יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:40

סנסציה: קווארי הדיח את ג'וקוביץ' מטורניר ברסי

האמריקני גבר 6:0, 6:7 (5:7) ו-4:6 על השני בעולם אחרי שהיה בפיגור 6:0 ו-2:0 בשמינית הגמר, הרבה בזכות 18 אייסים. פרר ניצח את גרנולרס

|
קווארי אחרי הניצחון הסנסציוני (רויטרס)
קווארי אחרי הניצחון הסנסציוני (רויטרס)

המדורג 23 בעולם, סאם קווארי, מארצות הברית חולל היום (רביעי) סנסציה גדולה בטורניר "ברסי" בפאריס כשהעיף את השני בעולם, והראשון החל מהדירוג הבא, נובאק ג'וקוביץ' בסיבוב השני, אחרי 6:0, 6:7 (5:7) ו-4:6.

ג'וקוביץ' שהגיע לפאריס אחרי זכייה רצופה בשני טורנירים בשנחאי ובטוקיו, הוליך אחרי פתיחה רצחנית 0:6 ו-0:2. בשלב הזה נראה היה כי המשחק הולך להסתיים עוד לפני שהתחיל אך אז קווארי שבר בחזרה, ומכאן החל מאבק צמוד, כשההגשות של האמריקני הפכו למפחידות (18 אייסים במשחק) והמערכה הגיעה לשובר שוויון בו ניצח האמריקני 5:7.

במערכה השלישית קווארי השיג שבירה מוקדמת והוליך 2:4, לנולה היו חמש אפשרויות שבירה אבל  כולן הוחמצו והאמריקני שמר ל-3:5 ו-4:6 וחגג את הניצחון הגדול בקריירה שלו ואולי זה שמסמן אותו שוב כפוטנציאל לצמרת הגבוהה, מאז שחזר מפציעה ארוכה לפני כשנה. קווארי יחכה בשמינית הגמר למנצח בין ג'רמי שארדי הצרפתי למילוש ראניץ' הקנדי.

המדורג שלישי בטורניר והחמישי בעולם, (רוג'ר פדרר ורפאל נדאל לא משחקים) דוד פרר הספרדי, לא התקשה מול בן ארצו, מרסל גרנולרס, וניצח 1:6 ו-3:6. פרר שעקב ההדחה של נולה יכול להגיע עד הגמר, ישחק בשמינית מול סטניסלס ואורינקה משוויץ.  

רישאר גסקה הצרפתי רצה לנצל את הטורניר אולי לכניסה מפתיעה ברגע האחרון לאליפות סוף השנה, אבל גסקה שממוקם מקום אחד מחוץ לטורניר הפסיד לקווין אנדרסון מדרא"פ, 6:7, 6:4 ו-1:6. אנדרסון ישחק בשמינית הגמר מול המדורג חמישי, תומס ברדיך שניצח את אנדראס ספי מאיטליה.

ז'יל סימון, עוד צרפתי בטורניר הביתי, ניצל את ההגרלה שקיבל, ויקטור הנסקו הרומני שהחליף את רוג'ר פדרר. סימון ניצח 5:7 ו-3:6 וישחק מול קאי נישיקורי מיפן.

ז´יל סימון (רויטרס)
ז´יל סימון. ניצל את ההגרלה שקיבל (רויטרס)
 

ינקו טיפסרביץ', שכרגע ממוקם שמיני במירוץ לאליפות סוף השנה חיזק את מעמדו כשניצח 4:6 ו-6:7 את אגור סיסלינג ההולנדי. טיפסרביץ' ישחק מול חואן מונקו מארגנטינה העשירי בעולם שניצח 6:7 ו-2:6 את גרגור דימיטרוב הבולגרי.

מי שנותר הפייבוריט הברור לזכייה בטורניר, אנדי מארי ניצח לא בקלות את פול הנרי מתיו הצרפתי 5:7 ו-3:6. מארי יפגוש בשמינית הגמר את ייז'י ינוביץ׳ הפולני. אלוף באזל הטרי חואן מרטין דל פוטרו ממשיך ביכולת מרשימה והביס את אלחנדרו פאלה מקולומביה 2:6 ו-2:6. דל פוטרו יפגוש במיכאל לודרה המקומי שניצח את ג׳ון איסנר מארה״ב 4:6 ו- 6:7.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */