יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:46

הפסד בכורה למכבי ביורוליג: 64:62 למלאגה

הצהובים קלעו 25 נקודות בלבד במחצית שנייה חלשה ואיפשרו לספרדים להיצמד אליהם בראש הבית ביורוליג. ג'יימס הוביל עם 14 נק' ו-9 ריב'. צפו בתקציר

|
תומאס מאוכזב. הפסד כואב למכבי (יוסי ציפקיס)
תומאס מאוכזב. הפסד כואב למכבי (יוסי ציפקיס)

מכבי תל אביב ספגה הפסד ראשון העונה ביורוליג 64:62 למלאגה בהיכל נוקיה במשחק שהיא תרצה לשכוח מהר מאוד. הצהובים קלעו 25 נקודות בלבד במחצית השניה ואיפשרו לספרדים הבינוניים להיצמד אליהם בראש בית 2 של היורוליג אחרי שישה משחקים (5 ניצחונות והפסד לכל אחת).

המשחק של מכבי ת"א, כמו כל משחקיה ביורוליג, הועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

עוד לפני המשחק היה ספק לגבי קיומו בעקבות שיגורי הטילים מצד החמאס לאזור גוש דן, אבל פיקוד העורך החליט בסופו של דבר לאפשר את קיום המשחק. בעקבות המצב, היכל נוקיה לא היה מלא. 8,728 אוהדים הגיעו לעודד את הקבוצה של דייויד בלאט.

ברבע הראשון היה רושם שזה עוד משחק של מכבי בהיכל נוקיה. הצהובים הובילו בפערים קטנים וברבע השני כבר עלו ל-22:29. ריקי היקמן פספס הזדמנות להגדיל את הפער כשהחטיא ליי-אפ קל ומשם הכל השתבש. הצהובים לא מצאו את הטבעת, קלעו רק שתי שלשות ומלאגה, לא במשחק גדול, הצליחה לחזור לעניינים ולעלות ל-51:57 ברבע הרביעי.

01:13 לסיום לוגאן עוד החזיר את היתרון למכבי, 60:61, אבל זריקת ניתור אדירה של מרקוס וויליאמס, המצטיין במשחק, בתוספת של קליעת עונשין שלו והחטאה של היקמן בצד השני העניקו לספרדים את הניצחון החשוב.

צפו במכבי מפסידה לראשונה ביורוליג

קלעו למכבי ת"א: שון ג'יימס 14 ו-9 ריבאונדים, ריקי היקמן 13, 5 ריבאונדים ו-5 חטיפות, מלקולם תומאס 11, יוגב אוחיון 7 ו-7 אסיסטים, דייויד לוגאן 6, ליאור אליהו 5, דווין סמית' 4 וגיורגי שרמאדיני 2.

קלעו למלאגה: מרקוס וויליאמס 12, זוראן דראגיץ' 10, ג'יימס גיסט 9 ו-8 ריבאונדים, לוקה זוריץ' 8, צ'אמי אורטסון וקרונוסלב סימון 7 כ"א, קוסטה פרוביץ', פראן ואסקס ואוגוסטו לימה 2 כ"א.

שון ג´יימס מעל ואסקס וזוריץ´ (יוסי ציפקיס)
שון ג´יימס מעל ואסקס וזוריץ´ (יוסי ציפקיס)
 

רבע ראשון - 17:21 למכבי ת"א
מכבי ת"א פתחה עם: יוגב אוחיון, ריקי היקמן, דווין סמית', ניק קיינר מדלי ושון ג'יימס. מלאגה התחילה עם: ארל קלאוויי, צ'אמי אורטסון, זוראן דראגיץ', לוקה זוריץ' ופראן ואסקס.

אוהדי מכבי עם תושבי הדרום (יוסי ציפקיס)
אוהדי מכבי עם תושבי הדרום (יוסי ציפקיס)
 

שלשות של אורטסון ודראגיץ' הרגיעו את הקהל הצהוב, שפתח עם המון התלהבות. 4:8 לספרדים. קלוואיי השחיל עוד שלשה, אבל חדירה טובה של אוחיון עזרה למכבי לצמק ל-11:9 כשנותרו 06:40 דקות לסיום הרבע. היקמן הפך עם שלשה, אבל זוריץ' החזיר את היתרון למלאגה עם ריבאונד התקפה מהחטאה של ואסקס.

קיינר מדלי מתקשה מול ואסקס (יוסי ציפקיס)
קיינר מדלי מתקשה מול ואסקס (יוסי ציפקיס)
 

ליאור אליהו עלה מהספסל ומיד השחיל זריקת ניתור נדירה ועוד גויאבה פחות נדירה. מכבי הוליכה 17:19. אסיסט נהדר של אוחיון לתומאס הסתיים בדאנק אדיר של האחרון, שהרים את הקהל. גיסט ואורטסון החטיאו שלשות ובסיום הרבע הראשון הוליכה מכבי 17:21.

היקמן חודר על קו הבסיס (יוסי ציפקיס)
היקמן חודר על קו הבסיס (יוסי ציפקיס)
 

מחצית - 37:38 למלאגה
היתרון קפץ כבר לשש, 17:23, אבל מלאגה לא קבוצה שתוותר בקלות והיא חזרה עם שלשה של גיסט וחדירה טובה של סימון. אוחיון הרגיע את הספרדים עם אסיסט נהדר לדאנק של תומאס. היקמן עשה 22:29 מהקו, אבל פספס הזדמנות להתקרב לפער דו ספרתי, כשהחטיא ליי-אפ. דראגיץ' השאיר את מלאגה בתמונה.

מלקולם תומאס מטביע (יוסי ציפקיס)
מלקולם תומאס מטביע (יוסי ציפקיס)
 

שלשה אדירה של וויליאמס על הפנים של לנדסברג צימקה את היתרון של מכבי ל-32:31 בלבד. בלאט ביקש פסק זמן. דראגיץ' עלה ל-10 נקודות עם זריקת העונשין הראשונה של מלאגה מקו העונשין, 35:36 לספרדים 44 שניות לסיום הרבע. דאנק אדיר של גיסט סגר את המחצית על 37:38 למלאגה.

שון ג´יימס יורד לכדור (יוסי ציפקיס)
שון ג´יימס יורד לכדור (יוסי ציפקיס)
 

רבע שלישי - שוויון 49:49
אוחיון ותומאס הלכו פנימה בפתיחה והעלו את מכבי ל-38:41. אורטסון, עם קליעת ניתור ונקודות בצבע שמר על משחק צמוד. 04:40 לסיום הרבע הוליכה מכבי 42:45, כשהיא מתקשה לפצח את ההגנה של הספרדים. סל רדף סל וזוריץ' שמר על השוויון, 47:47 כשהוא לא סופר את שרמאדיני.

יוגב אוחיון (יוסי ציפקיס)
יוגב אוחיון משאיר מאחור את וויליאמס (יוסי ציפקיס)
 

דאנק של שרמאדיני אחרי אסיסט של פניני קטע שבע דקות ללא סל שדה של מכבי. פרוביץ' קלע את הסל האחרון של הרבע בליי-אפ פשופ, שוויון 49:49 אחרי רבע בו ניצחו הצהובים 11:12.

זוריץ´ מעל תומאס (יוסי ציפקיס)
זוריץ´ מעל תומאס (יוסי ציפקיס)
 

סיום - 62:64 למלאגה
סימון מצא את גיסט לדאנק אדיר והיתרון עבר למלאגה, בעוד מכבי המשיכה להתקשות בהתקפה. שלשה ענקית של וויליאמס עלתה את הספרדים ליתרון שיא, 49:54. וויליאמס, עם עוד שלשה, עשה 51:57 והיתרון יכול היה להיות גדול יותר אם מלאגה לא הייתה מפספסת כמה הזדמנויות להגדיל אותו.

הספסל של מלאגה צוהל (יוסי ציפקיס)
הספסל של מלאגה צוהל (יוסי ציפקיס)
 

עבירה במתכוון על שון ג'יימס הובילה לארבע נקודות של הסנטר מקו העונשין והפער ירד ל-57:55 בלבד. זוריץ' העלה ל-55:59 לפני שלוגאן החליט להגיע למשחק וקלע את הנקודות הראשונות שלו במשחק מחוץ לקשת. תומאס החזיר את היתרון לצהובים מהקו, אך סימון עם סל אדיר שוב הפך. 23.2 שניות לסיום קלע וויליאמס אחת מהקו ועשה 62:64 למלאגה. היקמן החטיא את הזריקה האחרונה של מכבי במשחק, וויליאמס לקח את הכדור החוזר ושלח את מלאגה לחגוג ניצחון חוץ חשוב.

זוריץ´ קופץ גבוה (יוסי ציפקיס)
זוריץ´ קופץ גבוה (יוסי ציפקיס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */