יום שישי, 20.09.2024 שעה 03:13

שיא עולם לג'וניורס באל' העולם לסטודנטים באילת

משקולות: ויי דאנג הסינית השיגה ציון כללי של 244 ק"ג והייתה קרובה 7 נק' משיא עולם: "נהנית מאוד כאן". ג'אסוניק וון זכה בזהב אחרי שהרים 318 ק"ג

|
ויי דאנג עם מדליית הזהב (חגי ניזרי)
ויי דאנג עם מדליית הזהב (חגי ניזרי)

אליפות העולם במשקולות לסטודנטים נמצאת בעיצומה והיום (רביעי) נערך סבב התחרויות השני, במהלכו המשיכה נבחרת הנשים הסינית לבלוט לאחר שמתמודדת שלה רשמה שיא עולם לג'וניורס.

בתחרות למשקל עד 58 קילוגרם, הצליחה ויי דאנג בת ה-19 לקבוע שיא עולם חדש לג'וניורס לאחר שהשיגה ציון כללי של 244 קילוגרם (105 בהנפה, 139 בדחיקה). תוצאה זו היא בין חמש התוצאות הטובות ביותר שהושגו אי פעם והיא במרחק שבע נקודות משיא עולם כללי. במונחים של אולימפיאדה, תוצאה זו שווה לא פחות ממדליה.

חוץ מהזכייה המרשימה של דאנג, במקום השני באותו משקל זכתה צ'ינג-צ'ון קואו מטאיפיי שסיימה עם 232 קילוגרם בציון הכללי (102 בהנפה, 130 בדחיקה) ובמקום השלישי סיימה מיקיקו אנדון לאחר שהניפה 203 קילוגרם (89 בהנפה, 114 בדחיקה).

"לא חשבתי על שבירת השיא בזמן ביצוע ההנפה", אמרה דאנג לאחר הזכייה וסיפרה על סוד ההצלחה שלה: "במהלך היום אני בעיקר קוראת ספרים ומתעמלת. האימונים שלי לרוב הם כשעתיים ביממה. זו הפעם הראשונה שלי בישראל ואני נהנית כאן מאוד".

ארתיום: ישראל נמצאת בליבי

שגרת יומם של המשקולנים מיוחדת ביחס לספורטאים אחרים. רובם המוחלט עורכים אימונים רבים במהלך היום, שמתחילים לעיתים עוד לפני ארוחת הבוקר. בבית המלון "נובה" באילת נערכו מבעוד מועד להגעתם ונאלצו לעמוד בדרישות מעט מוזרות שהגיעו מצידם של מארגני האליפות, כמו הכנת אזור מיוחד לאימונים הנושק לבריכת המלון, אליו מגיעים רבים מהם לאורך כל שעות היום. לא פעם הקרקע באזור רועדת כתוצאה מהשלכת המשקולות הכבדות אליה, מחזה קצת שונה עבור יתר אורחי המלון.

ווי דנג בעת שבירת שיא העולם (חגי ניזרי)
ויי דאנג בעת שבירת שיא העולם (חגי ניזרי)
 

"אני קודם כל אוכל ארוחת בוקר, יוצא לאימון ולאחריו הולך לאוניברסיטה, שם אני לומד מנהל עסקים. בערב אני עורך אימון נוסף ובממוצע בסך הכל זה יוצא ארבע עד חמש שעות אימונים ביום", אמר המולדבי ארטיום פיפה, שסיים שני במשקל עד 69 קילוגרם לגברים עם תוצאה כוללת של 318. "אני מאוכזב שסיימתי במקום השני אבל זה קורה", סיכם.

לפניו, זכה בזהב ג'אונסיק וון, לאחר שקבע תוצאה של 318 קילוגרם, ולמעשה סיים לפני המולדבי עקב משקל גופו (68.00) הנמוך יותר ממשקלו של פיפה (68.44). ואניק אבטיסיאן סיים שלישי באותה קטגוריה. פדרו זבורובסקי הישראלי סיים שביעי עם תוצאה כללית של 190 קילוגרם.

פדרו זבורובסקי מישראל (חגי ניזרי)
פדרו זבורובסקי מישראל (חגי ניזרי)
 

בתחרות נוספת לנשים במשקל עד 63 קילוגרם, זכתה נטליה חלשטקינה מרוסיה לאחר שסיימה עם 227 קילוגרם בתוצאה הכללית (101 בהנפה, 126 בדחיקה). שנייה סיימה לי צ'ו מסין עם 220 קילוגרם ואת הארד לקחה רוסיה נוספת, נטליה גרישינה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */