותי מהליגה".

לא התביישת מהיריקה?
"התביישתי. זה לא מתאים לי ולליגת העל. אני מוכן לעונש, אבל עשיתי את זה כי לא שלטתי על עצמי".

מאמן בני סכנין, שלומי דורה, התייחס גם הוא ליריקה של חטיב והגן על חניכו, ויצמן: "אני מאמין לשחקן שלי. במקרה ליוויתי אותם לחדר ההלבשה ושמעתי את עידן אומר 'בן זונה. הייתי לידם בחדר ההלבשה, שמעתי אותו מקלל אותו, חטיב ירק לפרצוף. גם עידן לא חסר לו. עלי היה צריך לשמור על עצמו. מה, אשלח אותו למכונת אמת? עלי צריך ללמוד מהטעות שלו. עידן ויצמן לא יהיה מעורב בעוד תקרית כזו כל עוד אני מאמן אותו".

שלומי דורה (יניב גונן)
שלומי דורה. "עלי היה צריך לשמור על עצמו" (יניב גונן)
 

שמעון מזרחי: "מקווה שהדרבי יעבור בשלום"
שוחחנו גם על העימות בין אוהדי חולון לבין יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. האחרון הזמין את המשטרה כדי להרחיק את האוהדים ב-72:100 של מכבי. הסגולים קיללו את מורן רוט ואת אשתו.

שמעון, הם טוענים שהם בסך הכל חיברו שיר לרוט?
"במהלך כל המשחק שרו שירים פוגעים במורן רוט ואנחנו לא הגבנו. רוט הראה מה הוא מסוגל לעשות על המגרש. לאחר המשחק, אשתו של מורן המתינה ליד חדר ההלבשה ואז קראו לה מילים שאשא לא מוכנה לשמוע, אמא לשלושה בנות. אלוהים ישמור על המילים שאמרו. כגבר, אני התביישתי שאמא לשלושה ילדים צריכה לשמוע מילים כאלה".

מורן רוט (יוסי ציפקיס)
מורן רוט. מזרחי: "הוא הראה מה הוא מסוגל לעשות על המגרש" (יוסי ציפקיס)
 

אם זו ההתנהגות במשחק בין חולון למכבי, מה יהיה בדרבי?
"אנחנו נעשה שהרוחות תהיינה שקטות. אנחנו מאמינים שהאוהדים שלנו יגררו לפרובוקציות. אני מקווה שהמשחק יעבור בשלום. תיגברנו את כוחות האבטחה. אני מקווה שלא יהיו קריאות נאצה מכל סוג ומכל כיוון".

למה אין חוק שאומר שבנאדם שמקלל אנשים כמוך לא נעצר?
"בדקתי את החוק והוא תוקן בעונה שעברה והוא קובע שגם קריאות נאצה מסוגים שונים הן עבירה על החוק. אף אחד לא מיישם את זה. אם היו מרחיקים או שמים במעצר, מספיק לשבעה ימים עד ההעמדה לדין, אנשים היו חושבים פעמיים עד שמקללים. אנחנו רוצים שהמגרשים יהיו מלאים, שנשים וילדים יבואו, אז למה להתנהג כך?".

כיצד המשטרה התנהגה מול חולון?
"פניתי לסמל משטרה במקום, הוא אמר לי 'מה אתה רוצה שאעשה?' ואז אמרתי לו לקרוא למפקד הכח והוא אמר לאנשים לעלות ליציע ואז האוהדים אמרו לי שיחכו לי בחוץ. חזרתי הביתה עם עם תחושת גועל שאשא צריכה לספוג קללות כאלו".

אוהדי חולון (יוסי ציפקיס)
אוהדי חולון (יוסי ציפקיס)
 

אוהד חולון, גלעד קטן, ניסה להסביר מאיפה מגיעה השנאה למורן רוט: "רוט נתן את הנשמה בחולון ואנחנו מוקירים לו את זה. הוא בקשר אישי עם חלק מאיתנו. בשבילנו לעבור למכבי ת"א זו לא התקדמות. אם מורן היה רכז ראשון או שני, זו הייתה התקדמות. אני מכיר את מורן והייתי איתו בקשר אישי. כואב לי לראות אותו יושב על הספסל. אנחנו לא קהל של קונצרטים"..

אוהד נוסף של חולון, דודו אלקלעי: "הקהל של חולון, כולל אלה שקיללו את רוט, אוהבים אותו. הם נתנו לו פרחים. גם אם אמא שלהם תשחק מול חולון, הם יקללו אותה. זה לא קשור למורן. הקללות לאשתו היו גועל נפש. הכל יצא מפרופורציות". 

בכר: "הניצחון על בני יהודה יכול לשנות לנו את העונה"
אחרי תקופה ארוכה של חוסר יציבות, עירוני קרית שמונה השיגה ניצחון חשוב 0:2 בחוץ על בני יהודה. כוכב המשחק היה אופיר מזרחי, שקיבל הזדמנות בהרכב של ברק בכר והחזיר עם כיבוש. בכר: "הכל היה לרעתנו, בני יהודה הייתה בתקופה טובה. אמרתי לשחקנים שדווקא עם ניצחון אפשר לשנות את כל העונה. אנחנו לא יציבים. התחלנו את העונה מוקדם, יש לנו עומס גדול וזה לא פשוט".

אופיר מזרחי בתיקול מול אביב חדד (משה חרמון)
אופיר מזרחי מול אביב חדד. בכר: "יש לו אישיות טובה" (משה חרמון)
 

על מזרחי אמר בכר: "הייתי מאמן הנוער ויש לי זיקה לנוער. אופיר מזרחי עשה מחנה אימונים מצויין וכבר אז ראיתי אותו משתלב. חיכיתי שהוא יסתדר בצבא ולקחתי אותו כי אני מאוד מאמין בו. נתתי לו את כל הבטחון, זה לא שחקן שיפחד במשחק חשוב, יש לו אישיות טובה. לקחתי החלטה לתת לו לפתוח יומיים לפני המשחק, איזי אמר לי לחכות, אבל אני שכנעתי אותו והוא אמר לי 'תעשה מה שאתה רוצה'".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */