יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:43

חייכו, פספסתם: רוברט רות'בארט משגע את פולין

עם 2.17 מ' של כישרון, הסנטר מצטיין בגדיניה וחולם על חזרה לארץ, הנבחרת וה-NBA: "רציתי בכל ליבי להיות חלק מהקמפיין". אז מה לא עבד בארץ?

|
רות´בארט במדי גדיניה. למה זה לא עבד בארץ?
רות´בארט במדי גדיניה. למה זה לא עבד בארץ?

רוברט רות'בארט הוא אחד הכישרונות המבוזבזים ביותר בכדורסל הישראלי. הסנטר הענק, אשר מתנשא לגובה של 2.17 מ', ברח בשנה שעברה מליגת העל שלנו כשחתם בקיץ 2011 בשורות קבוצת הפאר הסלובנית,אולימפיה לובליאנה, ואף רשם במדיה ממוצעים נאים במסגרת היורוליג והליגה האדריאטית.

גם זה לא עשה רושם על הקבוצות המובילות בישראל, והעונה ממשיך רות'בארט בנדודיו באירופה כאשר הפעם הוא מככב בקבוצת גדיניה מהליגה הפולנית. הסנטר בן ה-26 הוא הנציג השלישי של הכדורסל הישראלי בפולין, כאשר עודד ברנדוויין משחק במוליכת הליגה הראשונה, צ'רני, והרן שיפמן משחק בליגה השנייה עם פולוניה ורשה.

עד עכשיו אפשר לומר שמבחינה אישית, רות'בארט הוא הבולט מבין השלושה ואחד הליגיונרים הבולטים ביותר של הכדורסל הישראלי באירופה כולה, ולא רק בגלל הגובה.

השחקן הגבוה ביותר שיש לכדורסל הישראלי הוא הזר היחיד בסגל של הקבוצה מתחתית הליגה הפולנית ובשמונה המשחקים הראשונים שלו במדיה מעמיד ממוצעים מרשימים של 13 נקודות (56 אחוז לשתיים ו-72 אחוז מקו העונשין),7.5 ריבאונדים ו-1.3 חסימות ב-19 דקות למשחק.

בראיון ל-ONE מספר רות'בארט על ההתאקלמות המהירה בפולין ועל השאיפה להפוך לסנטר הבא של נבחרת ישראל דרך הצטיינות באירופה. 

רות´בארט.
רות´בארט. הליגיונר הבולט באירופה
 

שנה שעברה שיחקת בלובליאנה וביורוליג. איך אתה מסכם את העונה ההיא? למה עזבת? התאכזבת מכך שלא נשארת שם?
"העונה שעברה בלובליאנה הייתה שנה מצוינת עבורי. למדתי בשנה הזאת בסלובניה יותר כדורסל מאשר בכל מקום אחר שהייתי בו בקריירה עד עכשיו. רציתי להישאר, שם אבל המועדון נקלע לקשיים כלכליים ולא שילם לי את המשכורת".

"בנוסף לכך הם גם חיפשו שחקנים אחרים בעמדה שלי ולכן לא נשארתי. לא התאכזבתי מכך שלא נשארתי בלובליאנה, שמחתי על ההתקדמות שעשיתי כשחקן והרגשתי שאני מוכן לעשות שינוי. השנה רציתי למצוא קבוצה שבה אני אוכל לשחק תפקיד מרכזי ולקבל הרבה דקות משחק וזה בדיוק מה שמצאתי". 

למה החלטת לשחק בליגה הפולנית ומה אתה יכול לספר על הליגה שם ביחס לליגה בישראל ושאר אירופה?
"הקבוצה שבה אני משחק היא קבוצה מאוד יציבה מבחינה כלכלית והציעה לי תפקיד מרכזי בקבוצה, למעשה להיות אחד השחקנים המרכזיים בסגל. זה בדיוק מה שחיפשתי ואני מרגיש מבורך ובר מזל להיות בסיטואציה כזאת. הופתעתי מאוד מהרמה הגבוהה של הליגה הפולנית ויש פה כמה קבוצות מאוד איכותיות שמשחקות ביורוקאפ, יורוליג ובליגה המזרח-אירופית החזקה. סגנון המשחק מאוד מהיר וזה בהחלט מתאים לי ולסגנון המשחק שלי".

רות´בארט
רות´בארט במדי לובליאנה. רצה להישאר בלובליאנה
 

מה ההבדל בין הקבוצות שבהן שיחקת בעבר לקבוצה הנוכחית שבה אתה משחק?
"השנה, אני סופסוף זוכה לקבל הרבה פעמים את הכדור באיזור הצבע ולעשות את מה שאני יודע. אני רוצה לשחק כמה שיותר ושאוכל לעבוד על היכולת שלי כסקורר, כריבאונדר וכחוסם". 

האם היו לך בקיץ הצעות לחזור לישראל? 
"היו לי כמה הצעות הקיץ מקבוצות בישראל, אבל אף הצעה לא נראתה באמת מתאימה ונכונה עבורי. היו לי כמה הצעות מקבוצות באירופה ובסופו של דבר בחרתי בליגה הפולנית". 

רוברט רות´בארט.
רוברט רות´בארט. לא קיבל הצעה מתאימה מהארץ
 

התאכזבת מכך שלמרות היכולת שהצגת בלובליאנה, לא זכית לשחק עם הנבחרת בטורניר מוקדמות אליפות אירופה האחרון?
"באמת שבכל ליבי רציתי להיות חלק מהנבחרת בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה בקיץ האחרון, אבל בסופו של דבר העדיפו את אלכס טיוס ואת עידו קוז'יקרו על פניי בעמדת הסנטר. אני מקווה שבשנה הבאה יהיה לי תפקיד משמעותי יותר בנבחרת. אני מאוד אוהב את הנבחרת שלנו ותמיד רוצה להיות חלק ממנה. זאת אחת המטרות הראשיות בקריירה שלי". 

אתה מתגעגע לארץ?
"אני באמת מאוד מתגעגע לישראל ואשמח מאוד לחזור לשחק בליגת העל, אם זאת תהיה הסיטואציה הנכונה עבורי. אני מדבר הרבה עם חברים שלי מישראל ומקווה שיבואו לבקר אותי בגדיניה היפהפייה והקפואה".

רות´בארט. עוד חולם לחזור לנבחרת
רות´בארט. עוד חולם לחזור לנבחרת
 

מגיל מאוד צעיר דיברו עליך כפוטנציאל ענק שיכול לשחק גם ב-NBA, אבל בינתיים אתה עדיין מנסה לעשות את הפריצה האמיתית. מה השאיפה שלך כיום מהכדורסל?
"אני עדיין חולם על ה-NBA ואני חושב שזו עדיין אופציה ריאליסטית עבורי, אבל זה משהו שאם יבוא, יבוא לבד. כרגע אני מאוד מאושר להיות בפולין וזאת הזדמנות מצוינת עבורי לשחק הרבה בליגה ברמה גבוהה ולשפר כמה שיותר את המשחק שלי".   

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */