יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:29

מארי הודח מול ה-69 בעולם, ברדיך ברבע הגמר

טורניר ברסי: הבריטי המדורג 3 נכנע 5:7, 7:6 (7:4) ו-6:2 לינוביץ' הפולני, שאמר: "רק שלא אתעורר והכל ייעלם". הצ'כי גבר על קווין אנדרסון

|
ייז´י ינוביץ´ בהלם אחרי הניצחון על מארי (רויטרס)
ייז´י ינוביץ´ בהלם אחרי הניצחון על מארי (רויטרס)

שבוע לסיום העונה וטורניר המאסטרס בברסי שבפאריס ממשיך לספק סנסציות. אחרי ההדחה של נובאק ג'וקוביץ', הגיח היום (חמישי) ייז'י ינוביץ' מפולין מהמקום ה-69 בעולם והעיף את השחקן הכי חם בחצי השנה האחרונה, השלישי בעולם אנדי מארי, כשהוא חוזר מפיגור מערכה ושתי נקודות משחק לניצחון של חייו, 7:5, 6:7 (4:7) ו-2:6.

2:6, 6:4 ו-2:6.עבור מארי מדובר בהפסד שלישי ברציפות במשחק שבו היו לו נקודות משחק לזכותו, אחרי הפסד בחצי גמר טוקיו למילוש ראוניץ' ובגמר שנחאי מול נובאק ג'וקוביץ'. הפעם הוא הוליך 4:5 עם ההגשה במערכה השניה מול שחקן יחסית אלמוני וחסר ניסיון בטורנירים גדולים כאלו מול אלפי צופים וכשל, כל זאת שבוע לפני אליפות סוף השנה הנוצצת בלונדון.

אחרי מערכה ראשונה צמודה שבר מארי בסיומה וניצח בה 5:7. הבריטי שבר והוליך 4:5 במערכה השניה, אך החמיץ שתי נקודות משחק והפולני חזר ולקח את המערכה לשובר שוויון. מארי המתוסכל התעלל במחבט והפסיד בשובר השוויון 7:4.

ינוביץ' שבר ל-1:2 במערכה השניה ומשם פשוט טס קדימה עם מטח אייסים (22 במשחק כולו) ל-1:5. מארי עוד שמר ועלה ל-15:40, אבל זה היה היום של ינוביץ', שהמשיך במשחק אמיץ. עם נקודת דרופ שוט נפלאה ועליה לרשת בשיא הלחץ, שמר לבסוף על ההגשות וניצח. הפולני התגלגל על הרצפה מאושר בסיום ורץ לחגוג עם מאמניו את אחת הסנסציות הגדולות של השנה .

אנדי מארי. הפנים אומרות הכל (רויטרס)
אנדי מארי. הפנים אומרות הכל (רויטרס)
 

הפולני הפך רשמית לקוטל הענקים של הטורניר, אחרי שניצח שני שחקני טופ 20 בסיבובים הראשונים - פיליפ קולשרייבר המדורג 19 בעולם בסיבוב הראשון ומריאן צ'יליץ' הקרואטי המדורג 15 בסיבוב השני. ינוביץ' ישחק מול התשיעי בעולם, הסרבי ינקו טיפסרביץ', שניצח בקרב מרתק את העשירי בעולם, חואן מונקו מארגנטינה, 3:6, 6:3 ו-3:6. 

לאחר המשחק אמר ינוביץ' הנרגש: "זה היום הכי לא יאומן בחיים שלי, ניצחתי את אנדי מארי. אני כל רגע חושב שאתעורר והכל ייעלם, אבל אני חייב לעכל את זה מהר, כי מחר יש לי משחק נוסף". ינוביץ' הוא הפולני הראשון אי פעם ברבע גמר טורניר מאסטרס. הטניסאי הצעיר החל את השנה במקום ה-221 בעולם כשהוא מפסיד ברבע הגמר של פיוצ'ר בבריטניה למדורג 499 בעולם, אבל מנקודת השפל הזו הוא ידע לטפס והוא יתוגמל בגדול עם כניסה ל-50 הראשונים בעולם בדירוג הבא.

מארי, אלוף אולמפיאדת לונדון ואליפות ארצות הברית הפתוחה, יכול להיות מאוכזב מאוד לא רק בגלל ההפסד, אלא מכיוון שהחמיץ תואר שניתן לו במתנה, אחרי הפרישה של רוג'ר פדרר וההפסד של ג'וקוביץ' אתמול.

ג´וקוביץ´. גם הוא לא יהיה ברבע הגמר (רויטרס)
ג´וקוביץ´. גם הוא לא יהיה ברבע הגמר (רויטרס)
 

ההפסד גם קבע כי לראשונה מאז 2010, שחקן שלא חלק מארבעת הראשונים בעולם יזכה בטורניר מסדרת המאסטרס. התואר האחרון שלא הלך לפדרר, נדאל, מארי או ג'וקוביץ', היה גם באולם בפאריס, אז זכה רובין סודרלינג השבדי.

אחרי ההדחה של מארי, הגיעה הפתעה נוספת. מיכאל לודרה המקומי (בן 32, רק 121 בעולם) ניצח בשתי מערכות את אלוף באזל הטרי, חואן מרטין דל פוטרו, 4:6 ו-3:6. לודרה שבר פעם אחת בכל מערכה ותפס מקום מפתיע ברבע גמר הטורניר, שם הוא יפגוש את מדיחו של נובאק ג'וקוב'ץ', סאם קווארי מארה"ב, שהמשיך את המומנטום וניצח גם את מילוש ראוניץ' הקנדי 3:6 ו-6:7. קווארי היכה 12 אייסים, ראוניץ עשרה.

מי שעוד עלה לרבע הגמר הוא תומס ברדיך הצ'כי שלא ליקק דבש מול קווין אנדרסון מדרום אפריקה, אך ניצח 6:1, 3:6 ו-4:6. ברדיך ישחק ברבע הגמר מול ז'יל סימון מצרפת שעלה ללא משחק עקב פציעה ברגל של קאי נישיקורי מיפן.

ג´ו ווילפריד טסונגה (רויטרס)
ג´ו ווילפריד טסונגה חוגג עליה לרבע הגמר (רויטרס)
 

ג'ו ווילפריד טסונגה ניצח את ניקולס אלמגרו מספרד 6:7 ו-6:7 ופרט לעלייתו לרבע הגמר גם הבטיח את מקומו באליפות סוף השנה של הסבב. הניצחון של טסונגה גם הבטיח את המקום האחרון בטורניר היוקרתי לינקו טיפסרביץ' הסרבי. טסונגה ישחק ברבע הגמר מול החמישי בעולם, דוד פרר שנשאר המדורג הבכיר בטורניר.

ווזניאקי, וינצ'י, פטרובה ופירונקובה בחצי הגמר בסופיה
בטורניר האליפות המשני של ה-WTA בסופיה נקבעו ארבע העולות לחצי הגמר. מהבית הראשון יהיו אלה קרולין ווזניאקי שניצחה את דניאלה הנטוחובה 6:3, 6:7 ו-4:6 ורוברטה וינצ'י האיטלקיה שגברה 1:6 ו-1:6 על סו היישה מטיוואן. נדיה פטרובה מרוסיה שגברה במותחן על מריה קירילנקו, שותפתה לארד האולימפי בזוגות, 6:3, 6:7 ו-3:6 וצבטנה פירונקובה מבולגריה עלו מהבית השני. פירונקובה עלתה אחרי שקירילנקו שהיתה אמורה לשחק בחצי פרשה עקב מחלה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */