יום שני, 08.07.2024 שעה 20:09
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

סיעת עוז מאשימה: האיגוד מעלים עין מחובות אילת

איפה ואיפה באיגוד? הסיעה טוענת: "אילת לא שילמה את החוב של גבעת שמואל, אותה החליפה. כנראה שיש כאלה שמעל החוק". מוטי אמסלם: "פוליטיקה עלובה"

|
מוטי אמסלם. לאילת עדיין יש חוב? (יניב גונן)
מוטי אמסלם. לאילת עדיין יש חוב? (יניב גונן)

האם איגוד הכדורסל פועל באיפה ואיפה כלפי קבוצות ליגת העל? ל-ONE הגיע מסמך הטוען כי הפועל אילת פתחה את העונה הנוכחית למרות חוב מצטבר של כ-170 אלף ש"ח וזאת בניגוד לחוק החדש אשר אוסר זאת באופן מוחלט.

כזכור, הקיץ התאחדה הפועל אילת עם מ.כ הבקעה ולמעשה לקחה את מקומה בליגת העל אך עם זאת הייתה צריכה לשאת גם בחובותיה. הבעלים של אילת, דורון הרציקוביץ', העביר את הקבוצה מאזור בקעת אונו לעיר הדרומית ביותר בישראל אך ל-ONE הגיע הבוקר (שישי) מסמך המציג טענותיהם של סיעת עוז כנגד האנשים שמנהלים את איגוד הכדורסל והבקרה התקציבית על כך שאילת לא שילמה את חובותיה ולמעשה באיגוד מעלימים מכך עין.

מוטי אמסלם, יו"ר הפועל אילת ומי שהיה יו"ר של הבקעה הוא גם ממלא מקום של יו"ר איגוד הכדורסל ועל כך מתרעמים בסיעת עוז שנחשבת לאופוזיציה באיגוד הכדורסל ובראשה עומדים צביקה שרף ושאול אייזנברג. הטענות של עוז הן שבין היתר, בגלל שמוטי אמסלם הוא יו"ר הקבוצה אז איפשרו לה לפתוח את הליגה למרות החובות.

במכתב צוין בין היתר: "לצערנו, בוועדת הכספים הובהר סופית כי יש מי שמשלם את החשבון ויש מי שלוקח אותו. בהנהלת איגוד הכדורסל הוחלט כי קבוצה שלא הסדירה את חובות העבר לא תוכל לפתוח את העונה, החלטה מצויינת שבאה להסדיר חובות שנמשכו שנים וגרמו לאיגוד קשיים כלכלים. ואכן היה נראה שהאיגוד פעל כך".

"אבל, כנראה שלא כולם כפופים להחלטות, יש מי שהוא מעל החוק. הפועל אילת פנתה לאיגוד הכדורסל על מנת להחליף את גבעת שמואל בליגת העל. בחוות דעתו של היועץ המשפטי של האיגוד יש הכשר למהלך בתנאי אחד יסודי - שהחוב של אגודת גבעת שמואל יוסדר באיגוד, חוב של מאות אלפים. ואכן הפועל אילת נרשמה בליגת העל אבל כמה מפתיע - ללא תשלום החוב. ממשיכים לשחק כאילו אין חוב, הבקרה התקציבית מעלימה עין. כמו כן, יש עוד קבוצות מקורבות שממשיכות לשחק למרות חובות כבדים לאיגוד הכדורסל חשב האיגוד שוכח למי חובתו הראשונה ומתקפל בפני מקורבים".

צביקה שרף (יוסי ציפקיס)
צביקה שרף. הסיעה שלו מאשימה (יוסי ציפקיס)
 

חברי הסיעה סיימו בקריאה לקבוצות ליגת העל: "אנחנו קוראים למרד תשלומים לאיגוד עד אשר המקורבים לצלחת ישלמו עבור מה שהם מקבלים".

יו"ר הפועל אילת, מוטי אמסלם, הגיב לדברים: "מדובר בחוב של גבעת שמואל מ-2008 והקבוצה נמצאת בהליך פירוק. אני מקווה שבינואר זה יוסדר מול האיגוד והם יקבלו את הכסף, השאר זה פוליטיקה עלובה. מנסים לפגוע בי באופן אישי וזאת למרות שהודעתי שהחוב יסולק ושמדובר בקבוצה שנמצאת בהליך פירוק. הלוואי וכל הקבוצות שחייבות כסף לאיגוד ייקחו אחריות אישית על חוב של קבוצה כמו שאני עשיתי".

מאוחר יותר הוציא אמסלם הודעה רשמית לתקשורת: "בתגובה למכתבו של מר צבי ליבר חבר סיעת עוז שפורסם כמובן בתקשורת טרם הפצתו בקרב חברי ההנהלה. ברצוני להבהיר העניין: החוב באיגוד הכדורסל הנו של קבוצת מ.כ. גבעת שמואל אשר נמצאת בהליכי פרוק, מאז נשרה לליגה הלאומית לפני כארבע שנים. קבוצת מ.כ. הבקעה שהייתה בבעלותו של דורון הרציקוביץ' שילמה את כל התחייבויותיה במועד ואינה חייבת אגורה אחת לא לאיגוד הכדורסל ולא לאף ספק או נותן שירותים אחר כלשהו. קל וחומר לגבי קבוצת הפועל פתאל אילת שעמדה בכל התחייבויותיה הכספיות עד לרגע זה.

חבל שמר צבי ליבר הטוען כי מקורבים באיגוד יש להם דין אחר משאר הקבוצות והמועדונים, שוכח לציין את חובות הפועל תל אביב גברים, והפועל תל אביב נשים למרות הקרבה למי שעמד בראש קבוצות אלה. וכן חובות של קבוצות נוספות. לעצם עניין חובה של גבעת שמואל שנמצא בטיפול והודעתי כבר שסילוק החוב יעשה במהלך חודש ינואר הקרוב. כנראה שמר ליבר החליט להמשיך ולגרום נזק לאיגוד הכדורסל כפי שעשה זאת בהצטיינות יתרה במנהלת ליגת העל, וכל זאת כדי לספק את גחמותיו האישיות שאינן יודעות גבול".

תגובתו של איגוד הכדורסל תובא בצאת השבת.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */