יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:27

לא יאומן: ינוביץ' בגמר אחרי שהדיח את ז'יל סימון

ברסי: הפולני (69) ניצח 4:6 ו-5:7 את הצרפתי (20) ועלה לגמר מול פרר. אליפות סוף השנה: מארי וג'וקוביץ באותו הבית. סופיה: ווזניאקי ופטרובה בגמר

|
ייז´י ינוביץ´ בוכה מאושר בסיום (רויטרס)
ייז´י ינוביץ´ בוכה מאושר בסיום (רויטרס)

ייז'י ינוביץ' מפולין שהדהים במשך כל השבוע את סבב ה-ATP כשהגיח מהמוקדמות, לא עצר גם היום (שבת) בחצי גמר טורניר ברסי בפאריס ועלה לגמר הטורניר מסדרת המאסטרס עם 4:6 ו-5:7 על ז'יל סימון הצרפתי, המדורג 20 בעולם.

ינוביץ', 69 בעולם, השיג אחרי שלושה סיבובי מוקדמות חמישה נצחונות ברצף על שחקני טופ 20, כולל ינקו טיפסרביץ' ואנדי מארי ועלה לאחד ממשחקי הגמר היוקרתיים בסבב באופן סנסציוני ובלתי צפוי.

הפולני שלט במשחקוני ההגשה שלו ולא נחשף אפילו לנקודת שבירה אחת בכל המשחק. ינוביץ' שבר את סימון פעם אחת בכל מערכה, כשהוא יורה 12 אייסים בביטחון מלא מול אולם גדוש באוהדים צרפתים, אבל הפולני רכש לעצמו אוהדים רבים משל עצמו בשבוע הגדול של חייו.

לישראלים רבים, המסע הזה של ינוביץ' (שהפסיד לאמיר וינטרוב ברמת השרון בגביע דייויס לפני שנה וחצי) מזכיר את המסע של הראל לוי בטורניר המאסטרס בטורונטו שבקנדה בשנת 2000, אז הגיע לוי מהמוקדמות לגמר והפסיד למראט סאפין. ינוביץ' הוא הראשון מאז לוי שמגיע לגמר טורניר מאסטרס בהופעת הבכורה שלו בטורניר מסוג כזה.

ינוביץ' זכה בכל הקריירה שלו עד כה ב-351,972 דולרים. על העלייה לגמר השבוע הוא יקבל 234,865 יורו ואם יזכה, ב-479,000 יורו. מדובר בשחקן שבתחילת העונה לא היה לו כסף לנסוע לאליפות אוסטרליה הפתוחה.

דוד פרר. היריב האחרון של ינוביץ´ (רויטרס)
דוד פרר. היריב האחרון של ינוביץ´ (רויטרס)
 

ינוביץ' ינסה להשלים את המסע האגדי שלו בגמר ביום ראשון מול החמישי בעולם, דוד פרר, שניצח את הצרפתי השני בחצי הגמר, מיכאל לודרה שקיבל כרטיס חופשי, עם 5:7 ו-3:6. פרר שזכה ב-17 תארים בקריירה ושישה השנה, טרם זכה למרות הקריירה הנהדרת שלו, בתואר מסדרת המאסטרס.

מארי וג'וקוביץ' בבית אחד באליפות סוף השנה
בלונדון נערכה היום הגרלת אליפות סוף השנה של סבב ה-ATP ובה קיבל רוג'ר פדרר, אלוף השנה שעברה, הגרלה נוחה מאוד כששני יריביו הגדולים, נובאק ג'וקוביץ' ואנדי מארי, הוגרלו ביחד לבית השני. פדדר שייפרד ביום שני מהמקום הראשון בעולם לטובת נובאק ג'וקוביץ', הוגרל יחד עם דוד פרר הספרדי, חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי וינקו טיפסרביץ' הסרבי.

אנדי מארי ונובאק ג´וקוביץ´. באותו הבית (GettyImages)
אנדי מארי ונובאק ג´וקוביץ´. באותו הבית (GettyImages)
 

לצידם של ג'וקוביץ' ומארי יתייצבו תומאס ברדיך המסוכן, וג'ו ווילפריד טסונגה שגם הוא יכול ביום טוב להפתיע כל אחד. הרביעייה הזו יוצרת מעין "בית מוות" שבו הכל אפשרי. מארי הביתי, אלוף ארצות הברית והאולימפיאדה יפתח מול ברדיך במשחק הפתיחה ביום שני.

סופיה: ווזניאקי ופטרובה בגמר
קרולין ווזניאקי ונדיה פטרובה עלו לגמר טורניר האלופות המשני בסופיה, בולגריה. ווזניאקי גברה 4:6 ו-1:6 על צבטנה פירונקובה המקומית ואילו פטרובה חזרה מפיגור מערכה לניצחון על רוברטה וינצ'י מאיטליה 7:6 (10:8), 1:6 ו-4:6. ווזניאקי תיכנס בזכות הנצחון לטופ 10 על חשבונה של מריון ברטולי בדירוג האחרון של העונה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */