יום שני, 08.07.2024 שעה 18:55

אזרנקה מול שראפובה, סרינה נגד רדוונסקה

טורניר סוף השנה זימן לנו חצאי גמר מרתקים בין ארבע הראשונות אחרי ששלב הבתים ננעל. דל פוטרו ופדרר עלו לחצי הגמר בבאזל. טור בגמר טורניר אשקלון

|
סרינה ואזרנקה. בדרך למפגש בגמר? (GettyImages)
סרינה ואזרנקה. בדרך למפגש בגמר? (GettyImages)

איזה חצאי גמר מרתקים מחכים לנו. ארבע הראשונות בעולם ישחקו בחצי גמר אליפות סוף השנה של סבב בנשים, כך נקבע הערב (שישי). ויקטוריה אזרנקה תשחק מול מריה שראפובה וסרינה וויליאמס מול אגה רדוונסקה. בעוד בסבב הגברים הרביעייה הפותחת בד"כ מגיעה לחצאי הגמר בטורנירים הגדולים, הרי שאצל הנשים זו תופעה יחסית נדירה.

אגה רדוונסקה מפולין, הרביעית בעולם, עשתה זאת בעזרת בעוד משחק ארוך, צמוד ומרתק, כמו רוב המשחקים בטורניר השנה, את האיטלקיה שרה אירני 7:6 (8:6), 5:7 ו-4:6 והבטיחה את מקומה בחצי הגמר כראוי למעמדה בדירוג העולמי.

אירני, שהגיעה לטורניר אחרי שנה מדהימה כולל גמר הרולאן גארוס, הוכיחה שוב כי מיקומה בצמרת אינו מקרי ולא הייתה רחוקה מלהפתיע את הפולניה ולעלות במקומה לחצי הגמר. אירני פתחה עם שבירה ל-1:3, רדוונסקה חזרה ל-4:4, לפני שאירני שברה שוב ל-4:5, רדוונסקה שברה בחזרה והשתיים הגיעו לשובר שוויון צמוד בו ניצחה האיטלקיה קטנת הקומה 6:8 וזכתה במערכה הראשונה.

עם המומנטום היא שברה ל-0:2 במערכה השנייה, אבל יריבתה חזרה עם שלושה משחקונים ברציפות. האיטלקיה שוב שברה ל-4:4 ובמשחקון התשיעי במערכה שארך 12 דקות היא הצילה ארבע נקודות שבירה לפני שזכתה בו, אך התגובה מצד רדוונסקה הייתה מדהימה, 12 נקודות רצופות וניצחון 5:7 במערכה. שרה התעייפה ואגה שברה פעמיים ל-0:3 בפתיחת המערכה השלישית, אך זה לא נגמר כ"כ מהר. האיטלקיה חזרה מ-2:5 ל-4:5 ונכנעה רק במשחקון השישי אחרי שלוש שעות ו-29 דקות של טניס נהדר.

במשחק חסר חשיבות שפתח את הערב הביסה מריה שראפובה תוך כשעה את סאם סטוסר האוסטרלית 0:6 ו-3:6. במערכה הראשונה סטוסר שהפסידה אתמול לאירני ואיבדה סיכוי, זכתה רק בחמש נקודות בכל המערכה. במערכה השנייה היא נלחמה קצת יותר והרזיקה מעמד עד 3:3, לפני שהרוסיה סגרה עניין והבטיחה את מקומה בראש הבית הלבן.

שראפובה שולחת נשיקה. ואולי היא תגיע לגמר? (רויטרס)
שראפובה שולחת נשיקה. ואולי היא תגיע לגמר? (רויטרס)
 

שראפובה תשחק בחצי הגמר מול  ויקטוריה אזרנקה, הראשונה בעולם, שגברה על נה לי הסינית 6:7 (4:7) ו-3:6 , ולצד הבטחת מקומה בחצי גמר אליפות סוף השנה היא גם הבטיחה לעצמה את המקום הראשון בעולם בסיכום שנת 2012. "תמיד חלמתי על זה, אבל אני לא יכולה לחגוג, כי אני חייבת להישאר מרוכזת. יש לי עוד הרבה אתגרים בטורניר הזה", אמרה אזרנקה בחיוך גדול בסיום עם הכניסה לדפי ההיסטוריה אחרי שב-2010 וב-2011, קרולין ווזניאקי סיימה במקום הראשון.

לי, כמו מול סרינה וויליאמס, לא ניצלה יום חלש יחסית של אזרנקה וירדה בתחושת החמצה גדולה. הסינית שברה בפתיחה והוליכה 1:3 ו-2:4. למרות שאזרנקה חזרה ל-4:4, לי שברה שוב ל-4:5 אך לא הצליחה להגיש למערכה והשתיים הגיעו לשובר שוויון בו ניצחה אזרנקה 4:7.  במערכה השנייה אזרנקה כבר שלטה וברחה ל-1:5, גם היא קצת התפרקה ואיפשרה ללי לחזור ל-3:5 ו-30:0, אבל התעשתה בזמן וניצחה.

דל פוטרו ופדרר בחצי גמר טורניר באזל, פרר בחצי הגמר בוולנסיה
חואן מרטין דל פוטרו עלה לחצי גמר טורניר באזל אחרי נצחון קשה על קווין אנדרסון מדרא"פ 6:3, 6:7 (3:7) ו-2:6. דל פוטרו ישחק מול רישאר גסקה הצרפתי בחצי הגמר. גסקה ניצח 2:6 ו-6:7 את מיכאל יוז'ני מרוסיה. רוג'ר פדרר עלה בקלות לחצי הגמר של הטורניר הביתי שלו עם 2:6 ו-2:6 על בינוט פאייר הצרפתי. פדרר יפגוש בחצי הגמר צרפתי אחר, פול הנרי מתיו שגבר 6:7 ו-6:7 על גרגור דימיטרוב הבולגרי.

דל פוטרו בטירוף. ממשיך להתקדם בבאזל (רויטרס)
דל פוטרו בטירוף. ממשיך להתקדם בבאזל (רויטרס)
 
דוד פרר הספרדי ניצח בדרבי את ניקולס אלמגרו 3:6 ו-5:7 ועלה לחצי גמר טורניר ולנסיה. אלכסנדר דולגופולוב האוקראיני הביס 0:6 ו-2:6 את מרסל גרנולרס ואילו יורגן מלצר האוסטרי ניצח 6:7 ו-4:6 את דייויד גופין הבלגי.

קטיה טור בגמר טורניר אשקלון
הישג מצוין נרשם לזכות קטיה טור בת ה-18 שעלתה לגמר טורניר ה-ITF באשקלון על שמה של הילה בצלאלי ז"ל. טור גברה בחצי הגמר על דריה מירונובה מרוסיה ( 5 בטורניר, 473 בעולם), 4:6, 6:4 ו-4:6 . טור, 1067 בעולם תשחק בגמר מול אלנה תאודורה קדאר מרומניה בת ה-18, 829 בעולם. הטניסאית הצעירה גברה בסיבוב הראשון על דניז חזניוק, הישראלית הבכירה בטורניר, שהגיעה בשבוע שעבר לגמר הטורניר בעכו אך נוצחה.            

קטיה טור. עלתה לגמר באשקלון
קטיה טור. עלתה לגמר באשקלון
 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */