יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:52

1:1 בין צ'כיה לספרד בתום יום המשחקים הראשון

גמר גביע דייויס: סטפאנק הוותיק הפסיד לדוד פרר 6:3, 6:4 ו-6:4 מול הקהל הביתי, אבל ברדיך השווה עם 3:6, 6:3, 3:6, 7:6 (7:5) ו-3:6 על אלמגרו

|
תומאס ברדיך מאושר אחרי הניצחון על אלמגרו (רויטרס)
תומאס ברדיך מאושר אחרי הניצחון על אלמגרו (רויטרס)

תומאס ברדיך השאיר אמש (שישי) את נבחרת הדייויס של צ'כיה בחיים כשהשווה ל-1:1 מול ספרד בגמר גביע דייויס. ברדיך ניצח את ניקולאס אלמגרו בתום משחק דרמטי שהוכרע רק במערכה החמישית, 3:6, 6:3, 3:6, 7:6 (7:5) ו-3:6.

ברדיך פתח טוב את המשחק ושבירה אחת ל-3:5 הספיקה לו לזכות בה. אל המערכה השנייה עלה אלמגרו עם מוטיבציה אדירה, שיחק מושלם ושבר ל-2:4 בדרך ל-3:6 ו-1:1 במערכות. במערכה השלישית חזרה השליטה אל הצ'כי עם 3:6, ברדיך עלה גם ל-1:3 במערכה הרביעית, אלא שלא עמד מנטלית בלחץ, נשבר והשניים הגיעו לשובר שוויון, שבו ברח אלמגרו ל-0:5. הצ'כי הצליח לחזור עד 6:5, אבל אייס של אלמגרו (20 במשחק), לקח את המותחן למערכה חמישית.

השניים שמרו על ההגשות שלהם במערכה המכרעת עד המשחקון השישי שבו שבר ברדיך את אלמגרו העייף ל-2:4. הצ'כי שוב לא עמד בלחץ ונשבר בחזרה, אבל משחקון ענק שלו העניק לו שוב שבירה ל-3:5, כשהפעם הוא הצליח להגיש טוב עד הסוף, ולסגור עניין.

ברדיך וראדק סטפאנק יפגשו היום (שבת) למשחק השלישי בגביע דייויס את הצמד מארק לופס ומרסל גרנולארס.

פרר פתח את המפגש בניצחון חלק על סטפאנק
דוד פרר הספרדי פתח בפראג את מפגש גמר גביע דייויס מול המארחים הצ'כים עם ניצחון צפוי על ראדק סטפאנק, הצ'כי מספר שתיים, 3:6, 4:6 ו-4:6. פרר, החמישי בעולם, חווה שנת שיא עם זכייה בשבעה תארים, כולל שניים בחודש האחרון - בוולנסיה וב"ברסי" שליד פאריס. הצ'כי הוותיק לא נמצא ברמה של הספרדי ונותרה לו רק מלחמה עיקשת על כדור מול הקהל הביתי, שכלל בין השאר את רעייתו, הטניסאית לשעבר ניקול ואדיסובה.

דוד פרר מרוצה מעצמו לאחר הניצחון (רויטרס)
דוד פרר מרוצה מעצמו לאחר הניצחון (רויטרס)
 

גמר גביע דייויס נערך השנה בפעם ה-100 ולצ'כים יש הזדמנות כמעט חד פעמית לעבור את הספרדים, ללא רפאל נדאל, במשחק ביתי. הצ'כים שואפים להשלים דאבל אחרי שבדיוק באותו מגרש לפני שבועיים, נבחרת טניס הנשים של צ'כיה זכתה בגביע הפדרציה.

ספרד, אלופת 2011, מחפשת גביע שישי מאז שנת 2000. הצ'כים שנוצחו 5:0 בגמר מול הספרדים ב-2009, זכו פעם אחת בגביע, כצ'כוסלובקיה, ב-1980.

אחרי פתיחה שקולה, השיג פרר שבירה ל-3:5 במערכה הראשונה והגיש למערכה בהצלחה. פרר השיג שבירה מהירה בפתיחת המערכה השנייה ועלה ל-0:2, אבל סטפאנק, שזכה לעידוד הקהל, נלחם חזרה והשווה ל-3:3. במשחקון התשיעי פרר שוב התעלה, שבר ל-4:5 והגיש שוב בהצלחה למערכה השנייה.

סטפנק קובר את פרצופו בחולצה בתום ההפסד (רויטרס)
סטפנק קובר את פרצופו בחולצה בתום ההפסד (רויטרס)
 
במערכה השלישית פרר שבר פעמיים, ברח ל-2:5, סטפאנק במאמץ אדיר ניצל את ההתרגשות של הספרדי, שבר ושמר על ההגשה בדרך ל-4:5, אך כשפרר הגיש בפעם השנייה למשחק, הוא סיים את המלאכה והעלה את ספרד ל-0:1.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */