יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:28

ג'קי בן זקן: ביבי נזכר לצאת למלחמה מאוחר מדי

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם בעלי אשדוד על המצב בדרום ועל מנהלת הליגה: "מאמין שתקום בעוד חודש-חודשיים"

|
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM

אופירה אסייג ופיני גרשון הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בן זקן: "לא תאמינו אם תראו כמה רסיסי פגזים יש אצלי בבית"
הערב נעסוק מטבע הדברים במצב הביטחוני שמפריע לפעילות של קבוצות הדרום ובימים האחרונים גם לפעילות של הקבוצות באזור גוש דן וירושלים. המשחקים בין הפועל באר שבע להפועל רמת גן והמשחק בין מ.ס. אשדוד להפועל עכו נדחו, אך חלק מהמשחקים נערכו בצל האזעקות. נדבר על ההחלטה לערוך חלק מהמשחקים בכל זאת.

דיברנו עם הבעלים של מ.ס. אשדוד, ג'קי בן זקן, על ההחלטה לקיים את המחזור ועל העיר בה הוא גר שסופגת אש רבה. 

אתה מסכים עם החלטת אבי לוזון?
"אם אין סיכוי אמיתי של חיי אדם, צריך להתנהל בצורה שגרתית. אנחנו באשדוד סופגים טילים רבים ואי אפשר להשוות את זה לתל אביב. למרות הסיטואציה הקשה אנחנו מתנהלים כרגיל ונותנים לצה"ל שקט כדי שיפתור את הבעיה הזו אחת ולתמיד".

בן זקן (שי לוי)
בן זקן: "לא תאמינו אם תראו כמה רסיסים יש אצלי בבית" (שי לוי)
 

אשדוד סופגת הכי הרבה אש.
"לא תאמינו אם תראו כמה רסיסי פגזים יש אצלי בבית ובגינה. לא נעים לעלות ולרדת למקלט ומהמקלט בכל עשר דקות. הימים הכי רגועים שלנו והכי בטוחים אלו חמשת ימי הלחימה הזו. נסו לתאר שאני נמצא בתל אביב ואני מקבל טלפון מאשתי שיש אזעקה. שני ילדים בבית ספר, אחת בגן ועוד שניים בדרך לחוג. אי אפשר לתאר מה עובר עליך באותם רגעים. אלו החיים שלנו בשנים האחרונות".

בן זקן הוסיף: "כל שעתיים של הפוגה זה תענוג גדול. הילדים והמשפחה פה, אנחנו יודעים שיש לנו זמן לרדת למקלט. אנחנו הרבה יותר רגועים מאשר בשגרה הרגילה. הייתי בלונדון כשהלחימה התחילה וקיבלתי טלפונים מהילדים שיש אזעקות. אתם יודעים מה עבר עליי? יש כל כך הרבה לחץ על הממשלה שלנו מצד המצרים והאירופאים. אסור שיהיה לחץ גם מצד הציבור על הממשלה שלנו. אנחנו לא רוצים הפסקת אש, אני מרגיש זאת גם בקרב תושבי אשדוד".

הבעלים של אשדוד המשיך: "ביום שיחתמו על הפסקת אש זה היום שהסיוט שלנו מתחיל. הם יפרו אותה מדי פעם ואנחנו לא רוצים להיות בסרט הזה. אנחנו מעדיפים שזה יימשך עוד חודש-חודשיים. מבחינה כלכלית בעלי העסקים בעיר ניזוקים בצורה קשה. ביבי חיכה יותר מדי זמן. יו"ר מרץ טענה שצריך ללכת להידברות. היא תשב ברמת השרון בזמן שאני בדרום? לא אצביע למישהי כזו. אצביע למישהו שהוא מספיק משכנע, מישהו שירצה לשים סוף לסיוט שאנחנו עוברים בדרום".

כיפת ברזל ליד אשדוד (רויטרס)
כיפת ברזל ליד אשדוד (רויטרס)
 

האם אתה ממשיך בכדורגל?
"אני מאוד שמח שהקרדיט על מנהלת הליגה הוא לשתי הוועדות. מנהלת ליגה תקום ואין לי ספק שזה יקרה. היא תקום בחודש-חודשיים הקרובים. היא תתחיל לפעול החל מהעונה הבאה. אני נשאר בכדורגל".

אלונה ברקת: "מה שקרה בבלומפילד היה חוסר אחריות"
דיברנו עם עם הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, דיברה אף היא על המצב הקשה בדרום. 

מה קורה בבאר שבע?
"האווירה בעיר לא פשוטה. לשמחת כולנו יש לנו עם מופלא. אנשים ממושמעים וקשובים להוראות פיקוד העורף. החיים לא פשוטים. אחד הזרים לא יכל לתפקד, איפשרנו לו לבקר את משפחתו בתקווה שיחזור להיות שחקן פעיל בקבוצה. זו לא סיטואציה אופטימלית אבל אנחנו מתמודדים עם מה שיש. אנחנו מדברים עם הזרים והישראלים שגם להם המצב לא פשוט".

צריך לדחות את הכדורגל בכל הארץ?
"עורף חזק הוא עורף שמגלה אחריות. מה שקרה בבלומפילד היה חוסר אחריות. זה לא משנה אם היו יורים טיל וכיפת ברזל הייתה מיירטת, היו באצטדיון אלפי אנשים, מה היה קורה? חיילי המילואים מגיעים מכל הארץ, זה נוגע בכל אחד מהם. היה צריך לדחות את המחזור. לא היה קורה כלום אם היו דוחים בשבוע. זה בסך הכל כדורגל, זו הנאה ושמחה, יש היום בתים בישראל שיש שם הנאה ושמחה? כולם צמודים לחדשות".

ברקת (יניב גונן)
ברקת: "היה צריך לדחות את המחזור" (יניב גונן)
 

למה ביטלו את המשחק של מכבי פתח תקווה מול מכבי הרצליה?
"אין לי הסבר. לא יודעת מה ההבדל בין המשחקים. אם היה צריך לדחות משחק אם כבר היו דוחים את זה בבלומפילד. אבי לוזון מסתכל על פרמטרים אחרים. אני מבינה את דעתו. הוא עמל קשות להביא את אליפות אירופה לנבחרות צעירות לישראל והוא לא רוצה להרוס את זה. יש זמן עד היורו, לא צריך לקבל החלטות לפיו. הטילים הגיעו לכמעט חצי מדינה. יש פה מצב של לחימה, מצב שונה".

דיברנו עם יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון.

אבי, ספגת ביקורות רבות על החלטתך לקיים את המחזור
"אני חושב שההחלטה שלי הייתה הכי נכונה בעולם. אני שלם איתה יותר מתמיד, בטח שעברנו בשלום את המחזור. איפה שלא הלכתי במהלך היום, פנו אליי אנשים רבים ואמרו לי שצדקתי ב-100 אחוז. אמרו שזו החלטה נכונה. אני לא מתייחס למבקר אחד או שניים, גם אם הוא חושב את עצמו חכם, אני חושב שהוא אידיוט".

אבי, בכל זאת, היה חשש מסוים. מה עמד מאחורי השיקולים שלך?
"דיברתי עם אנשים והם אמרו לי שהם שמחים מההחלטה. כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל קיבלתי טלפונים ביום שישי מאתלטיק בילבאו וליון, שדיברו כבר עם אופ"א. הם אמרו שהם לא מעוניינים להגיע ביום חמישי. אמרתי להם שאין בעיה להגיע ולשחק פה. ביקשו ממני התחייבות בכתב לשלום השחקנים. ביקשו שנעביר את הגרלת היורו מהארץ, אבל אמרתי שאין מה לדאוג, שהכל בסדר ושאפשר לקיים בתל אביב את ההגרלה".

לוזון הוסיף: "פחדתי שאם נדחה נשחק נגד פורטוגל בקפריסין או בפאלרמו. לא שכחתי שלפני כמה שנים נבחרת ישראל שיחקה מחוץ לישראל".

לוזון (יניב גונן)
לוזון: "אמרתי שאין מה לדאוג" (יניב גונן)
 

מסכנים אלפי אנשים כדי שנשחק נגד פורטוגל בארץ? זה שווה?
"אם פיקוד העורף או המשטרה היו חושבים שאנחנו מסכנים חיים של מישהו הם לא היו מאשרים לקיים את המשחק. אני לא רמטכ"ל, לא שר לביטחון פנים ולא מפקד פיקוד העורף. אני סומך על הגורמים האלו ב-100 אחוז. אם הם אמרו שאפשר לשחק, כנראה שזו המציאות. תמיד אפשר לתהות מה היה קורה. הסיכוי שייפול טיל בבלומפילד הוא קטן יותר מהסיכוי שלי לזכות בלוטו. זה תסריט דמיוני שלא קיים".

יושב הראש הוסיף: "גם אם היה קורה משהו אפשר היה לשכב תחת הטריבונות באצטדיון. זה הכי בטוח שיש, הן בנויות מבטון עבה. מפקד המחוז הצפוני החליט לבטל משחק בליגה הלאומית. יש לי בכלל שיקול דעת? עשו לי טובה שהודיעו לי. השופט, יריב טפר וכל השאר החליטו על המשחק בין מכבי פתח תקווה להרצליה".

לקחת הימור עם ההחלטה שלך, סוג של הימור על חייהם של בני אדם לא?
"ממש לא נכון להציג את זה כך. אני לא מאמין שהמשטרה או פיקוד העורף חשבו שיש סכנה לחיי בני אדם".

למה הכל נופל עליך?
"המשטרה אישרה לי לקיים את המשחק, אך למרות זאת יכולתי להחליט שאני לא רוצה לקיים את המחזור ורוצה לדחותו. המשטרה ופיקוד העורף לא חייבו אותי לשחק. ההחלטה הסופית לקיים את המחזור הייתה שלי".

מה תגובתך לדבריו של ג'ורדי קרויף?
"אני רוצה להגיד מילה להגנתו. יכול להיות שאם הייתי עכשיו בברצלונה, והיו יורים שם טילים, הייתי רוצה לקחת מטוס ולחזור לארץ. אנחנו חיים פה. הוא צריך לטפל בצד המקצועי במכבי, האם בניית הסגל נכונה או לא. שיתעסק בהיעדרותו של אלירן עטר, אם היא פוגעת בקבוצה או לא".

ג´ורדי קרויף (שי לוי)
ג´ורדי קרויף. לוזון לא אהב את דבריו (שי לוי)
 

אם המצב יחמיר, אתה מתכוון להמשיך בשלך?
"אני לא מתכוון להחליט היום מה יהיה בסוף השבוע. אחליט על כל דבר בצורה נקודתית עם הגורמים הראויים. הכי חשוב שהחבר'ה בדרום, שחיים בסיוט מתמשך, יחזרו לחיות בשלום ובשלווה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */