יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:27

הגרלה סבירה לישראל: צרפת, גרמניה ובריטניה

שיבק וחניכיו הוגרלו לבית 1 ביורובאסקט גם עם אוקראינה ובלגיה. פארקר צפוי להגיע לסלובניה, מצבו של נוביצקי לא ברור. שיבק: "המטרה - עלייה"

|
נוביצקי ופארקר. את מי תפגוש ישראל? (GettyImages)
נוביצקי ופארקר. את מי תפגוש ישראל? (GettyImages)

נבחרת ישראל הוגרלה הערב (ראשון) לבית 1 בשלב הבתים הראשון של יורובאסקט 2013 בסלובניה יחד עם צרפת, גרמניה, בריטניה, אוקראינה ובלגיה. מדובר בהגרלה סבירה יחסית, כאשר בתים 3 ו-4, במבט ראשוני, צפויים להיות יותר קשים מהבית אליו הוגרלה ישראל.

הנבחרות הוגרלו לארבעה בתים של 6, כאשר שלוש הראשונות מכל בית יעפילו לשלב בתים נוסף שיקבע מי יהיו העולות לרבע הגמר. אליפות אירופה תיערך בין ה-4 ל-22 בספטמבר בסלובניה.

כבר כעת ברור כי צרפת, עם טוני פארקר, ניקולה באטום, בוריס דיאו וחבריהם היא הפייבוריטית בבית ולישראל סיכוי נמוך מאוד לנצח אותה. עם זאת, שאר הנבחרות, פחות או יותר באותה רמה ואריק שיבק יכול לשאוף לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים.

לצד צרפת, ישראל קיבלה מהדרג השני את בריטניה, כאשר לא ברור אם כוכב ה-NBA שלה, לואול דנג, יגיע וגם בגרמניה, שהוגרלה לבית 1 מהדרג השלישי, יחכו לראות אם דירק נוביצקי יגיע, לאחר שלא השתתף בטורניר המוקדמות. מדרגים 4 ו-5 קיבלה ישראל את אוקראינה ובלגיה, שתי נבחרות שהיא התמודדה מולן במשחקי ההגנה למוקדמות היורובאסקט ואף ניצחה אותן.

המשחק הראשון ב-4.9 יהיה מול בריטניה. באותו הערב יהיה ערב ראש השנה ואריק שיבק שוחח עם ראשי פיב"א, בהמשך למכתבים שנשלחו מהאיגוד, במטרה שהנבחרת תשחק באותו יום בשעה מוקדמת. למחרת תשחק הנבחרת מול אוקראינה וב-6.9 מול צרפת החזקה. ב-7.9 יהיה יום מנוחה ומשחקי הבית המוקדם יסתיימו במפגשים מול בלגיה וגרמניה.

שיבק אמר על ההגרלה: "אין הגרלות קלות באליפות אירופה, אבל אין בבית שלנו נבחרת שלא ניתן להתמודד איתה. המטרה היא לעלות לשלב השני וננסה לעשות את זה עם ניצחון אחד אותו גוררים לשלב הבא".

אריק שיבק (יוסי ציפקיס)
אריק שיבק. "אפשר להתמודד עם כל אחת" (יוסי ציפקיס)
 

יו"ר האיגוד אבנר קופל הוסיף: לאור היכולת של הנבחרת בקיץ האחרון, זו הגרלה סבירה בהחלט. כבוד לכדורסל הישראלי להתמודד עם מדינות מסדר הגודל של צרפת, גרמניה, בריטניה ואוקראינה ונעלה כשווים מול שווים".

הבתים
1. צרפת, בריטניה, גרמניה, אוקראינה, בלגיה וישראל
2. מקדוניה, ליטא, מונטנגרו, בוסניה, לטביה וסרביה
3. ספרד, סלובניה, קרואטיה, פולין, גאורגיה וצ'כיה
4. רוסיה, יוון, איטליה, פינלנד, טורקיה ושבדיה

מייק פראטלו. מאמן את אוקראינה (GettyImages)
מייק פראטלו. מאמן את אוקראינה (GettyImages)
 

ההגרלה נערכה במערת פושטוינה ליד לובליאנה בעומק של 80 מטרים מתחת לאדמה. מדובר באחת המערות הגדולות באירופה, אתר תיירות ידוע ומוכר והסלובנים הפיקו אירוע מושקע, כולל משחק 3 על 3 בין 6 שחקני עבר סלובנים. את איגוד הכדורסל ייצג בהגרלה מאמן הנבחרת אריק שיבק, המשמש גם כראש האגף המקצועי.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */