יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:18
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

מוסינזון: חזרתי כדי להטביע לאנשים על הפרצוף

הפורוורד שזנח את העבודה כברמן משווה את החזרה שלו לשקרים של ביבי, מספר על הקשר לילדים ולגור פורת ושולח חיצי ביקורת. ולמה הוא התגעגע?

|
מוסינזון במשחק החזרה. היה בטירוף (משה חרמון)
מוסינזון במשחק החזרה. היה בטירוף (משה חרמון)

בשבוע שעבר חזר גילי מוסינזון לכדורסל הישראלי ולליגת העל לאחר שלוש שנות היעדרות כשהצטרף לעירוני אשקלון כדי לעזור לקבוצה הדרומית להתגבר על הבעיות ולהתמודד עם שאר קבוצות הליגה.

הפורוורד בן ה-34 לא הצליח להתגבר על ההתרגשות במשחק הבכורה מול קבוצת נעוריו - הפועל ת"א, ותוך שלוש דקות ספג חמש עבירות. הרבה אנשים פיגרנו למוסינזון על הקאמבק אבל גם היו כאלה שלא הבינו את החזרה של אחת הדמויות הצבעוניות ביותר בתולדות הכדורסל הישראלי.

במשחקו השני במדי אשקלון נתן מוסינזון תשובות די ברורות לכל המבקרים שטענו שכבר אין לו מה למכור ברמה של ליגת העל והיה מנקודות האור הבודדות בהפסד הביתי למוליכת הטבלה, ברק נתניה. מוסינזון קלע 13 נקודות (3 מ-3 לשתיים, 2 מ-4 לשלוש ו-1 מ-2 מקו העונשין) והוסיף גם 2 ריבאונדים, אסיסט וחסימה ב-14 דקות בלבד על הפרקט.

בראיון ל-ONE מספר מוסינזון על החזרה המפתיעה שלו לליגת העל ולמשחק פעיל כשלוש שנים לאחר הפרישה בשל פציעה קשה בברך.

"החזרה שלי לכדורסל, למשחק פעיל בליגת העל, קרתה יותר מהר משביבי מפריח שקר", סיפר מוסינזון על הקאמבק הלא מתוכנן בעליצות אופיינית, "ללא הכנה וללא היערכות פיזית מראש, מעבר לשיגרת מכון כושר שאותו אני מקפיד לפקוד, ורכיבה על אופניים ברחבי ת"א, הוקפצתי ללא הכנה מוקדמת. לא עסקתי בשום פעילות ספורטיבית למרות ששמעתי מרופאת המשפחה שלי, שזה דבר חיובי".

צפו במוסינזון ביום המטורף של החזרה

למה חזרת בעצם?
"אני רוצה שיהילדים שלי יראו אותי משחק כדורסל. הפסקתי לשחק כשהם נולדו, ועכשיו אני מרגיש בשל. הילדים אוהבים כדורסל ומאוד שמחים ומתרגשים לראות את דוד גור (פורת) ואבא גיל - גיל משחקים באותה קבוצה, ולשמוע סיפורים על האימונים כשאני חוזר בלילה אחרי אימון".

למה הכי התגעגעת?
"
לאנשים בכדורסל, לפרצופים, לריח הפרקט, לשפת הכדורסל שאני מכיר אותה כ"כ טוב. לכדורסל יש עוד הרבה מה לתת לי, ומצידי, יש לי עוד הרבה לתת לכדורסל. לאוהדים שמפדבקים אותי, וחיים איתי את החזרה שלי למגרשים, לשחקנים הצעירים שבאים עם אוזניים גדולות לאימונים ורק רוצים ללמוד ולהתקדם, והזווית שלי שאני מביא למגרש. לרע ולטוב, זה אני, וזה מה שמקבלים".

מור ופורת (משה חרמון)
מוסינזון ופורת. הילדים אוהבים את זה (משה חרמון)
 

אתה כבר לא ילד, באיזה כושר אתה נמצא ביחס לתקופת השיא שלך?
"תכל'ס אני עוד ילד בראש, ועם גוף ב40% כושר יחסית לשנות העשרים של חיי. להערכתי, את עונת הפריצה שלי אעשה בגיל 41, כי אחרי הכל, תמיד הייתי "לייט בלומר". להכין שייקים כברמן בננוצ׳קה, או להשתתף בתוכניות ריאלטי, תמיד אני יכול, אבל לעשות דאנקים אחוריים על אנשים בפנים, אין לי עוד הרבה זמן, אז מוטב שאנצל את זה".

מה אתה יכול לספר על האווירה באשקלון? 
"אני נהנה מעדי אזולאי והשחקנים, ומכל האווירה החמה של בית שהיו"ר יעקב ועקנין משריש מלמעלה ועד למטה, אך  ממש סובל מההפסדים, וזה דבר שביני לבין עצמי. אני עדיין בתהליך של למידה כיצד להכיל את זה. מה שברור שזה חלק מהחיים, כמו שבניצחונות גם צריך לעבוד על המידות, ולהפיק לקחים. יש לנו בחורים מצויינים וחבל לי שיהיה זעזוע בסגל. אני חושב שהם גברים אחד אחד".

עדיין לא ניצחתם בליגה מאז פתיחת העונה, איך אתם מתמודדים עם זה?
"
שוחחתי עם השחקנים והסברתי להם מה המשמעות של לקבל נקודות קלות מתחת לסל ועוד בבית שלנו ועד כמה זה מביך. ביתנו הוא מבצרנו, במיוחד עם האוהדים הנפלאים של אשקלון, כל השחקנים צריכים להוכיח כל יום מחדש שאנחנו ראויים ללבוש את המדים של אשקלון ולטרוף את הפרקט. זה תלוי רק בנו השחקנים, ולפנינו עומדת משוכה בדמות אשדוד. הדרבי הגדול של הדרום".

מוסינזון (משה חרמון)
מוסינזון מטביע על נאור. "אין לי עוד הרבה זמן לזה" (משה חרמון)
 

"אנחנו מבטיחים לאוהדים שלנו שאנחנו גאים להילחם עבור מועדון הכדורסל של אשקלון, ועל הגאווה שלנו ככדורסלנים מקוצוענים. כל שחקן צריך להעריך את הקרדיט  שעדי אזולאי נותן לו, ולהחזיר לו על המגרש, כי השורה התחתונה היא זאת שקובעת. אנחנו צריכים לשאוף שעד סוף העונה ההיכל יהיה מפוצץ באשקלונים שרוצים לצפות בכדורסל כחול לבן, כי אני מאוד מאמין בשחקנים של הקבוצה".

שמרת על קשר עין עם הליגה במשך השלוש עונות שבהן לא שיחקת. מה אתה חושב על הליגה כיום ומה צריך לעשות כדי להפוך אותה לאטרקטיביות יותר?
"אני עוקב אחרי הליגה ואני אוהב את מה שאני רואה מבחינת כישרון, אתלטיות, הבנת המשחק, וכמה צעירים שנראה שהעתיד צופן להם קרירה מעולה. אני שמח שהקבוצות שבאמת מצליחות, יש מאחוריהן סגל ישראלי רחב, ודקות פרקט משמעותיות לכלל הישראלים, שמלהטטים בסיכומי המחזור בדאנקים והתעופפיות".

שחקני אשקלון (משה חרמון)
שחקני אשקלון. "חבורה של גברים, חבל אם יהיה זעזוע בסגל" (משה חרמון)
 

"צריך שבעלי הקבוצות יבינו שמי שרוצה באמת להצליח צריך ישראלים מובילים, ואותם ניתן למצוא בשפע, למרות שלפעמים זה קצת כואב בכיס. אני מאמין בשחקן הישראלי ובכישרון שלו, ומסתבר שגם הקהל, שמחפש כדורסל טוב ועם מי להזדהות. דבר חשוב נוסף הוא שעד שלא יבטלו את ההקלות במס לזרים, קבוצות יעדיפו על פי רוב להביא זר במאה אלף דולר מאשר ישראלי מוביל בשישים אלף כי זה יוצא לך יותר זול וזאת הבעיה הגדולה כי מדובר באפליה".

מי אשם בכך?
"ארגון השחקנים ישן בעמידה. העיקר שיש בורקסים בישיבות של ההסתדרות כי לשחקן הישראלי מישהו אחר בטח צריך לדאוג. זרים באים וזרים הולכים וכבר אף אחד לא יודע נגד מי. רק הישראלים הם הבסיס לכל הליגה הזאת, ושאף אחד לא ימכור לי לוקשים".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */