יום שבת, 21.09.2024 שעה 05:41

בלאט: זה משחק על ראשות הבית, מלאגה השתנתה

מאמן מכבי ת"א מוכן למפגש החשוב ביורוליג ב-21:05 (שידור ב-ONE): "זו לא אותה קבוצה שניצחנו". סמית': "הם נראים מוכנים יותר, יהיה קשה"

|
דייויד בלאט מעודד את השחקנים באימון (משה חרמון)
דייויד בלאט מעודד את השחקנים באימון (משה חרמון)

מכבי תל אביב סיימה את הכנותיה למשחק היורוליג הערב (חמישי, 21:05, שידור ב-ONE), ולכולם ברור כי המטרה היא אחת - לשמור על רצף הניצחונות ביורוליג ובעיקר להגן על המאזן המושלם ועל ראשות הבית. נכון לעכשיו הצליחה מכבי לסמן וי על כל חמשת משחקים הראשונים ביורוליג ומול הספרדים יחלו את הסיבוב השני של שלב הבתים עם יתרון משמעותי ביותר ועם אפשרות לשמר את היכולת וההישגים מהתקופה האחרונה כאשר מעל הכל האפשרות להבטיח את המקום בשלב הבא.

את המפגש הראשון מול הספרדים סיימה מכבי כאשר ידה על העליונה ושלטה כמעט בכל הפרמטרים במהלך המשחק במלאגה. הפעם מדובר בסיפור שונה לחלוטין, הספרדים שהשקיעו הקיץ הרבה מאוד כסף אמנם ספגו מפלה מול מכבי במפגש הקודם אך מאז צברו רצף של ארבעה ניצחונות ושיקמו את המאזן שלהם בבית באופן משמעותי. נכון לעכשיו מלאגה נחשבת ליריבה העיקרית של מכבי על הראשות הבית וניצחון בהחלט יכול להעניק למכבי מקדמה חשובה במאבק מולם.

המאמן, דייויד בלאט, אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מתחילים את הסיבוב השני של שלב הבתים מול קבוצה מצוינת שמאז שניצחנו אותם בספרד צברה ארבעה ניצחונות רצופים והם יתמודדו איתנו כרגע על ראשות הבית. החשיבות למשחק כפולה, קודם כל המשחק יקבע את העלייה לשלב השני שזו אחת המטרות העיקריות שלנו כרגע וגם יקרב אותנו באופן משמעותי לראשות הבית, שגם לזה יש משמעות גדולה מאוד. מלאגה קבוצה מצוינת עם יכולות רבות גם בפנים וגם בחוץ. קבוצה שמשחקת כדורסל טוב אנחנו מכבדים ומוכנים אליה".

פניני: מלאגה זה המשחק הכי חשוב

"המשחק הראשון היה קשה מאוד וברמה גבוהה מאוד, גם אנחנו שיחקנו שם מצוין ועלינו לחזור על זה כדי לנצח. קשה לעבור חצי שנה מבלי להפסיד ולכן ברור שמלאגה קבוצה טובה עם הרבה תכונות טובות. אני ראיתי הרבה מהמשחקים שלהם, הם היו טובים לפני ואחרי ששיחקנו איתם. משחק אחד לא קובע אם קבוצה טובה או לא, זה מה שאתה עושה לאורך זמן וכן לאורך זמן הם קבוצה טובה", המשיך.

בלאט הוסיף: "זה משחק מאתגר ואני רוצה מאוד שנחזור על ההופעה הטובה שלנו שם. רוב המשחקים בין קבוצות טובות בסופו של דבר נגמרים בתוצאות צמודות. לא תמיד, גם אם אתה פותח פער גדול אתה יכול לשמור כי גם היריבה חזקה. במשחק הקודם פתחנו באמת פער אבל הם קלעו 13 שלשות. זה נדיר בכל משחק מול כל קבוצה וזה החזיר אותם למשחק בפעם שעברה. ריבאונד ההתקפה שלהם יוצא מן הכלל, הם קבוצה מספר אחת בריבאונד ביורוליג, יש להם סגל רחב מאוד, הם מגוונים בהרכבים שהם יכולים לשים על המגרש ולכן זה משחק לא קל, אבל אני מרגיש שאנחנו מוכנים למשחק הזה".

שון ג´יימס. בלאט: &qout;עד כה נותן עונה חבל על הזמן&qout; (משה חרמון)
שון ג´יימס. בלאט: "עד כה נותן עונה חבל על הזמן" (משה חרמון)
 

על שון ג'יימס אמר: "שון היה מצוין במשחק נגד מלאגה והמשיך להיות מצוין גם אח"כ, עד כה הוא נותן עונה חבל על הזמן. אם שמתם לב אנחנו משתמשים בשלושה גבוהים וזה יוצא לנו טוב ולמרות הביקורות שמצביעים על כך שאני מחליף יותר מבשנתיים האחרונות, הסיבה ברורה כי יש לנו שחקנים טובים באותו לבל ואנחנו רוצים לתת להם את ההזדמנות לשחק כדי שיהיו מוכנים להמשך".

שחקן הקבוצה, דווין סמית', שהפך העונה לעוגן בסגל של דייויד בלאט יודע היטב כי המפגש מול הספרדים יהיה שונה לחלוטין מהמפגש הראשון בין הקבוצות בתחילת שלב הבתים: "מלאגה זו לא אותה קבוצה שפגשנו לפני חמישה שבועות, הם התגבשו כקבוצה, הם נראים יותר טוב, הם גם עשו רצף לא רע בכלל של ניצחונות, אנחנו צריכים לבוא עם מוטיבציה מלאה על מנת לנצח ולשמור על הבית כי אנחנו רוצים את המקום הראשון בבית, אנחנו צריכים לשמור על אותו הקצב שהיה לנו במשחקים האחרונים, לבוא עם אנרגיות כי זה סיבוב חדש ופה הכל מתחיל שוב".

דווין סמית´: &qout;נצטרך להיות במיטבנו&qout; (משה חרמון)
דווין סמית´: "נצטרך להיות במיטבנו" (משה חרמון)
 

על הקבוצה היריבה שבנתה את עצמה מחדש בקיץ האחרון והחליפה כמעט את רוב הסגל הוסיף סמית' לסיום: "מלאגה עברה לא מעט בחודש וחצי האחרונים וללא ספק אנחנו נפגוש קבוצה שונה. המאמן אמר לנו שאנחנו צריכים להגיע מוכנים, גם הכינו אותנו מצוין למשחק ועכשיו הכל תלוי בנו. מלאגה היא קבוצה חזקה, הם לוקחים הרבה ריבאונדים בהגנה ובהתקפה, יש להם פיק אנד רול מצוין ואנחנו נצטרך להיות במיטבנו כדי לעצור אותם בנקודות החזקות שלהם ואני מקווה שאנחנו את העבודה שלנו נעשה כמו שצריך".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */