יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:40

עיטור העוז: בלייזר נתן לעפולה 68:71 על נהריה

לאומית: הסגולים חזרו פעמיים למשחק והראו אופי, אך שחקנה של עפולה הטביע סל ניצחון במאני טיים. 19 לדורהאם. הפסד ראשון ליבנה, 77:76 לק. אתא

|
שחקני עפולה מאושרים בסיום המותחן (עמית מצפה)
שחקני עפולה מאושרים בסיום המותחן (עמית מצפה)

המשחק בין הפועל עפולה לעירוני נהריה הערב (שלישי) בליגה הלאומית הבטיח הרבה: שתי קבוצות איכותיות שמכוונות הכי גבוה שאפשר ובעלות כלים טובים לספק משחק טוב. שתי הקבוצות האלה גם עמדו במבחן המציאות וסיפקו משחק נהדר שבסיומו ניצחה עפולה 68:71.

המשחק הועבר בשידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50, ערוץ 550 ב-HD (ללקוחות הוט) וגם כאן באתר.

הקבוצה של אבנר יאור פתחה את המשחק בצורה נהדרת ואחרי עשר דקות הוליכה בהפרש בן 11 נקודות. לרבע השני עלתה נהריה ללא רגשי נחיתות וחזרה למשחק.

מפגן שלשות נדיר של הסגולים פתח את המשחק מחדש, אבל בשתי הדקות האחרונות הצליחה עפולה לברוח, בזכות יכולת טובה של אלן דורהאם. ברבע השלישי הצליחה נהריה לעלות ליתרון ראשון במשחק, אבל הקבוצה המארחת הצליחה להשיב אותו לעצמה.

ברבע האחרון ניצחה עפולה 6:8 בלבד, במשחק מפוזר יחסית. מי שקלע את סל הניצחון הוא עוז בלייזר שנבחר למצטיין המשחק עם 16 נקודות ותשעה ריבאונדים. בלטו בעפולה: אלן דורהאם 19, אדם פישר ועוז בלייזר 16 כ"א. בלטו בנהריה: רמון קלמנטה 19 (13 ריבאונדים) וניר גולן 11.

עפולה מנצחת את נהריה בתום מותחן

אבנר יאור: "שמח על ההתקדמות של בלייזר"
בסיום המשחק אמר המאמן המנצח, אבנר יאור: "היה משחק מבולבל וחזק של שתי הקבוצות עם הרבה לחץ. הקהל שבא נהנה. יש לנו הרבה על מה לעבוד. עוז בלייזר מביא לנו אנרגיה והשקעה. אני שמח על ההתקדמות שלו". בלייזר עצמו טען: "הייתי טוב ואני מודה לכל הקבוצה שעשתה עבודה מדהימה. המטרה היא ליגת העל, אבל קודם נסיים בהצלחה את השנה הזו וניקח את עפולה הכי גבוה שאפשר".

עוז בלייזר ורמון קלמנטה נאבקים על הכדור (עמית מצפה)
עוז בלייזר ורמון קלמנטה נאבקים על הכדור (עמית מצפה)
 

המאמן המפסיד, שי מינסטר, סיכם: "הפסדנו במשחק בחצי הראשון כשקיבלנו 50 נקודות. רמון שיחק חולה, אבירם זליקוביץ' עם נקע ברגל וגם לקחו עלינו המון ריבאונד התקפה ולא ייצרנו מספיק נקודות".

רבע ראשון - 18:26 להפועל עפולה
עפולה רצה ל-2:6 בפתיחה, אבל נהריה חזרה למשחק ואפילו הוליכה 8:9 אחרי מהלכים טובים של רון קלמנטה ומוטי מוסקוביץ'. המשחק קיבל קצב ואנתוני פישר צלף שלשה כדי להעלות את עפולה ל-13:19, ההפרש הגבוה ביותר שלה במשחק. פישר היה זה שהעלה להפרש שמונה נקודות והוליך את עפולה לקראת סיום הרבע. אדם מקוי צימק עם שלשה, אבל עוז בלייזר הגיב באותו מטבע בצד השני.

רון קלמנטה מול עוז בלייזר (עמית מצפה)
רון קלמנטה מול עוז בלייזר (עמית מצפה)
 

רבע שני - 39:46 להפועל עפולה
לירז אריאלי צלף שלשה שהעלתה את הפער ל-11 עם פתיחת הרבע. הקבוצה של שי מינסטר נראתה מבולבלת ולא הצליחה להפגין מהלכים טובים, אבל ערן סעודאי השאיר אותה במשחק עם שלשה יפה ואבירם זלוקוביץ' צימק לשמונה עם עוד זריקה מחוץ לקשת. עוד שתי שלשות של נהריה מצד סעודאי ואורן בן חמו הזעיקו פסק זמן כשהתוצאה הייתה 34:38 בלבד לעפולה.

מוטי מוסקוביץ´ מול עוז בלייזר (עמית מצפה)
מוטי מוסקוביץ´ מול עוז בלייזר (עמית מצפה)
 

נהריה לא הפסיקה לצלוף מחוץ לקשת וסעודאי קבר עוד שלשה שצימקה לנקודה אחת בלבד. עוז בלייזר צינן את ההתלהבות של הסגולים עם סל משלו. התנופה של נהריה למשחק נעצרה לקראת המחצית, והשיא היה בסל נהדר של אנתוני פישר שהגדיל את הפער.

אלן דרהאם ורון קלמנטה במאבק אווירי (עמית מצפה)
אלן דרהאם ורון קלמנטה במאבק אווירי (עמית מצפה)
 

רבע שלישי - 62:63 להפועל עפולה
זליקוביץ', קלמנטה וגולן קבעו 48:48 אחרי פתיחה נהדרת של הסגולים למחצית השנייה. נהריה גם עלתה ליתרון ראשון במשחק אחרי עוד סל של קלמנטה. אלן דורהאם דאג להחזיק את עפולה על כתפיו עם דאנקים מעולים. ההגנות המשיכו לא לתפקד ואלעד אליהו קלע שלשה על השמירה שלו, 54:57 לעפולה. עד לתום הרבע המשיך המשחק להיות צמוד ובסיומו 62:63 לעפולה.

אלן דורהאם מטביע. היה דומיננטי ברבע השלישי (עמית מצפה)
אלן דורהאם מטביע. היה דומיננטי ברבע השלישי (עמית מצפה)
 

רבע רביעי - 68:71 להפועל עפולה
שתי הקבוצות נראו לא טוב בדקות הראשונות של המאני טיים, הרבו לאבד כדורים ולהחטיא זריקות. אלן פישר ועוז בלייזר הגדילו מעט את היתרון של עפולה, אבל המשחק המשיך להיות צמוד. חוסר הדיוק נמשך גם  בדקות המכריעות ושתי הקבוצות נראו חסרות ביטחון. 23 שניות לסיום, הראה לוח התוצאות 68:69 לעפולה.

אורן בן חמו ואלעד אליהו (עמית מצפה)
אורן בן חמו ואלעד אליהו (עמית מצפה)
 

שחקני נהריה לחצו, אבל בסופו של דבר הכדור הגיע לעוז בלייזר שהטביע אותו 12 שניות לסיום ופתח פער של שלוש נקודות. אדם מקוי בקבלת החלטות רעה זרק לסל ורשם איירבול. מקוי ניסה זריקת התאבדות שכמעט נכנסה עם הבאזר, אבל פספס ועפולה סיימה עם ניצחון.

הפסד ראשון ליבנה, ניצחון דחוק לנס ציונה, ר"ג והוד השרון הביסו
שחקניו של שרון אברהמי הנחילו הפסד ראשון העונה ליבנה לאחר מותחן בלתי ייאמן שהתרחש באולמה של יבנה. המשחק היה צמוד לכל אורכו, אך חצי דקה לסיום דאריס גובנס עם שלשה מטורפת ושתי זריקות עונשין של קובי אייזיק נתנו את האות לחגיגות של האורחת. נועם מטלון בלט ביבנה עם 23 נקודות ואחריו מונטה מגי עם 15. לקריית אתא: דארין גובנס 30 נקודות, כריס ווטסון 19, קובי אייזיק 13.

עירוני נס ציונה ניצחה את הפועל טבעון/עמק יזרעאל 81:83 בחוץ במשחק דרמטי נוסף. השחקנים של נדב זילברשטיין השיגו את ניצחונם הרביעי ברציפות, הפעם לאחר מאבק ממושך מול היריבה שהקשתה לכל אורך המשחק. משחק מצוין של בילאל בן וטל קרפלס העניק לקבוצה מנס ציונה ניצחון.

נדב זילברשטיין. ניצחון רביעי ברציפות (משה חרמון)
נדב זילברשטיין. ניצחון רביעי ברציפות (משה חרמון)
 

עירוני רמת גן גברה 57:78 על הפועל כפר סבא/כוכב יאיר במשחק שנערך בזיסמן. ר"ג לא התקשתה בזכות 20 נקודות של קית' רמזי ו-16 של עמית תמיר. גם היא ניצבת בחלק העליון של הטבלה עם ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים. מכבי הוד השרון הביסה בחוץ את מכבי קריית ביאליק 58:86. רועי חגאי ושחקניו השיגו אף הם ניצחון ליגה רביעי. בובי ווקר סיים את המשחק עם 20 נקודות ודימנה אודיאקוסה עם 19 ו-13 ריבאונדים.

הפועל קצרין/גליל עליון ניצחה בקלות את אליצור רמלה 74:98. האורחת לא הצליחה למצוא פתרון למשחק הריצה של לורנס ווסטברוק (26 נקודות) וגרי ג'ונסון (27). מכבי באר יעקב ניצחה בבית את מכבי קריית גת 63:83. הקבוצה של ירון אביב השיגה ניצחון ראשון העונה במשחק שבו היא שלטה מהשנייה הראשונה ולא אפשרה ליריבתה מהדרום שום סיכוי לחזרה. הקלע הבולט של באר יעקב היה בראיין לאינג עם 26 נקודות וינעם אירם עם 20 נקודות ותשעה ריבאונדים.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */