יום שני, 08.07.2024 שעה 02:46
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

מי שחקן המפתח של מכבי בדרבי מול הפועל ת"א?

הצהובים האמיתיים בטוחים בפייבוריטיות שלהם, מצאו שחקן מפתח שינצח את הפועל ויודעים מה ההבדל בין מכבי של פעם למכבי של אוסקר. ב-20:50, יש דרבי

|
ראדי? עטר? גונסאלו? מי יכריע את הדרבי של תל אביב?
ראדי? עטר? גונסאלו? מי יכריע את הדרבי של תל אביב?

אני לא חושב שאנחנו פייבוריטים. ניצחנו רק בדרבי אחד במשחקים האחרונים", ציין מאמן מכבי תל אביב, אוסקר גארסיה, במסיבת העיתונאים לקראת הדרבי הגדול.

מצד אחד במכבי לא רוצים לחשוב שהם פייבוריטים, אולי לקח מהעבר. מצד שני מקננת ההרגשה שהמומנטום החיובי איתו מגיעים הצהובים ישפיע הפעם לטובה.

מעבר לכל הקלישאות המוכרות בדרבי, זה די ברור שבמשחק מן הסוג הזה יש משמעות גדולה לשחקן המפתח ולזה שאמור לנהל את הקבוצה על כר הדשא. העובדה שהמאמן הספרדי לא נוהג לתרגל לפני משחק את ההרכב, מערפלת את התמונה המדוייקת של ה-11 שייפתחו, אבל קשה שלא להבחין ברשימה הקצרה של השחקנים שאמורים למלא את התפקידים המובילים.

רגע לפני המשחק שאלנו כמה משחקני העבר של הצהובים ב-30 השנים האחרונות מי לדעתם אמור להיות השחקן הבולט בשורות הצהובים בדרבי הקרוב. מי אמור להוביל את הקבוצה של אוסקר, והאם ממה שהם זוכרים -  פייבוריטיות זה משהו שקיים בדרבי התל אביבי?

עטר? אניימה? גונסאלו? מי שחקן המפתח של הצהובים?
שחקן המפתח בדרבי לא חייב להיות השחקן שמוביל את מכבי לאורך כל המשחק. בדרך כלל מדובר בדמות על כר הדשא שתכריע את המשחק. באופן טבעי, מי שכובש הוא המכריע, אבל לא בהכרח במשחקים מסוגו של הדרבי.

"קשה לומר שיש במכבי כיום שחקן מפתח אחד", הסביר כוכב העבר של הצהובים, ויקי פרץ. "אם לוקחים את החלק ההתקפי, אז כמובן שאלירן עטר הוא שחקן המפתח. אבל במשחק כמו דרבי גם ההגנה יכולה להיות זו שתכריע וכמובן ששם זה יהיה וינסנט אניימה".

חלוץ עבר נוסף שנרתם למשימה למצוא את שחקני המפתח של מכבי הוא מי שניצח לא מעט דרבים בשנות ה-90, אלי דריקס. באופן טבעי דריקס בחר בהתקפה כעמדת המפתח שאמורה לנצח את המשחק. "ללא ספק, אלירן עטר”, טען דריקס. “למה? סטטיסטית, מכבי כבשה 17 שערים העונה הוא כבש יותר ממחצית מהשערים מה שהופך אותו לשחקן המסוכן על המגרש”.

צפו בעטר נותן למכבי 0:1 על הפועל
אז עטר יהיה שחקן המפתח? בלם העבר, גדי ברומר, בחר להסתכל דווקא מהלך אחד אחורה ובחר במי שמבשל את מרבית השערים העונה לחלוץ הפורה. "בניגוד לדעת רבים, אני חושב שמי שיכול להכריע את הדרבי הוא הקשר הספרדי גונסאלו גרסיה. לא הרבה אנשים מתייחסים אליו כשחקן מפתח", הסביר ברומר את הבחירה שלו. "הוא שחקן חכם ובדרבי זה בדיוק מה שצריך. הוא הפך להיות הברומטר של הקבוצה. הוא מעורב בכל השערים ובכל המצבים. שחקן שכל הזמן נייד ובתנועה".

"השחקן המוביל? המשחק הקבוצתי"
קשה לומר שמכבי תל אביב של העונה היא קבוצה סקסית. כזו שמטריפה, מוחצת ונותנת הצגות. מכבי היא קבוצה יעילה ועל כך יעידו כל המומחים ששוחחנו עימם.

אלי דריקס (אלעד ירקון)
אלי דריקס. "השחקן המוביל הוא המשחק הקבוצתי" (אלעד ירקון)
 
הארגון והסדר של הקבוצה מגיע ממספר עמדות ומספר שחקנים. אבל האם יש שחקן אחד כזה שבולט מעל כולם?

"במכבי של העונה אין שחקן מוביל", הצהיר דריקס. החלוץ שהיה אחד מהנוגחים והפיבוטים הטובים בשורות הצהובים ב-30 השנים האחרונות, מתקשה למצוא את השחקן המוביל, כמו שהיו בתקופתו אבי נמני, ניר קלינגר, נועם שוהם ואיציק זוהר.

עטר מול באדיר. שחקן המפתח? (ליאור טימור)
עטר מול באדיר. שחקן המפתח? (ליאור טימור)
 
"השחקן המוביל של מכבי תל אביב העונה הוא המשחק הקבוצתי”, הוסיף ברומר הסבר נחרץ לדבריו של דריקס. "אין שחקן כזה או אחר שיכול להוביל יותר מאחרים. כמעט בכל התקפה כל שחקני הקבוצה אחראיים על הנעת הכדור. צריכים להיות מאוד קרובים כדי לעשות את זה. וברגע שהם עושים את זה גם משפיע ברמה הגנתית".

פרץ הסכים עם שני חבריו ולא התרגש מהביקורות על המשחק האנמי של הצהובים: “בכל עמדה יש לה כמה שחקנים טובים ובגלל זה הם מובילים את הטבלה והם משחקים נכון. אולי לא בצורה הכי אטרקטיבית אבל הם מוכיחים את עצמם במשחק הקבוצתי וזה לידי ביטוי בטבלה ובתוצאות".

נבחרת הפרקליטים שלח וזיתוני (ONE)
שלח (משמאל). "עטר? אלברמן יהיה מי שיוביל את הקבוצה"
 
מי שבכל זאת התקשה להתעלם מהקישור של מכבי העונה, הוא אמיר שלח, שדווקא מצא את השחקן המוביל של הצהובים: “אין ספק שהשחקן המוביל של הצהובים העונה הוא גל אלברמן", אמר שלח, “אלירן עטר יכול להיות שחקן מפתח אבל אלברמן הוא יהיה מי שיוביל את הקבוצה. הוא בעל הבית ואם יהיה לו משחק טוב בעניין ניהול המשחק על כר הדשא זה יעזור לקבוצה לנצח".

דריקס: "הביתיות - יתרון", פרץ: "לא רואה את מכבי מפסידה"
מכבי היא זו שבאה במומנטום חיובי מהמקום הראשון עם מאזן של שבעה ניצחונות מול הפסד בודד. בשבוע האחרון הצוות המקצועי היה עסוק לא רק בהכנה הטקטית של הקבוצה לקראת המשחק.

"אני יודע בדיוק מה זה דרבי. זה לא בהכרח מי שמגיע פייבוריט", הסביר ברומר, שהסכים עם ההצהרה של אוסקר במסיבת העיתונאים, "מי שיגיע מוכן ברמה המנטאלית ויעשה הכנה אידאלית תהיה לו עדיפות. היום אני רואה שמכבי באה הכי מוכנה ברמה הזו".

גדי ברומר וטל בנין (תומר גבאי)
ברומר. "מי שיכול להכריע את הדרבי הוא גונסאלו גרסיה" (תומר גבאי)
 
דריקס, שכבר חווה שנים בהם הגיע כפייבוריט למשחקי הדרבי יודע שההתמודדות של מכבי הפעם תהיה שונה מזו שהוא היה רגיל אליה: "מכבי מגיעה במומנטום טוב, אבל במכבי יודעים שלהפועל יש חומר שחקנים מעולה ככה שבטוח שהם לא יבואו שאננים או עם עודף ביטחון".

"כמובן שיש משמעות למומנטום וכמובן שהמומנטום הוא עם מכבי", המשיך דריקס להסביר. "אבל מצד שני אני יכול לומר שבדרך כלל בבלומפילד יש הבדל גדול בין זה שמכבי מארחת או הפועל מארחת. יש לזה משמעות אדירה ככה שהפעם זה מאזן ואפילו נותן יתרון להפועל".

חגיגות אדומות בדרבי. &qout;לא בהרכח מי שמגיע כפייבוריט&qout; (יניב גונן)
חגיגות אדומות בדרבי. "לא בהרכח מי שמגיע כפייבוריט" (יניב גונן)
 
בעוד דריקס ראה את היתרון במשחק הבית של הפועל, פרץ דווקא התבונן בסגל שיעמוד לרשותו של יוסי אבוקסיס מול זה של אוסקר גארסיה: "רואים את הבעיות שיש בהפועל תל אביב וזה לא פשוט. מורחקים ופצועים וקבוצה לא מאוזנת מספיק. אבל כולנו יודעים שדרבי זה דרבי, מה עוד שבשנים האחרונות הפועל ניצחה. אני רואה את מכבי פייבוריטית במשחק הזה, אבל זה יהיה משחק קשה ואם מכבי תמשיך ביכולת שלה אני לא רואה מצב שהם יפסידו".

ויקי פרץ (יניב גונן)
ויקי פרץ: "לא רואה את מכבי מפסידה" (יניב גונן)
 
מי שהצטרף להימור של פרץ, הוא שלח שסיכם: "למדנו כבר שבדרבי אין פייבוריטית. מכבי עשתה שינוי העונה. אם הפועל הייתה בשנים האחרונות קבוצה קשה, מאורגנת ומסודרת, הפעם מכבי מגיעה ככה. הפועל חסרה שחקני מפתח ומכבי מגיעה בתנופה. אני מאמין שמכבי תנצח כי היא באה שונה מדרבים קודמים".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */