יום שני, 08.07.2024 שעה 13:09
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

אוהד הפועל ת"א יובא בפני שופט, נאור: כיף גדול

האוהד שהה במעצר בלילה על הדלקת האבוקה ב-77:84 על הפועל י-ם. הקפטן: "לא יודע כמה שיחקתי, אבל זה הרגיש לי קל בגלל האנרגיות". צפו בתקציר

|
מתן נאור חוגג ניצחון גדול במלחה (יוסי ציפקיס)
מתן נאור חוגג ניצחון גדול במלחה (יוסי ציפקיס)

"הפועל תל אביב חזרה לליגת העל". את המשפט שלהלן אמרו כבר כל כך הרבה פעמים בתקופה האחרונה: בסיום העונה שעברה כאשר הקבוצה העפילה לליגה הבכירה, במסיבת העיתונאים לפתיחת העונה לפני כשבועיים, באימון הפתיחה החגיגי של הקבוצה, במשחק הבית הראשון מול בני הרצליה בשבוע שעבר וגם אמש (ראשון) בניצחון הגדול, 77:84, על הפועל ירושלים במלחה.

לאורך ההיסטוריה נחשבו המפגשים בין הפועל תל אביב להפועל ירושלים לטעונים ביותר. אוהדי שתי הקבוצות הם מהלוהטים ביותר בליגה וגם היצרים משתוללים לא פחות. ירושלים והפועל הצליחו לספק גם אתמול דרמות לא מעטות על הפרקט ומחוצה לו ולמרות פערי התקציב הגדולים היתה זו דווקא העולה החדשה שהצליחה להפתיע את ירושלים בביתה.

המהומה שפרצה במלחה בין אוהדי הפועל תל אביב לבין המשטרה הובילה למעצרם של שלושה מאוהדי הקבוצה שליוו אותה לירושלים, זאת כאשר עוד לפני פתיחת המשחק נעצר אוהד נוסף מחוץ למגרש. יש לציין כי אחד מהאוהדים שנעצרו במהלך המהומה שוחרר מיד לאחר מכן כאשר התברר שלא היה לו שום קשר להתרחשויות ביציע.

לאחר שהובאו אל תחנת המשטרה שוחררו החשודים ורק אחד נותר להעביר את הלילה במעצר והבוקר הוא צפוי לבוא בפני שופט שידון בעניינו, כל זאת תחת סעיף האשמה של הדלקת אבוקה בתוך שטחי האולם, מה שכאמור אסור על פי החוק. לא ברור מה יוחלט לגביו וכיצד ייענש, אם בכלל, אך בכל הקשור לקבוצה, משקיף המשחק והשופט כבר ציינו בדו"ח המשחק את ההתרחשויות וצפויים להעביר את המסקנות לטיפול הגורמים המוסמכים לכך.

צפו בהפועל ת"א מדהימה את י-ם במלחה

האוהדים האדומים טענו כל העת כי השוטרים שעלו ליציע התגרו בהם והתנפלו עליהם ללא סיבה בגלל שמנהל האבטחה היה בעברו מנהל האבטחה בבלומפילד בתקופתו של אלי טביב ולאחר מכן הועזב מתפקידו כאשר עזב גם טביב את הפועל תל אביב. בסביבתו של מנהל האבטחה טענו כי לא היה מדובר בעניין מכוון כלפי אוהדי הפועל וכי מתפקידו כמנהל אבטחה לדאוג לשמירת הסדר הקיים במגרש. בסיום המשחק גם האוהדים שעשו את כל הדרך מתל אביב לא בחלו בהאשמות כלפי המשטרה וטענו כי נעשה שימוש בכוח כלפיהם שלא בצדק.

סטיט: הניצחון הוא עבור האוהדים

יש לציין כי בירושלים נערכו למשחק מול הפועל בהתאם. צוות האבטחה והשיטור במשחק בין הקבוצות הוכפל לעומת משחקים אחרים, כל זאת על מנת לאפשר את ביטחונם של האוהדים שהגיעו אל המגרש. בירושלים טוענים כי גם במשחקים מול מכבי תל אביב לא נערכו עם כוחות שיטור גדולים כל כך כמו שנערכו למשחק מול הפועל אמש.

קפטן האדומים, מתן נאור, שלא ירד מהפרקט אמש ושיחק 40 דקות מלאות ניסה לתאר את התחושות לאחר הניצחון הגדול: "אנחנו משחקים כדורסל בשביל לנצח וזה כיף גדול, גם בשבוע שעבר וגם השבוע היתה אווירה מדהימה ועם אווירה כזו אפשר להחזיק משחק שלם, יש אנרגיות. אני לא יודע כמה שיחקתי מול ירושלים אבל זה הרגיש לי מאוד קל, זה היה דרייב שאני לא יודע מאיפה הוא בא, הקהל דחף והיה פשוט כיף".

האבוקה ביציעי הפועל (יוסי ציפקיס)
האבוקה ביציע אוהדי הפועל (יוסי ציפקיס)
 

על הפערים הגדולים ברמת התקציבים של הקבוצות, שלא באו לידי ביטוי במשחק הוסיף: "אמרתי לפני המשחק שמבחינה תקציבית אנחנו אנדרדוג וידענו את זה אבל ברגע שהמשחק מתחיל הכל בצד. הקבוצה שניצחה אתמול היא אותה קבוצה של השנה שעברה, מהליגה השניה, רק בלי קורי קאר ואני חושב שאם היינו באים עם הסגל הזה רק תחת שם של קבוצה אחרת בחיים הטלוויזיה לא היתה משדרת את המשחק הזה וזה הכח של הפועל תל אביב".

נאור עולה מול טפירו (יוסי ציפקיס)
נאור עולה מול טפירו. התרגש לחזור למלחה (יוסי ציפקיס)
 

הקפטן האדום שומר על איפוק גם לאחר הניצחון ודואג להבהיר כי למרות החגיגות הפועל ממשיכה לשמור על פרופיל נמוך: "להיסטוריה יש נטייה לחזור על עצמה ואני זוכר היטב את השנה הראשונה שלי בהפועל בקדנציה הקודמת אחרי עליית הליגה, ניצחנו אז במלחה וההמשך היה הרבה פחות טוב. אנחנו נשארים עמוק למטה ועל הקרקע ושבוע הבא עוד משחק, לאט לאט".

לסיום ניסה מתן להסביר כיצד השפיעה עליו חוויית החזרה למלחה, שם שיחק בעבר: "כיף לשחק שם, תמיד מרגש לחזור למקום ששיחקת בו, נהנתי פה. אני אוהב את הקהל בירושלים. יש שם גם הרבה מאוד פרצופים מוכרים, כיף לנצח שם".

מי שעבורו נרשם רגע מרגש מאוד במשחק היה המאמן האדום, ארז אדלשטיין, שבסיום המשחק שמע את אוהדי הפועל ירושלים קוראים לו להתקרב על מנת שיוכלו להודות לו ולספר לו על כמה שהתגעגעו מאז שעזב. אדלשטיין התרגש מאוד מהמחווה והשיב אהבה בחזרה.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */