יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:37

בלאט: המאמנים שלהם עשו הכנה טובה יותר ממני

מאמן מכבי אחרי ה-68:70 הדרמטי על סיינה: "אנחנו לא דורסים". היקמן: "אין לתאר את התחושה". באנקי: "חבל, זה היה בידיים שלנו". צפו בתקציר

|
אליהו, תומאס והיקמן. ניצחון בשיניים (יוסי ציפקיס)
אליהו, תומאס והיקמן. ניצחון בשיניים (יוסי ציפקיס)

אמנם לא כך חלמו במכבי תל אביב לפתוח את עונת היורוליג בהיכל נוקיה, אך ה-68:70 הערב (חמישי) על סיינה הוא ניצחון לכל דבר גם אם ברוב שלבי המשחק הקבוצה של דייויד בלאט הייתה בפיגור מול האיטלקים.

הצהובים כבר עם 2 מ-2 במפעל וצריכים להודות בעיקר לריקי היקמן שעם סל, ארבע שניות לסיום, קבע את תוצאת המשחק והקפיץ את אלפי האוהדים הצהובים בנוקיה.

אחרי הניצחון המרשים במחזור הראשון על מלאגה, הציפיות מהקבוצה של בלאט להצגה גברו אך נדמה שיקח זמן עד שנראה את הצהובים מסודרים ומאורגנים. בחלקים גדולים מדי של המשחק עדיין ההתקפה הייתה מפוזרת והזכירה שהסגל חדש.

מאמן מכבי ת"א, דייויד בלאט, אמר בסיום: "בהחלט היה קשה וצמוד, קשה גם לקהל כי היינו בפיגור כל המשחק. הכי חשוב שמצאנו את הדרך לנצח. היו לנו רק 3 איבודים בחצי הראשון. נתקענו בהתקפה, הם שמרו איזורית, היינו מוכנים לזה אבל לא ביצענו את המוטל עלינו כמו שצריך. המאמנים שלהם עשו הכנה טובה יותר ממני, חוץ מבדקות האחרונות".

"מה שקורה עם הקהל של מכבי זה מדהים, אני רואה קהל שממלא את היציעים משחק אחרי משחק, קהל שיודע לתמוך בנו ולעזור לנו לצאת מרגעים קשים. הוא לא עוזב ולא מוכן לתת לנו להפסיד ואני מודה להם, הקהל שלנו נפלא ומגיע לו הרבה תודות". 

צפו בסל הדרמטי של היקמן מול סיינה

על כך שציפו ממכבי ליותר במשחק הזה הוסיף: "היו כבר משחקים צמודים פה בנוקיה ומה לעשות שלא כל משחק יסתיים בהפרש של 10 או 20 נקודות לטובתנו. אנחנו לא קבוצה כזאת בינתיים. אם אתה מוצא את הדרך לנצח כשאתה בפיגור 6 לקראת הסיום, וזוכה להתעלות של שחקן כמו היקמן, זה יכול לקחת אותך רחוק. אמרתי לכם על היקמן בתחילת העונה שהוא הולך להיות מאותם הגניבות של הקיץ, הוא שחקן שבא מרקע צנוע ועם דרישות צנועות שאנחנו יכולים לעשות איתו וממנו שחקן מוביל בקבוצה גדולה והוא מראה את זה מתחילת העונה".

"ידעתי שיהיה קשה. חיפשנו והתקשינו למצוא את התשובות עד לקראת הסוף ששם עשינו את הדברים שהיינו צריכים לעשות, מבחינת קליעות מוצלחת וההליכה שלנו לטבעת, מה שהיינו צריכים לעשות לפני. קלענו עונשין בזמן הנכון. לא היינו בעמדה של לנצח אבל לשמחתנו המשחק נגמר אחרי 40 דקות ולא לפני ובדקות האחרונות עשינו מה שצריך. זה היה משחק מרגש, למרות שיש אנשים שיצאו מפה יותר מבוגרים אבל שמחים".

היקמן (יוסי ציפקיס)
היקמן. "יכול לקחת אותנו רחוק" (יוסי ציפקיס)
 

על חזרתו של סמית' אמר המאמן: "מה שהוא עשה היום זה מעורר כבוד, לא שיחק עד עכשיו ולא תיכננתי לשחק איתו 24 דקות. זה לא היה הכיוון, רציתי שהוא ירגיש את המגרש. הם שיחקו עם הרכב של פורוורדים אתלטים ודווין הוא התשובה שלנו לזה. היינו צריכים כל דקה ממנו והוא נתן משחק מצוין, בטח בהתחשב בעובדה שלא שיחק הרבה זמן".

על יוגב אוחיון: "ציפתי שליוגב יהיו עליות ומורדות כי הוא לא היה איתנו בחלק נכבד מההכנה, נגד מלאגה ונגד ירושלים הוא היה מצוין, היום הוא היה פחות טוב וזה לא נורא, זה קורה".

קולע סל הניצחון, ריקי היקמן: "הם שיחקו הגנה נהדרת ועצרו את תוכנית המשחק הראשונה שלנו. במחצית דייויד בלאט דירבן אותנו שאנחנו צריכים לעלות עם אנרגיות ונכון שהיה נראה שהמשחק כבר בורח לנו אבל ידענו להפגין את האופי הנכון בכדי לנצח. עשינו את זה בצורה כל כך מתוקה ומדהימה שאין לתאר בכלל את התחושה. אני שמח שהיה לי משחק טוב ושהצלחתי לעזור לקבוצה, אין לי ספק שאנחנו צריכים לעבור עוד כמה דברים בדרך כדי להיות הקבוצה שאנחנו רוצים".

הספסל של מכבי בטירוף (יוסי ציפקיס)
הספסל של מכבי בטירוף (יוסי ציפקיס)
 

דווין סמית' שקלע 7 נקודות הוסיף: "אני מרגיש הרבה יותר טוב, חיכיתי כבר לחזור לשחק ואני שמח שעשיתי את זה היום, זה גם נגמר בצורה מאוד נעימה וטובה אחרי הניצחון הזה שהיה חשוב לנו מאוד. לנצח ככה בשניות האחרונות זו תחושה שאי אפשר בכלל לתאר אותה, משהו אחר לגמרי. אנחנו עוד צריכים להתחבר, זה ייקח זמן ומן הסתם יש דברים שלא עובדים חלק כמו שאנחנו רוצים. זה יילך וישתפר, אין לי ספק בזה בכלל".

"סיינה קבוצה חזקה ואני לא יודע מי אמר לפני כן שיהיה לנו קל, ידענו שאנחנו באים למשחק קשה מאוד וידענו שנצטרך להשקיע לא מעט מעצמנו. רוב הקבוצות בבית שלנו עברו בניה מחדש ואין אף קבוצה שאפשר לזלזל זה, זה לא עובד ככה. אני יודע שיש עוד על מה לעבוד ואני שמח מהניצחון היום".

דווין סמית´ (יוסי ציפקיס)
דווין סמית´. "אין לי ספק שנשתפר" (יוסי ציפקיס)
 

לוקה באנקי: "חבל, זה כבר היה בידיים שלנו"
מאמן סיינה, לוקה באנקי, היה מאוכזב בסיום מהתוצאה ומהעובדה כי הרגיש את הניצחון בידיו, אך מעודד מהיכולת של שחקניו: "היה משחק מרגש, קשה, צמוד, רציתי לנצח פה אבל לא עשינו זאת ואני שולח את איחולי למכבי שפתחו את העונה טוב מול מלאגה והראו את האופי והיכולות שלהם. הם לא ויתרו, שיחקו עד הסוף, כיבדו אותנו אבל הצליחו גם למצוא את נקודות הפירצה וניצחו. זה לא נעים עבורנו לאבד את הצ'אנס לקחת ניצחון גדול פה, אני חושב שסיינה לא ניצחה פה וחבל שפספסנו את זה. יש לנו חבורה צעירה של שחקנים ואנחנו צריכים לתקן את מה שלא טוב אצלנו עד עכשיו. אני יודע שכולם בקבוצה שלי הבינו את המטרות שלנו כשבאנו לפה, היתה לנו אסטרטגיית משחק ברורה שגם די הצלחנו בה וחבל מאוד שהפסדנו משחק שהיה כבר בידיים שלנו".

האכזבה של סיינה (יוסי ציפקיס)
האכזבה של סיינה (יוסי ציפקיס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */