יום שישי, 20.09.2024 שעה 23:35

נאתכו: אם לא אוכיח את עצמי בקמפיין, תהיה בעיה

קשר הנבחרת בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE: "אחרי שאתה מושפל אתה בא מרוכז ונחוש". דן מורי: "אין בעיה עם שחקני ההגנה שלנו"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

נאתכו: "אם לא אוכיח את עצמי, תהיה בעיה"
הערב בתוכנית עסקנו כמובן ב-0:3 של נבחרת ישראל על נבחרת לוקסמבורג. הכחולים-לבנים השלימו ניצחון כפול על היריבה והשיגו שש נקודות, ובכך השוו את מספר הנקודות לזה של פורטוגל, שסיימה ב-1:1 ביתי מול צפון אירלנד הנחותה ממנה בהרבה. האם עדיין יש סיכוי לעלות למונדיאל?

קשר רובין קאזאן והנבחרת, ביברס נאתכו, עלה לשידור לפני חזרתו לרוסיה.

תומר חמד חוגג (יוסי ציפקיס)
תומר חמד חוגג (יוסי ציפקיס)
 

לקחתם שש נקודות. אתה חוזר מאושר לרוסיה או שאתה לא מתרגש?
"אני עייף ועצבני כי דחו לי את הטיסה".

אתה מסכים שהמבחן האמיתי הוא מול פורטוגל?
"שש הנקודות היו חשובות מאוד כדי שהמשחק מול פורטוגל יקבע משהו. אלו שש נקודות שחשבנו שניקח. זה לא קל לנצח שני משחקים בארבעה ימים. אני שמח על הדרך והתוצאה".

מה השתנה בנבחרת?
"אין משהו שהשתנה. הוזמנו שחקנים אחרים אבל אלו שני משחקים שהיינו צריכים לנצח. ראינו שבמשחקים מול לוקסמבורג באנו מוכנים. נגד רוסיה באנו מוכנים אבל לצערי שתי טעויות בהתחלה עלו לנו ביוקר. אחרי שאתה מושפל אתה בא מרוכז ונחוש".

אתה רואה את הנבחרת צוברת ביטחון ממשחק למשחק?
"התוצאות האחרות החזירו אותנו לתמונה. אני בטוח שפורטוגל לא תיכננו לאבד נקודות בבית מול אירלנד. כל עוד אנחנו בתמונה, נשחק ונבוא מוכנים מול פורטוגל".

נאתכו (יוסי ציפקיס)
נאתכו (יוסי ציפקיס)
 

זה לא אותו ביברס שראינו עד היום בנבחרת.
"יש בזה משהו. שיחקנו עם שלושה קשרים באמצע וזה שיחרר אותי. היה לי פחות אחריות הגנתית. אלי ויוסי עובדים איתי כדי לקחת אחריות".

למה לא לקחת אחריות עד היום?
"גם מול אזרבייג'אן היה לי משחק לא רע, מול רוסיה לא אני ולא הנבחרת שיחקנו טוב. בקדנציה הקודמת לא הייתי שחקן שאמור להוביל. לא הייתי משמעותי. אם בקמפיין הזה לא אוכיח את עצמי, אז אני הבעיה. אני אוהב את יוסי בניון אבל זה מה שהמאמן החליט".

גם בלם ויטסה ארנהיים, דן מורי, דיבר על הנבחרת.

מה שלום ההגנה של הנבחרת?
"זה נראה סבבה. שני משחקים, אפס שערים".

שיחקנו נגד יריבה חלשה שהגיעה לשבעה-שמונה מצבים.
"משחקים נגד לוקסמבורג זה לא כמו אזרבייג'אן וצפון אירלנד. לא נשים שישה או שלושה שערים מול פורטוגל. יש מקום לשיפור בהגנה. קשה למאמן לעבוד על הגנה. נשפר את הליקויים. מאמין שמול בלארוס ופינלנד נעבוד על ההגנה".

דן מורי מקפץ בלוקסמבורג (ההתאחדות לכדורגל) (ONE)
דן מורי מקפץ בלוקסמבורג (ההתאחדות לכדורגל)
 

יכול להיות שזימנו אותך כי אין מספיק בלמים בישראל?
"שיחקתי עם בני יהודה בליגה האירופית. אם אני לא משחק בקבוצה, אני משחק במילואים. הייתי בסדר גמור במשחקים בהולנד".

טל בן חיים חסר?
"הוא חסר בתור בן אדם, הוא גם שחקן טוב, אבל זה החלטה של הצוות המקצועי. אני אישית למדתי ממנו מאוד".

מול פורטוגל תצטרכו יותר שחקני הגנה?
"אין בעיה עם שחקני ההגנה. יש ארבעה בלמים. שפונגין וגבאי זה יוצא מן הכלל. לא חסרים שחקני הגנה. נגד פורטוגל נצטרך לעשות הרבה הגנה. יש שני משחקי אימון ונתרגל הכל".

רביבו: "הסיכויים להעפיל קלושים"
המשכנו לדון בנושא הנבחרת עם כוכבי העבר של הכחולים-לבנים. חיים רביבו: "אני עדיין חושב שהסיכויים להעפיל קלושים. בואו נחזור לפרופורציות. יש דברים חיוביים וזה בסדר. המשחק מול פורטוגל הוא משחק מכריע. צריך לבוא ולהגיד - אם מפסידים לפורטוגל או שאלי גוטמן יילך הביתה או שיחתימו אותו לעוד קמפיין".

בוני גינצבורג: "דודו אוואט עושה קריירה מדהימה. הוא לא מקבל את החשיפה שהוא צריך לקבל. הוא עבר שלושה מועדונים בספרד. אם הוא היה אדם יותר מתוקשר ומתעסק בזה,הוא היה מגיע לחשיפה יותר גדולה. אין מישהו מהדור הצעיר שהוא מוכן ובשל להחליף אותו. לא דני עמוס ולא אריאל הרוש. אנחנו לא מספיק טובים לנצח את רוסיה ואת פורטוגל".

דודו אוואט (משה חרמון)
דודו אוואט. גינצבורג: "לא זוכה למספיק חשיפה" (משה חרמון)
 

בלאט: "רוצים לגדל כוכבים, לא להביא אותם"
מכבי תל אביב תעשה את הספתח הביתי שלה העונה ביורוליג מחר ב-21:05 מול סיינה. המאמן דייויד בלאט עלה לשידור.

השחקנים לא קולעים מהקו.
"אנחנו נמצאים בתקופה של רצף משחקים. משחקים ומשקיעים המון. לפעמים זה גורר תגובה של חוסר ריכוז וחוסר דיוק. הקבוצה משחקת מצוין והחבר'ה בסדר גמור".

מדובר על קבוצה חדשה. איך הצלחת לחבר אותם?
"בטרום העונה עבדנו קשה מאוד כדי לחזק ולהתאים את עצמנו. החבר'ה מאוד רציניים ורוצים ללמוד. הבאנו הרבה שחקנים חדשים. זה הרבה מאוד. אנחנו הולכים על קו מאוד יציב ועקבי".

מי הכוכב של מכבי ת"א?
"לגבי העונה שעברה, סופו עדיין כוכב ביוון. פפאלוקאס הגיע כשם גדול אבל לא כסופרסטאר. אנחנו בקטע לא של להביא כוכבים אלא בקטע של לגדל כוכבים. מקווה שנוכל להגיד ולומר יש לנו כוכבים".

בלאט (יוסי ציפקיס)
בלאט. "פניני ראוי להיות הקפטן" (יוסי ציפקיס)
 

לוגאו קלע 20 נקודות. הוא כוכב?
"אנחנו לא רוצים כוכבים, אלא ניצחונות. ריצ'ארד הנדריקס קלע פחות מ-10 נקודות למשחק והוא עבר למילאנו לחוזה פי שניים למה שהיה לו במכבי. שחקן שעוזר לקבוצה לנצח הוא בעל ערך".

הזעתם מול הפועל ירושלים.
"היה משחק טוב. בחלק מהמשחק ירושלים שיחקה טוב. אנחנו נתנו דקות מצוינות וכמה דקות פחות טובות. לא יודע עד כמה אפשר להגיע למסקנות. בעונה שעברה הפסדנו בבית להפועל ירושלים והם לא הגיעו לפיינל פור. יש שם קבוצה טובה".

איך מתנהלים עם יוגב אוחיון?
"מלכתחילה יוגי היה צריך להיות במכבי. מהרגע הראשון שהוא חזר לאימונים הרגשנו שהוא לא עזב לרגע".

גיא פניני ראוי להיות הקפטן?
"ועוד איך. הוא נכנס לתפקיד בצורה יוצאת מהכלל. הוא נכנס לתפקיד של טל בורשטיין האגדי. הוא מתנהג כמנהיג וכבעל ניסיון".

אמרו שאליהו לא ב-NBA כי הוא עצלן.
"אני מרוצה מההתקדמות שלו בשלוש שנים שאני מאמן אותו. לליאור יש את הגישה שלו. הוא מהטובים ביותר שיש באירופה. אני שמח שהוא בצד שלנו. ליאור יכול להיות שחקן ספסל ב-NBA. לא יודע עד כמה הוא רוצה להיות שחקן 12 שם ולהרוויח משכורת מינימום".

מה המטרה? פיינל פור?
"יש הרבה מטרות. לשמור על התארים שלקחנו בעונה שעברה. רוצים להתקדם לטופ-16. לא מכובד שקבוצה חדשה לגמרי תתחיל לדבר על פיינל פור. לא צריך לרתום את העגלה לפני הסוסים".

הבוסים לא רוצים פיינל פור?
"הם רוצים הכל".

בלילי: "לא רצו אותי בהפועל ת"א בגלל סיבות אישיות"
כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, החלוץ פיני בלילי, שלא מצא את מקומו בליגת העל, חתם בעירוני בת ים מליגה א', הקבוצה של חמו (אביו של אשתו הילה).

פיני בלילי (משה חרמון)
פיני בלילי. הגיע לבת ים (משה חרמון)
 

"לא הכי נהניתי ובסוף העונה נגמר לי החוזה בבני יהודה. חשבתי שאקבל הצעה מהפועל תל אביב. מי שיודע מה קרה, יודע. כולם יודעים שגדלתי בהפועל תל אביב ואני אוהד אותה. ניסיתי להגיע להפועל תל אביב אבל הם לא רצו מסיבות לא מקצועיות. היו אנשים שלא רצו אותי על רקע אישי. אני מרגיש שאני סמל. הייתי יכול לתרום אבל כבודם במקומם מונח. כואב לי שלא מעריכים אותי בצורה הנכונה. היו לי הצעות מליגת העל ומהליגה הלאומית. התחלתי להתאמן עם בת ים. יש קבוצה נחמדה. באתי כדי לעלות ליגה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */