יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:52

רק אליפות לסטודנטים? שיא עולם היסטורי באילת

רגע לפני שאליפות העולם במשקולות לסטודנטים הגיעה לסיומה, דחקה סופינג מסין 188 ק"ג, 58 ק"ג יותר מסגניתה. יו"ר אס"א ישראל: "אליפות מוצלחת מאוד"

|
מנג סופינג דוחקת שיא עולם (מקס צ´יזיק ויונתן כץ)
מנג סופינג דוחקת שיא עולם (מקס צ´יזיק ויונתן כץ)

מי אמר שסטודנטים חיים חיים משעממים? אליפות העולם במשקולות לסטודנטים הגיעה הערב (שישי) לסיומה באילת עם לא פחות משיא עולם חדש - תוצרת סין כמובן.

הייתה זו הפעם הראשונה בה נקבע בישראל שיא עולם לבוגרים בדחיקה בקטגוריית נשים מעל 75 ק"ג. הסינית מנג סופינג בת ה-23 הדהימה את הקהל ובעיקר את מתחרותיה עם דחיקה של 188 ק"ג. לשם השוואה, סגניתה דחקה "רק" 58 ק"ג פחות.

בהנפה קבעה הסינית 135 ק"ג ובסיכום הכללי קבעה את אחת מחמש התוצאות הטובות בכל הזמנים - 323 ק"ג. הפער בין סופינג לבין מרימות המשקולות שסיימו במקומות 2 ו-3 ממחיש את איכות התוצאה: הסינית סיימה עם 323 ק"ג בסיכום הכללי כשאחריה אנסטסיה צרנייק מרוסיה עם 235 ק"ג ובמקום השלישי אן סו יאנג מקוריאה עם 229 ק"ג.

מנג סופינג, שהתרגשה מאוד, נישאה על כתפי חבריה מסביב לאולם. לאחר מכן אמרה סופינג: "יש פה אווירה מצוינת ותנאים מעולים לתחרות. מתקן האימונים שנבנה עבורינו היה מצוין. עשיתי בעת האחרונה אימונים טובים מאוד וידענו שאנחנו קרובים לשיאי העולם, אך לא ציפיתי שזה יקרה כבר עכשיו בתחרות בישראל. אני מכוונת גבוה מאוד גם באליפויות העולם לבוגרים וכמובן שהשאיפה היא אחת ויחידה לאור התוצאה שהגשתי כאן - מדליית זהב לסין באולימפיאדת ריו 2016".

רוזנצוויג: הייתה אליפות מוצלחת

עד לשיא העולם המדהים של סופינג, אירוע השיא בתחרויות היה זכייתה של הסינית ויי דאנג בזהב, לאחר ששברה את שיא העולם לג'וניורס למשקל עד 58 ק"ג כאשר השיגה ציון כללי של 244 קילוגרם. "אנחנו שמחים על שבירת השיא", אמר אריה רוזנצוויג, יו"ר אס"א ישראל והאחראי על ניהול האליפות באילת,  על אותו שיא של דאנג. "אנחנו שמחים על כל תוצאה ספורטיבית טובה וברור ששיא עולמי נותן לנו גם תהודה בעולם, כך שאנו מרוצים מההישג של דאנג".

רוזנצוויג סיכם את האליפות והוסיף: "הייתה אליפות מאוד מוצלחת והעדות הנאמנה ביותר להצלחתה היא של האורחים מחו"ל שמאוד נהנו מהשהייה באילת ומהתחרויות. הספורטאים גם הם נהנו כאן יחד עם הגורמים המקצועיים שמלווים אותנו, קרי ההתאחדות הבינ"ל לספורט אוניברסיטאי ואנשי ההתאחדות הבינ"ל להרמת משקולות, שהיו מאוד שבעי רצון - ואם הם חשים כך, ברור שגם אנחנו".

מנג סופינג וסגניותייה על הפודיום (מקס צ´יזיק ויונתן כץ) (ONE)
מנג סופינג וסגניותייה על הפודיום (מקס צ´יזיק ויונתן כץ)
 

בהמשך לאליפות המשקולות, אס"א ישראל ככל הנראה תגיש מועמדות לאירוח נוסף של אליפות הכדורסל 3X3 המכונה "סטריט בול" בישראל בשנת 2015. "זה יוחלט בחודשיים הקרובים", הבהיר רוזנצוויג.

בין השופטים בתחרויות באילת הופיע גם הישראלי, ליאור צרפתי, בעל רזומה מכובד מאוד כשופט בינ"ל: "מבחינתי לשפוט כאן זה כמו לשפוט בכל תחרות בינ"ל רגילה. ישראל זה מקום מעולה לארח בו תחרויות מסוג זה. התחרויות הן ברמה גבוהה, קצת חבל שהספורטאים הישראלים לא היו ברמה של יתר המתחרים".

איגור קלימנוב- (רוסיה) מקום ראשון, ורדאן דוידיאן- (ארמניה) מקום שני,  מריוס דנצ´´´´´´´´ו (רומניה) מקום שלישי (חגי ניזרי)
קלימנוב במרכז. מדליית הזהב שלו (חגי ניזרי)
 

ביומה האחרון של האליפות, נערכה תחרות נוספת לגברים עד 94 ק"ג שהסתיימה בקרב מדהים בין איגור קלימנוב מרוסיה לורדן דבטיאן מארמניה. בסופה של התחרות, כאשר השניים היו צמודים מאוד, קבע דבטיאן רף של 212 קילוגרם בדחיקה וקיווה שיריבו לא יצליח להתמודד עם המשקל הרב, אך הרוסי הצליח להרים את אותה התוצאה בדיוק בהנפה האחרונה וניצח.

למעשה, שני המתמודדים סיימו את התחרות עם אותן התוצאות בדיוק ועשו תוצאה כללית של 377 קילוגרם, אך קלימנוב בן ה-20 גבר על דבטיאן בזכות העובדה שהוא צעיר ממנו בשש שנים. במקום השלישי בתחרות זו סיים מאריוס דאנצ'ו שהניף 371 קילוגרם.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */