יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:39
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
3 5-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

מכבי התאמנה כרגיל, אוסקר: מאוכזב מההחמצות

אזעקה נשמעה לפני אימון הצהובים, האימונים יועתקו לשפיים. אכזבה בקבוצה מה-1:0 לבני יהודה: "החזרנו בעצמנו את הפועל". צפו בתקציר

|
אוסקר משקיף על דאבור. התאמנו כרגיל (יניב גונן)
אוסקר משקיף על דאבור. התאמנו כרגיל (יניב גונן)

האם בקרית שלום מתרגלים למצב? לפחות הבוקר (ראשון) זה נראה כך, אחרי אזעקה נוספת שנשמעה ברחבי תל אביב דקות ספורות לפני תחילת האימון של מכבי.

השחקנים והצוות המקצועי שהתכנסו בחדר ההלבשה נשמעו להוראות שקיבלו מראשי הקבוצה ורק אחרי שהופסקה האזעקה יצאו השחקנים לכר הדשא, התאספו סביב הצוות המקצועי וקיבלו חידוד של הוראות הבטיחות במקרה של אזעקה.

האימון התקיים בסגל מלא כולל הזרים, שלפי מה שאומרים חבריהם בקבוצה, עדיין חשים במתח בעקבות המצב. השחקנים הישראלים משוחחים לא מעט גם עם הצוות וגם עם השחקנים ומסבירים להם את המצב ומרגיעים אותם.

אוסקר גארסיה שוחח עם שחקניו ואמר להם: "אני מאוכזב מאוד מההחמצות שלנו. היינו צריכים לנצל את המצבים ולא להפסיד במשחק הזה". עם זאת, המאמן החמיא לשחקנים על השליטה במשחק: "הייתם ראשונים לכל כדור במחצית השנייה ואני מעודד מהמשחק שלכם בסה"כ. את ניצול המצבים אנחנו נהיה חייבים לנצל".

האימון, אגב, התקיים כרגיל כשהשחקנים ששיחקו אמש בהפסד 1:0 לבני יהודה ערכו אימון שחרור ושאר השחקנים ערכו אימון רגיל. בעקבות המצב, בימים שלישי ורביעי תתאמן הקבוצה במתקן האימונים החדש בנתניה ובימים חמישי ושישי בשפיים.

"לא נתרץ את ההפסד בסיטואציה המלחיצה שהייתה לפני ובכלל", הבהירו במכבי אחרי שרשמו הפסד שני ברציפות. עם זאת, לא מעט קולות בקריית שלום לא הסתירו את התמיהה בהחלטה של ההתאחדות לקיים את המשחק בכל מחיר. “רוצים שתהיה שגרה וזה לגיטימי", אמר שחקן בקבוצה, “אבל אני יכול להבטיח לכולם שהמשחק לא היה שגרתי בשביל אף אחד. השפיע או לא על התוצאה? אני לא חושב שזה יכול להיות הסבר וזה לא יכול להיות הסבר מבחינתנו, חוץ מהעובדה שבקושי הצלחנו להתכונן למשחק".

צפו במכבי ת"א מפסידה לבני יהודה

לא מעט אוהדים לא הסתירו את הפתעתם שדווקא את המשחק בראשון לציון בין מכבי פ"ת לבין מכבי הרצליה החליטו בהתאחדות כן לבטל.

בקבוצה גם לא אהבו את ההשתלחות של אבי לוזון במנהל הספורטיבי של הצהובים, ג'ורדי קרויף, שתהה למה היה הכרחי לקיים את המשחק כש-45 דקות לפני כן נשמעה אזעקה באזור, וכיפת ברזל הצליחה ליירט את הרקטה. “ג'ורדי מדבר בשם עצמו, אבל הוא לא היחיד שתהה. השחקנים היו לפני יציאה לחימום וגם את זה לא היו יכולים לעשות בשקט. לכולנו היה מזל שלא הייתה אזעקה גם במהלך המשחק".

קרויף: שלוזון יבקר גם בדרום

גורמים במועדון הוסיפו את דעתם על העימות בין קרויף ללוזון ואמרו: “זה לא ייאמן שלוזון הצליח לריב גם עם קרויף. בהנחה שאחת הסיבות לקיום המשחק היה הרצון לקיים שגרה שתמנע ביטול משחקים במפעלים אירופיים בישראל, כולל היורו, לא בטוח שלוזון היה רוצה שבערך של קרויף בגוגל, יהיו ידיעות על עימות בינו לבין היו"ר על קיום משחק תחת התקפה".

על ההוראות לאוהדים להתכופף ולהכניס את הראש בין הברכיים בעת צפירה אמר אחד האוהדים: “קצת התבלבלו. זה לא היכל נוקיה. אין גג מעלינו. זה ממש לא היה עוזר".

רוברטו קולאוטי (יניב גונן)
רוברטו קולאוטי. כבר רגיל למצב הביטחוני (יניב גונן)
 

והיה גם כדורגל ובקריית שלום לא הסתירו את האכזבה מההפסד לבני יהודה: “היינו שווים לפחות נקודה. זה פשוט לא ייאמן איך שאנחנו מחמיצים", אמר שחקן בקבוצה, “כולם בחדר ההלבשה דיברו על חוסר המזל שהיה לנו. זה לא עוזר כי עכשיו בשני הפסדים השבוע החזרנו את הפועל לתמונה".

בקבוצה הייתה ביקורת גם לגבי היכולת של המגן סטיב גורי. למרות שבצוות המקצועי הבטיחו כי כשהמגן ייכנס לכושר הוא יוסיף, לא מעט גורמים בקבוצה ביקרו את הכבדות של השחקן ואת העובדה שלא מעט פעמים בני יהודה הצליחה לחדור דווקא מהצד שלו. אגב, נראה שעומר ורד, שהחלים מהפציעה בברכו וכבר עורך במשך שבועיים אימונים מלאים יחזור לתמונת ההרכב במשחקים הבאים. לעומת זאת, דווקא המגן יואב זיו ששב להרכב אחרי שהוצא ממנו בדרבי היה מהיותר בולטים בהגנת הצהובים.

בצוות המקצועי גם הביעו אכזבה מהחזקת הכדור של השחקנים: “החזקנו את הכדור יותר מבני יהודה", אמרו בקבוצה והוסיפו, “אבל לא היינו מספיק תכליתיים ואיבדנו אותו לא מעט במרכז המגרש".

דור מיכה (שי לוי)
דור מיכה מאוכזב בתום המשחק (שי לוי)
 

בקבוצה גם תהו מדוע החליט אוסקר גאסיה להחליף את רוברטו קולאוטי בפתיחת המחצית השנייה: “דווקא רוברטו נכנס למשחק לקראת סיום המחצית הראשונה ואז החליטו להחליף אותו. אי אפשר לצפות ממנו, אחרי שבקושי שיחק בשבועות האחרונים שכבר בדקות הפתיחה יהווה פקטור רציני. לקראת הסוף הוא כבר הרגיש טוב יותר ואז החליטו להחליף אותו".

אגב, החלוץ, שירד מאוכזב אמנם הוחלף על-ידי רפי דהן, אך דווקא חילוף לאחר מכן החליט אוסקר לשוב ולשחק עם עוד חלוץ כשהכניס את בן בן יאיר, מה שהוסיף על התמיהה.

גם אחרי המשחק התעסקו בשאלה האם הייתה לנסיעה של אוסקר לברוז' השלכה על היכולת של השחקנים. אלו מצידם הבהירו: “זה כבר נשכח מבחינתנו וזה ממש לא היווה בעיה. ברור שהיינו מעדיפים להתאמן באופן סדיר עם אוסקר כל השבוע, אבל בפועל הוא נעדר רק מאימון אחד שגם ממנו נעדרו חצי מהסגל בגלל הנבחרות השונות". המאמן עצמו התייחס לשאלה האם הוא מתכוון להישאר במכבי לפחות עד תום העונה ואמר: “כל עוד האוהדים והבוס שלי מרוצה ממני אני נשאר".

שחקני מכבי ת&qout;א יורדים מאוכזבים (שי לוי)
שחקני מכבי ת"א יורדים מאוכזבים. "יש עוד הרבה מה להשתפר" (שי לוי)
 

למרות ההפסד, שחקנים בקבוצה מסרבים להיכנס למרה שחורה ואמרו: “אנחנו לא מחפשים הקלות, אבל בטח שלא ניכנס לדיכאון כרגע. היה לנו שבוע מוזר ולא קל במיוחד ועדיין נראינו טוב מבני יהודה בהרבה. לא ניכנס לדיכאון או לא ניתן למצב הזה להפוך למשבר, אבל בהחלט נמשיך לעבוד קשה כי בשני המשחקים האחרונים הוכחנו שיש עוד הרבה מה להשתפר כדי להחשיב את עצמנו כמועמדת לתואר".

המאמן הספרדי יכול להיות מרוצה לפחות מהעובדה שגם קרלוס גארסיה וגם אלירן עטר ישובו להרכב במשחק מול רמה"ש אחרי שריצו את עונש ההרחקה. במקביל אחד השחקנים שכן זכה למחמאות למרות ההפסד הוא הבלם איתן טיבי.            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */