יום שישי, 05.07.2024 שעה 15:53

שון ג'יימס: היה שבוע משוגע, סיינה יריבה קשה

הסנטר של מכבי ת"א מוכן למשחק באיטליה ב-21:45 (חי ב-ONE) ומספר על תחושותיו: "אם המצב היה מסלים, הייתי שולח את המשפחה לארה"ב"

|
ג'יימס ליד שרמאדיני.
ג'יימס ליד שרמאדיני. "מכיר את המדינה" (משה חרמון)

האם מכבי תל אביב תשוב הערב (שישי) אל מסלול הניצחונות? האלופה הישראלית שהמריאה ביום רביעי האחרון לאיטליה תתמודד מול סיינה האיטלקית ב-21:45, זאת במסגרת המחזור השביעי בשלב הבתים הראשון של היורוליג.

המשחק של מכבי ת"א, כמו כל משחקיה ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

במפגש הקודם בין הקבוצות בישראל התקשתה מכבי לנצח ורק מהלכים נכונים שלה בשניות האחרונות הצליחו בסופו של דבר להשאיר את הניצחון בבית, הערב הסיפור יהיה שונה לגמרי, סיינה הספיקה מאז לצבור שלושה ניצחונות ביורוליג וגם סגל השחקנים שלה הצליח להתגבש לקבוצה אחת מלוכדת עם מנהיג בלתי מעורער, הרכז בובי בראון.

ההפסד הכואב למלאגה הספרדית נצרב היטב בראשם של אנשי מכבי תל אביב. ניצחון בשבוע שעבר יכול היה להעניק לצהובים העפלה ישירה לשלב הטופ-16, אך בעיקר יכול היה לסייע לה להבטיח כמעט באופן סופי את המקום הראשון בבית.

כעת כאשר נפתחה "חזית מלחמתית" בין הספרדים לישראלים. המשחק מול סיינה הערב הופך לחשוב הרבה יותר, כל זאת כאשר הפסד במפגש המסקרן עשוי לסבך את מכבי עוד יותר ועלול אף להרחיק אותה מהמקום הראשון, אליו היא משוועת יותר מכל.

חימום להערב: 5 המהלכים המלהיבים

את הסיבוב הראשון של שלב הבתים ביורוליג פתחה מכבי עם מאזן מושלם שכלל ניצחונות על מלאגה בחוץ, סיינה בבית, שאלון בחוץ, פרוקום גדיניה בבית ואלבה ברלין בחוץ, אך את הסיבוב השני היא פתחה עם הנפילה בבית.

לראשונה מזה הרבה מאוד שנים לצהובים גם הייתה סיבה מספיק טובה, האזעקה הראשונה שנשמעה בתל אביב בערב המשחק, אך כעת משהמצב הביטחוני הרעוע הוא כבר היסטוריה תירוצים אינם חלק מהלקסיקון וחניכיו של דייויד בלאט יצטרכו להגיע למשחק מרוכזים מתמיד ובעיקר מפוקסים בהתקפה שסובלת לאחרונה מירידה תלולה.

דייויד בלאט (משה חרמון)
בלאט. אין יותר תירוצים (משה חרמון)
 

סנטר הצהובים, שון ג'יימס, שמרגיש כבר ישראלי לכל דבר לאור השנים הרבות שלו במחוזותינו, ניסה לספר על התחושות בעקבות השבוע האחרון והסוער שעבריו עליו ועל חבריו: "אני מרגיש מצוין עכשיו. בכל זאת, הרי מתי אלו לא זמנים משוגעים כאן בישראל? אז נכון שהיה שבוע מאוד לא נעים אבל אלה זמנים אחרים שהיינו צריכים להתמודד איתם".

"עליי אישית זה השפיע אחרת כי אני כבר פה כמה שנים טובות, אני מכיר את המדינה והיא גורמת לי להישאר רגוע תמיד. גם אשתי אגב הייתה רגועה לאורך כל הדרך ואני יכול רק לקוות שהפסקת האש הזו תחזיק מעמד. כשיש לך משפחה זה הדבר הכי חשוב בעולם והם איתי בישראל וזה מה שמשנה".

האוטובוס בזירת הפיגוע בתל אביב (רויטרס)
האוטובוס בזירת הפיגוע בתל אביב. ג'יימס: "עליי זה השפיע אחרת" (רויטרס)
 

ג'יימס התייחס גם לעובדה שחברו לקבוצה, דייויד לוגאן, שלח את משפחתו בחזרה לארצות הברית ברגע שהחל הבלגאן המקומי: "אם זה היה ממשיך להסלים כמו הפצצה שהתפוצצה בתל אביב, אז אני מניח שגם לי לא הייתה ברירה אלא לשלוח את המשפחה שלי לארצות הברית, לכן אני מבין אותו אבל עכשיו אני מאמין שיהיה בסדר כי מדווחים שהכל רגוע".

"כמו שהמאמן אמר לנו, כדורסל זו העבודה שלנו ובהחלט היינו יכולים לשחק גם תחת נסיבות קשות יותר. באופן כללי כשאתה מתאמן או משחק אז יש לך את השעתיים הללו שאתה מדחיק בהן דברים כאילו שאין לך מושג מה קורה מסביב. סיינה היא יריבה קשה מאוד שלא תקל עלינו ונצטרך להיות מאוד מוכנים אליה אם אנחנו רוצים לחזור מפה עם ניצחון כי זה מאוד חשוב לנו, בעיקר אחרי ההפסד למלאגה בשבוע שעבר".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */