יום שישי, 20.09.2024 שעה 23:22

"מכבי משחקת כדורסל איכותי, התרשמתי מאוד"

סיינה התאמנה לקראת המשחק מול מכבי ביורוליג ב-21:05, המאמן לוקה באנקי: "היקמן נפלא". מוס: "רוצים להחזיר את הביתיות". שידור חי ב-ONE

|
דייויד מוס מתכונן למכבי בהיכל נוקיה (משה חרמון)
דייויד מוס מתכונן למכבי בהיכל נוקיה (משה חרמון)

בית ב' כמרקחה. האמת? לא בגלל שמדובר בקבוצות חזקות מדי אלא פשוט משום שמדובר בקבוצות שעברו לא מעט שינויים במהלך הקיץ האחרון ולמעשה בנו את עצמן מחדש, מה שהופך את האתגר העונה בשלב הבתים הראשון למעניין יותר. זהותה של אף קבוצה אינה ברורה וכל אחת מהן נמצאת בעיצומו של תהליך לגיבוש שיטה וזהות חדשה.

המשחק יועבר בשידור ישיר ובחינם כאן ב-ONE, כאשר ניתן יהיה לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

מכבי תל אביב תארח את סיינה  ב-21:05 למשחק השני במסגרת היורוליג כאשר היריבה האיטלקית כבר מתכוננת לאחד מהמשחקים היותר קשים שמחכים לה בשלב הזה ובעיקר מתכוננת להשיג ניצחון ראשון אחרי ההפסד במחזור הפתיחה בשבוע שעבר. האיטלקים שלחו בקשה מיוחדת לערוך אימון בשעת צהריים מוקדמת, בניגוד למה שנפוץ בדרך כלל.

מאמנה של סיינה, לוקה באנקי, ששימש במשך שש שנים כעוזר מאמן בקבוצה יודע מה מצפה לו: "יש משהו מיוחד בסיינה בשש השנים האחרונות. עשינו דברים יפים מאוד, בנינו קבוצה חזקה ויצרנו את אחת הקבוצות החזקות באיטליה. היינו צריכים לעשות הרבה שינויים הקיץ, שינינו את התהליך, מעט את השיטה וגם את השחקנים. היה לנו בעונה שעברה שחקנים מצוינים וגם מאמן ברמות הכי גבוהות שיש, אבל כרגע במצב הכלכלי באיטליה קשה מאוד וקשה לשרוד. זה זמן חדש, עבורי זה גם אתגר מצוין".

עוד אמר המאמן: "יש לי שחקנים חדשים אבל אם להגיד את האמת זה מאוד קשה כי הציפיות מאוד גבוהות. האוהדים שלנו ניצחו הרבה מאוד בשנים האחרונות והם רוצים לראות המשכיות. אנחנו צריכים להיות בעלי תשוקה ואז נראה איך השחקנים החדשים מצליחים לעבור את התקופה הראשונה".

לוקה הספיק לעקוב לא מעט אחר מכבי בימים האחרונים: "היא הרשימה אותי מאוד במשחק שלה מול מלאגה, זו האמת. הם שינו הרבה הקיץ ומה שהרשים אותי זה השיטה הברורה בהגנה ובהתקפה, יש לה זהות ברורה ולא משנה מי השחקנים, כולם יודעים מי המאמן של הקבוצה, כולם יודעים מה סגנון המשחק. היא משחקת כדורסל איכותי מאוד יחסית לתקופה הקצרה שלה ביחד".

באנקי: היקמן ושרמאדיני שחקני מפתח

על צמד השחקנים של מכבי ששיחקו בליגה האיטלקית אמר המאמן בסיום דבריו: "גיורגי שארמדיני וריקי היקמן בהחלט יהיהו שחקני מפתח במשחק הזה. אני מכיר אותם היטב. היקמן עשה שיפור מדהים בשנים האחרונות, הוא הגיע כמחליף לליגה השנייה באיטליה, הוא הרשים את כולם שם ובעונה השנייה שלו בליגה השנייה הוא כבר היה השחקן המוביל בקבוצה.

אחרי זה הוא עבר לשחק בליגה הראשונה בפזארו והיה אחד מהטובים בליגה ועכשיו הוא במכבי. לדעתי התהליך שלו נפלא, אני חושב שהוא יכול לעשות דברים מצוינים עבור מכבי והוא רק ילך וישתפר. הוא פוינט גארד מודרני. יש לו מידות, איכויות והוא יכול לשחק בכמה עמדות. שארמדיני זה אותו דבר, היה לו חוזה עם פנאתינאיקוס אבל לא קיבל דקות. אחר כך בקאנטו הוא זכה לחשיפה גדולה ואני חושב שמכבי עשתה צעד חכם מאוד כשהיא החתימה את השחקן הזה בעונה שעברה הוא אפילו היה טוב יותר ביורוליג מאשר בליגה האיטלקית".

לוקה באנקי (משה חרמון)
לוקה באנקי. למד היטב את הצהובים (משה חרמון)
 

שחקנה של סיינה, דייויד מוס, הוסיף: "זה יהיה משחק קשה בוודאות, אבל אנחנו צריכים לבוא מפוקסים ולשחק את המשחק שלנו. היו לנו הפסדים לא נעימים אבל אנחנו צריכים להשתפר. אנחנו מסתגלים לשינויים שנעשו פה הקיץ, הקבוצה של שנה שעברה שונה מזו של השנה. יש לנו קבוצה צעירה. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות זה לנסות לגבש לעצמנו זהות חדשה".

גם מוס התייחס לשני השחקנים החדשים של מכבי: "אני מכיר מצוין את ריקי ואת שארמדיני. אני שמח בשבילם שהם עשו את קפיצת המדרגה לקבוצה כמו מכבי, זו חוויה טובה, הם עושים עבודה טובה אבל מחר בערב הידידות נשארת בצד כי יש משחק שהוא חשוב לנו. אנחנו רוצים להחזיר לעצמנו את הביתיות שהפסדנו".

מרסלוס קמפ (משה חרמון)
מרסלוס קמפ מותח את איבריו (משה חרמון)
 
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */