יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:52

דייויד בלאט: לא נראה שמישהו מהזרים רוצה לעזוב

בצל המצב הביטחוני, נחתה מכבי באיטליה לקראת סיינה בשישי. המאמן התייחס לזרים שהורו למשפחותיהם לעזוב את הארץ: "ימים קשים. נייצג את ישראל"

|
דייויד בלאט ושחקניו באימון המסכם (יוסי ציפקיס)
דייויד בלאט ושחקניו באימון המסכם (יוסי ציפקיס)

בצל הסערה הגדולה הפוקדת את ישראל בעקבות המצב הביטחוני המידרדר והפיגוע שאירע בשעות הבוקר בתל אביב, נחתה הערב (רביעי) האלופה מכבי תל אביב באיטליה לקראת משחק היורוליג החשוב והמסקרן מול סיינה המקומית, במסגרת המחזור השביעי של שלב הבתים הראשון שייערך ביום שישי.

חלק מהשחקנים הזרים של הקבוצה וביניהם גם הגארד דייויד לוגאן, לא לקחו את הסיכון שמשפחתם תישאר בישראל והעלו אותם על הטיסה בחזרה הביתה. במועדון הצהוב ניסו להרגיע את השחקנים ולהבהיר מה המצב המדיני והביטחוני כיום בישראל ובעיקר ניסו להרגיע אותם על מנת לאפשר להם לחזור לשגרה ולהתעסק בעיקר בכדורסל.

מאמן הקבוצה, דייויד בלאט, דיבר על המצב: "אלו לא ימים קלים לאף אחד מאיתנו. אנחנו כקבוצת כדורסל שמייצגת את ישראל, מרגישים כל דבר ומנסים לעשות דברים חיוביים לטובת הארץ והאנשים, לשחק ולהראות שאנחנו תמיד כאן ולא הולכים לשום מקום. בואו נקווה רק שדברים מהסוג הזה שקרו לא יחזרו על עצמם".

"לשחקנים ולמשפחות שלהם יש הנחיות ברורות איך לנהוג והם יודעים שצריך להיזהר ולהקשיב להנחיות כמו כל אזרח במדינה", הוסיף המאמן, "כמובן שיש גם דברים שאי אפשר לשלוט או לדעת ולכן נשאר רק לקוות שלא יקרו דברים כאלה נוראיים ולא שיגרתיים כמו שקרו. לא מרגיש שמישהו מהשחקנים רוצה לעזוב, ממש לא".

עוד הוסיף המאמן הצהוב: "יש שני דברים שאני לא כל כך אוהב, זה שאומרים שאנחנו מצליחים בגלל האמונה שלנו או שאנחנו מצליחים בגלל הפטריוטיות שלנו. זה שימוש זול בדברים יותר מדי חשובים. אנחנו מייצגים את ישראל איפה שאנחנו לא הולכים ואנחנו צריכים להיות גם גאים בזה וגם אחראיים".

דווין סמית´ (יוסי ציפקיס)
דווין סמית´. הזרים של מכבי מודאגים (יוסי ציפקיס)
 

מאז המפגש הראשון של מכבי מול סיינה בהיכל נוקיה, האיטלקים ערכו שיפור משמעותי מאוד ורשמו כבר שלושה ניצחונות חשובים ביורוליג ובעיקר נהנו מיכולת מצוינת של הגארד בובי בראון. באותו מפגש בישראל הייתה סיינה קרובה מאוד לניצחון אך עם סל חשוב מאוד בשניות האחרונות היו אלו דווקא הצהובים שיצאו עם ידם על העליונה. הפעם מדובר במשחק שונה לחלוטין. סיינה המחודשת שעברה הקיץ שינויים גדולים מאוד תנסה לשמור על יתרון הביתיות שלה ולמנוע ממכבי ניצחון חוץ שיבטיח לה את השלב הבא באופן סופי ועשוי אף לקרב אותה שלב נוסף אל עבר המקום הראשון בבית.

בלאט התייחס ליריבה: "אני אף פעם לא רגוע ואני תמיד רגוע. אני אסביר. אנחנו תמיד מתכוננים ועושים הכל ופעם יוצא בדיוק מה שאנחנו רוצים שייצא, אבל יש גם קבוצה בצד השני שמשחקת ורוצה כמו שאנחנו רוצים להצליח. הייתה לי הרגשה נפלאה לפני מה שקרה באותו יום לפני המשחק. זה קצת שיבש לנו את התחושות, הרגשות והריכוז ואני מרגיש אותו דבר עכשיו לפני סיינה. סיינה ללא ספק השתפרה".

מלקולם תומאס (יוסי ציפקיס)
מלקולם תומאס. בלאט מנסה להרגיע (יוסי ציפקיס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */