יום שני, 08.07.2024 שעה 12:59

יוגב אוחיון מסביר את המצב: כיהודים נולדנו לסבול

מכבי ת"א רוצה לחזור לנצח ב-21:45 מול סיינה (חי ב-ONE) בלי אזעקות ותירוצים, הגארד מספר: "צריך להתמודד עם המצב. בראון מסוכן, מוזר לשחק בשישי"

|
תומאס ואוחיון. הגארד ניפק הסבר מקורי (יוסי ציפקיס)
תומאס ואוחיון. הגארד ניפק הסבר מקורי (יוסי ציפקיס)

נגמרו התירוצים. המשבר הביטחוני החמור שפקד את ישראל בשבועות האחרונים וגרם לחוסר ביטחון משווע בקרב השחקנים הזרים במדינה, וגם בקרב הישראלים שלא התמודדו עם משברים זהים בעבר כבר מאחורינו. בעוד שנהוג היה להעניק הנחות לקבוצות הכדורגל והכדורסל השונות בעקבות המצב ובשל חוסר היכולת להתרכז אך ורק בספורט, כעת שבים אל המוטב ובהתאמה גם הדרישות והציפיות המובנות מאליהן.

המשחק של מכבי ת"א, כמו כל משחקיה ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

בשבוע שעבר נחלה מכבי תל אביב הפסד ביתי קשה ומאכזב למלאגה הספרדית. אין ספק שהאזעקה הראשונה שנשמעה בתל אביב רק שעתיים וחצי לפני המשחק, הצליחה לשבש את שגרת היום של כולם והצהובים הגיעו למפגש החשוב כשבראשם לא מעט דאגות. בשורה התחתונה, מכבי לא שיחקה טוב, היא אמנם הצליחה לשמור מצוין את הספרדים, אך בכל הקשור ליכולת שלה בהתקפה, ניכר היה כי הראש של השחקנים לא לגמרי במשחק.

גם הפעם חששו במכבי כי המשחק מול סיינה ב-21:45 בחוץ יהיה מוקש, בדיוק מאותן סיבות, ביטחוניות ומקצועיות, אך הרגיעה ששוררת כעת בישראל הצליחה להרגיע גם את המערכת ובעיקר את השחקנים, משמע כי מעתה אין תירוצים והסיבות הביטחוניות התחלפו במקצועיות בלבד.

סיינה, שהקשתה על מכבי במשחק בישראל, ואף כמעט הפתיעה אותה, אילולא מהלכים טובים של מכבי בשניות האחרונות, נמצאת במגמת שיפור גדולה מאוד. מאז ההפסד למכבי הספיקה סיינה לרשום כבר שלושה ניצחונות ביורוליג ולמעשה התברגה חזק בתמונת העלייה.

דייויד בלאט ושחקניו. רוצים לחזור לנצח (יוסי ציפקיס)
דייויד בלאט ושחקניו. רוצים לחזור לנצח (יוסי ציפקיס)
 

עבור מכבי מדובר באחד המשחקים החשובים ביותר שלה העונה. אם להניח לרגע בצד כי מדובר במשחק מול קבוצה לא פשוטה וכי קשה מאוד לשחק במגרש הביתי בסיינה, למפגש עם האיטלקים יש חשיבות רבה מאוד עבור הצהובים. בעקבות ההפסד למלאגה בשבוע שעבר פספסה מכבי הזדמנות להבטיח את המקום הראשון והחשוב בבית וכעת מאזן הכוחות שלה וזה של האיטלקים זהה, משמע כי הצהובים חייבים לנצח בסיינה כדי להמשיך ולהבטיח את מקומם בראשות הבית ובעיקר על מנת להבטיח את ההעפלה לשלב הטופ 16. בשעות הערב תערוך הקבוצה את האימון המסכם שלה לקראת המשחק, זאת כאשר מספר מצומצם של אוהדים מלווה את מכבי במשחק.

יש לציין כי באיטליה נערכו לא מעט הפגנות פרו פלסטיניות בימים האחרונים והייתה קיימת דאגה כי ההפגנות ירדפו גם את השחקנים הצהובים בשהותם במדינה, אך נכון לעכשיו לא נתקלו במכבי באירועים חריגים, כאלו שכבר התרגלו לראות בעבר.

דווין סמית´ באימון (יוסי ציפקיס)
דווין סמית´ באימון. אולי הפסקת האש תביא ניצחון (יוסי ציפקיס)
 

הצוות המקצועי של הקבוצה שהתבשר כבר אתמול על כך שהושגה הפסקת אש בין ישראל לחמאס וכי כעת השקט צפוי לחזור לאזור ולאפשר המשך חיים תקינים, שוחח הבוקר עם השחקנים על מנת להסביר להם את המצב הקיים ולהרגיע אותם כי הסכנה המיידית חלפה, זאת כמובן על מנת להחזיר אותם למוטב ולעזור להם להתרכז במשחק החשוב שמצפה להם מבלי הפרעות אחרות, להם ציפו במכבי במידה והמצב הרעוע בישראל היה נמשך. כעת כאשר הלחימה תמה מי שצפוי לקבל אף הוא את השחרור שלו יחד עם יתר חיילי המילואים ששוחררו הוא הגארד, מורן רוט, שכאמור זומן בקריאת צו שמונה אך קיבל את הדחייה מהצבא לטובת ההמראה לאיטליה, לאחר שהעניין הודלף לתקשורת ופורסם לראשונה ב-ONE.

גיא פניני (יוסי ציפקיס)
גיא פניני. (יוסי ציפקיס)
 

רכז הקבוצה, יוגב אוחיון, שסובל מכאבים ברגלו, אך צפוי לעמוד לרשותו של דיוויד בלאט במשחק, עבר אמש בשעות הלילה המאוחרות טיפול נוסף על מנת להקל על הכאב לקראת המשחק ועל מנת להכשירו עד כמה שאפשר. בתחילה התייחס אוחיון לעובדה כי הוא וחבריו ישחקו הפעם ביום שישי ולא ביום חמישי כפי שנהוג: "אין ספק שזה יהיה קצת שונה לשחק ביום שישי ולא ביום חמישי כמו שרגילים, אבל אנחנו מבחינתנו צריכים להגיע באותה אווירה ובאותה אינטנסיביות על מנת לעשות את כל מה שאנחנו יודעים. אני סוחב איזושהי פציעה בברך, אבל אני מרגיש בסדר גמור, יש קצת כאבים, אבל צריך לשים את זה בצד, אני עושה טיפולים, מתאמן עם הפסקות ואני מאמין שיהיה בסדר".

יוגב אוחיון (משה חרמון)
יוגב אוחיון. ישחק למרות הפציעה (משה חרמון)
 

בעוד שבמפגש הראשון מול סיינה נאלצו במכבי להשקיע כוחות גדולים מאוד בכדי לנצח בנוקיה, נדמה כי הפעם המשימה קשה הרבה יותר וחלק נכבד ממנה יפול על כתפיו של אוחיון, שיצטרך לעצור את הרכז של האיטלקים, בובי בראון, שנמצא בתקופה האחרונה ביכולת שיא והצליח להוביל את סיינה לשלושה ניצחונות חשובים ביורוליג שגם החזירו אותו לחיים. "בובי הוא שחקן מאוד כישרוני והוא מייצר הרבה נקודות, לכן אנחנו צריכים לעשות מאמץ קבוצתי כדי לעצור אותו במשחק הזה, זה חשוב. עבדנו על זה ועשינו כל מיני מהלכים טקטיים כדי לשנות את קצב ורצף המשחק של סיינה ואני מקווה שזה יעבוד, כי אין ספק שבובי בראון הוא המפתח במשחק הזה".

בובי בראון. לא יהיה קל לשמור עליו (משה חרמון)
בובי בראון. לא יהיה קל לשמור עליו (משה חרמון)
 

לסיום התייחס אוחיון גם לעובדה שההכנות למשחק החשוב נעשו בצל מבצע "עמוד ענן", שכבר הגיע לסיומו, זאת כאשר גם במהלך האימון האחרון בישראל התבשרו בקבוצה על הפיגוע שאירע בתל אביב: "שמענו על הפיגוע הנוראי הזה עוד כשהיינו בחדר ההלבשה לפני האימון, כמובן שקודם בדקנו שהמשפחות שלנו בסדר כדי להירגע. זה נורא מצער אותנו שזה הגיע לדברים כאלה, אבל אנחנו צריכים להישאר חיוביים תמיד עד כמה שאפשר ובכל עת לעזור לזרים שלנו ולהסביר להם תמיד מה קורה, אם יש שקט או אם יש סערה. גם לנו זה היה מצב לא פשוט ולא רגיל, הרבה זמן לא חוו דברים כאלה בתל אביב, אבל כנראה שכיהודים נולדנו לסבול. אנחנו צריכים להיות חזקים ולהתמודד עם זה ואני מקווה שמעכשיו באמת השקט יישמר".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */