יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:34
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

אשקלון מאיימת להחרים את המשחק מול ירושלים

בקבוצה טוענים כי המצב לא איפשר הכנה ראויה למשחק ב-19:40, היו"ר וקנין: "המנהלת משקרת?". קוקיה ייעדר. חולון מול מכבי, הפועל נגד אילת

|
עדי אזולאי. יחרימו את המשחק? (איתי ישראל)
עדי אזולאי. יחרימו את המשחק? (איתי ישראל)

מבצע עמוד ענן אומנם כבר הסתיים לפני שלושה ימים אך הרוחות בדרום לא נרגעות. בעירוני אשקלון שוקלים שלא להופיע למשחק הליגה מול הפועל ירושלים הערב (ראשון) ב-19:40 במלחה במסגרת המחזור השביעי של ליגת ווינר.

כזכור, מנהלת הליגה הורתה לדחות את משחקה של מכבי אשדוד, שהייתה אמורה לארח את מכבי חיפה, בטענה שהאולם הביתי של אשדוד תפוס על ידי כוחות הבטחון ואינו עומד עדיין לרשות הקבוצה עד מוצאי שבת.

המשחק של אשקלון לעומת זאת, יתקיים בירושלים ולכן הוא לא נדחה. בקבוצה הדרומית פנו למנהלת וביקשו לדחות את המשחק בטענה שהכנותיהם נפגעו בצורה קשה בעקבות הלחימה בדרום אך היא נתקלה בסירוב.

יו"ר הקבוצה, יעקב וקנין, אמר: "אנחנו לא מתחמקים ממשחקים אבל דין אשקלון כדין אשדוד. הסיבה שהמנהלת דחתה את המשחק באשדוד לטענתה היא שהאולם תפוס אבל דיברתי עם המנכ"ל של אשדוד ולפי דבריו הם מתאמנים באולם שלהם, אז מה הטענה פה? למה אנחנו צריכים לשחק כשאנחנו לא מוכנים מקצועית. היינו בבלאגן בגלל המלחמה ולא התאמנו באופן סדיר".

וקנין המשיך בכעס: "אולי אותנו מכריחים לשחק כי לירושלים יש משחק באירופה? אנחנו שוקלים לא להופיע. לא יודע מה זה יגרור. צדק צריך להיעשות ולא רק להיראות. לא מתחמק מהמשחק. אם הטענה של המנהלת היא שהאולם תפוס אז מדובר בשקר ואפשר לבדוק את זה. יתרה מזאת, הזרים שלנו לא רוצים להגיע לעיר עדיין ונשארו במרכז. האימונים לא התקיימו באופן סדיר ונפגענו בצורה מקצועית בגלל דברים שהם לא בשליטתנו. מה יקרה אם ידחו את המשחקים של שתי הקבוצות?". 

עודד שעשוע (משה חרמון)
עודד שעשוע. יעלה למלחה או שלא? (משה חרמון)
 

מהמנהלת נמסר בתגובה: "אשקלון לא הודיעה לנו בשום צורה על כוונתה להחרים את המשחק. הסיבה הרשמית שבגינה אנחנו לא רואים סיבה לדחותו היא שאנחנו שומרים על מסגרת הליגה ולאור העובדה שבכדורגל התקיימו המשחקים כרגיל וכך גם בכל הענפים הרגילים. המשחק של אשדוד נדחה בגלל שעד מוצאי שבת האולם הביתי שלהם היה תפוס ע"י כוחות הביטחון".

כך או כך, בעקבות בקשת אשקלון, מנהלת הליגה בשיתוף הפועל ירושלים תארח ללא תשלום 120 בני נוער מהעיר הדרומית במשחק בין הקבוצות.

בצד המקצועי, הקבוצה של עדי אזולאי, התחזקה משמעותית עם החתמתו של הרכז האמריקני, מרקי פרי, שנחשב לשחקן איכותי ומנוסה. פרי יערוך את הבכורה במלחה, אך מי שייעדר הוא הסנטר, טאג' גריי, שסובל ממתיחה ברצועה. בעקבות פציעתו של גריי, רשמה אשקלון את ג'וליאן מיילס, שהיה אמור להיות משוחרר בעקבות הגעתו של פרי, אך נשאר בשל פציעתו של גריי. שחקן הפנים, מרקוס דאב, שהחמיץ את שלושת המשחקים האחרונים בשל שבר באצבע, חזר לפעילות וצפוי לשחק.

דאב וגריי (יניב גונן)
דאב וגריי. הראשון ישחק, השני לא (יניב גונן)
 

בצד המארח, הקבוצה של שרון דרוקר נכנסה בשבועות האחרונים לקצב. הירושלמים מגיעים במומנטום חיובי תוצאה מהניצחונות המרשימים על בודיבלניק קייב במלחה ועל הפועל חולון באולם הפחים. הסיבה העיקרית לשיפור היא היכולת ההגנתית המשופרת. כזכור, י-ם פתחה את הליגה עם שלושה הפסדים רצופים אך בשלושת המחזורים האחרונים הצליחו להשיג ניצחונות משכנעים בעיקר בזכות משחק הגנה מצוין ושיפור הכימיה הקבוצתית.

הקפטן, אורי קוקיה, עדיין פצוע וימשיך להיעדר. דרוקר אמר לקראת המשחק: "אנחנו מספיק מנוסים לדעת שצפוי לנו מול אשקלון משחק קשה. נצטרך להיאבק ולהילחם על כל כדור בשביל לנצח. השחקנים מאוד רוצים להמשיך את התקופה הטובה שלנו".

הפועל חולון - מכבי ת"א (20:20)
חולון מגיעה למשחק הביתי מול האלופה לאחר ניצחון ביתי מרשים באמצע השבוע על אנטוורפן הבלגית, במסגרת היורוצ'אלנג' ובקבוצה של דן שמיר שהרבע האחרון הנהדר במשחק מול הבלגים, בו קלעו 35 נקודות וספגו 11 בלבד, יחזיר לקבוצה את הביטחון העצמי, שאבד מעט בעקבות שני ההפסדים הרצופים במסגרת הליגה (מול אילת בחוץ ונגד ירושלים בבית).

שון דניאל. יפתח שוב בחמישייה? (שי לוי)
שון דניאל. יפתח שוב בחמישייה? (שי לוי)
 

בניצחון על אנטוורפן החליט שמיר לפתוח העונה לראשונה עם הקפטן, שון דניאל, בחמישיה במקומו של לורנס היל וכתוצאה מכך שני השחקנים נתנו את משחקם הטוב ביותר העונה אבל מול מכבי תצטרך חולון את כל שמונת שחקני הרוטציה הבכירים בשיאם ובעיקר את ג'רום דייסון, טיילר סמית' ופרנק האסל.

הפועל ת"א - הפועל אילת (20:00)
בעוד שהפועל ת"א עסוקה במרץ בהכנות לקראת משחק הליגה החשוב והקשה מול הפועל אילת, אוהדי הקבוצה עסוקים דווקא במחזור הליגה הבא שיחזיר את הדרבי התל אביבי אל מרכז הבמה אחרי שנים ארוכות מאוד ומעורר כבר עכשיו סערה גדולה מאוד מאחורי בקרב הקהל האדום שמתנפל על הכרטיסים המועטים שהוקצו למשחק. עוד לפני המשחק מול אילת תיערך מכירת כרטיסים לדרבי, זאת כאשר לטובת האוהדים האדומים הוקצו כ-750 כרטיסים והם ימכרו לחברי העמותה שהם גם בעלי מנוי וזכו בהגרלת הכרטיסים שנערכה במועדון בסוף השבוע. הפועל הקציבה 10 כרטיסים למכירה שיוגרלו בין רוכשי הכרטיסים למשחק מול אילת. הגרלת הכרטיסים תערך במחצית המשחק מול אילת.

אוהדי הפועל בהלם (יוסי ציפקיס)
אוהדי הפועל. כבר חושבים על הדרבי (יוסי ציפקיס)
 

בקבוצה שיודעים היטב עד כמה חשוב הניצחון לביטחון של השחקנים ויצאו בקריאה לאוהדים שיגיעו בהמוניהם אל בית מכבי שבראשון לציוןבכדי לעודד את הקבוצה ולסייע לה במשחק הלא פשוט מול הקבוצה המלהיבה של הדרום הרחוק: "עוד לפני הדרבי בשבוע הבא, יש לנו משחק קשה וחשוב ואנחנו צריכים את הקהל שיבוא לתמוך בשחקנים". רק במחזור הליגה האחרון הצליחה הפועל לחזור עם ניצחון חוץ חשוב מאוד מול גלבוע גליל וכעת יהיה עליה לנצח גם את קבוצתו של עודד קטש על מנת להגיע ערוכה ומוכנה לדרבי. הפועל ואילת מגיעות עם מאזן זהה של 4 נצחונות ושני הפסדים מאז פתיחת העונה וכל אחת מהקבוצות רוצה לשמור על המאזן החיובי שלה גם במפגש המסקרן ביניהן.

מנהל הקבוצה, אורי שלף אמר לקראת המשחק: "משחק בית ראשון מאז ההפסד הכואב מול מכבי חיפה. אנחנו חייבים לקהל שלנו שממלא כל שבוע את האולם בראשון. אילת קבוצה טובה מאוד ששיחקה מצויין שבוע שעבר מול מכבי ואין לי ספק שהולך להיות משחק מעניין מאוד".

מנגד, הקבוצה של עודד קטש מגיעה לקרב הצמרת בבית מכבי מול ארז אדלשטיין וחבורתו, אחרי שבשבוע שעבר החמיצה הזדמנות טובה להפתיע בביתה את האלופה מת"א ולגנוב את הכותרות. רביעיית הזרים של אילת סוחבת את הקבוצה עד כה ועושה זאת מצוין כאשר אוסטין פרימן בולט בקו האחורי, ג'רום טילמן ואלי הולמן מובילים את הקדמי ומכל כולם תרתי משמע נמצא סקוטי הופסון האתלטי, שמוביל את הקבוצה בנקודות ותורם בכל אספקט אפשרי.

עודד קטש (יניב גונן)
עודד קטש. אילת סובלת מאחוזי קליעה נמוכים מחוץ לקשת (יניב גונן)
 

הבעיה המרכזית אצל אילת היא אחוזי הקליעה מחוץ לקשת וכרגע היא מדורגת במקום האחרון בליגה בתחום הקליעה לשלוש עם 24 אחוזי דיוק בלבד ואם ברצונה לשמור על מקומה בצמרת היא תהיה חייבת לשפר זאת ובמהירות.

הגארד אפיק נסים אמר לקראת המשחק: "משחק חוץ נגד הפועל זה בין המשחקי החוץ היותר קשים שיש בליגה. אנחנו רוצים להשיג ניצחון שני בחוץ ולייצר המשכיות חיובית במשחקי החוץ, שתמיד קשים".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */