יום שישי, 20.09.2024 שעה 23:25

ראש ממשלת שבדיה: ב-0:3 מרקל דיברה פוליטיקה

גרמניה בהלם, השבדים בטירוף וכל העולם מעכל את ה-4:4 המטורף בברלין. זלאטן: "חזרה למשחק נראתה כמו תסריט לבית משוגעים". לאם: "לא יכול לקרות"

|
שחקני שבדיה לא מאמינים אחרי השער של אלם (GettyImag
שחקני שבדיה לא מאמינים אחרי השער של אלם (GettyImag

בדקה ה-60 אמש (שלישי) באצטדיון האולימפי בברלין הכל עוד נראה רגיל. נבחרת גרמניה של יואכים לב הוליכה 0:4 בעוד תצוגה מרשימה, הפעם מול שבדיה. את מה שקרה בשלושים הדקות הבאות אף אחד לא צפה אך אלה בדיוק הרגעים שמזכירים לנו כמה יפה הספורט.שבדיה חזרה ל-4:4 באחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה, כולל שער בתוספת הזמן.

מי שמחפש הסבר הגיוני לשינוי ביכולת של השבדים בשליש האחרון של המשחק, יכול למצוא אותו, אולי, בעובדה כי ראש ממשלת שבדיה, פרדריק ריינפלדט, בכבודו ובעצמו נכח ביציע לצידה של אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה. מי שראה את ראש הממשלה מגיב לשער הרביעי, יכל לטעות ולחשוב שמדובר אולי באחרון האוהדים השבדים.

"ב-0:3, 0:4 המנהיגים הגרמנים החלו לדבר על פוליטיקה ודברים אחרים, הם היו בטוחים כי הם ניצחו", אמר ריינפלדט והוסיף: "המכובדים מביניהם אפילו אמרו בלעג: 'יהיה נחמד אם שבדיה תזכה בנחמה קטנה'". כשנשאל האם מרקל הייתה שחצנית ב-0:4, אמר: "כן, אבל כנראה שגם אנחנו היינו מתנהגים כך אם היינו מובילים 0:4!. זה היה אחד מהמשחקים הכי פחות צפויים שזכורים לי. זה היה משחק שלא היו לנו ממנו שום ציפיות. נכנסתי לחדר ההלבשה לאחר המשחק והשחקנים היו בעננים".

הדעה הרווחת בקרב מי שצפה במשחק הייתה כי דבר כזה לא זכור במפגשים מהסוג הזה. מאמן שבדיה, אריק האמרן, הצטרף לכך ואמר: "מעולם לא ראיתי דבר כזה במשחקים בינלאומיים. האם חשבנו שאנחנו יכולים לחזור מ-0:3 במחצית? לא, לא, אף אחד לא חשב כך".

זלאטן איברהימוביץ', שכבש ראשון לזכות השבדים, הוסיף: "אלה היו 11 שחקנים שונים שעלו למחצית השניה. שיחקנו פשוט בצורה אחרת, אני לא יודע להסביר את זה. פחדנו מדי ונתנו להם יותר מדי כבוד במחצית הראשונה. אחרי הגול שלי הרגשתי שהם נסוגים יותר ויותר לאחור".

זלאטן מאושר בסיום (רויטרס)
זלאטן מאושר בסיום (רויטרס)
 

בצד שאיבד את היתרון המבטיח נותרו המומים. אם פעם היה קשה עד כמעט בלתי אפשרי לחזור מול גרמניה מפיגור 1:0, דיבורים על חזרה מ-4:0 היו מזכים בכניסה חופשית לבית משוגעים. השאננות שלעולם לא אפיינה את הנבחרת הגרמנית, הייתה מנת חלקם של השחקנים וגם אם לא יודו בכך, הם יודעים כי זאת הסיבה העיקרית לחזרת השבדים למשחק.

"למען האמת אני לא יודע להסביר מה קרה", אמר יואכים לב והוסיף: "60 הדקות הראשונות שיחקנו נהדר, ממש טוב, לאחר מכן איפשרנו לעצמנו להוריד את הקצב, זה לא מובן. לא היה אירגון, היו לנו בעיות עם כדורי הגובה. הבעיה החלה בראשינו. אנחנו מאוד מאוכזבים אבל המשחק הזה לא יסיט אותנו מדרכנו".

פיליפ לאם ובואטנג בהלם (רויטרס)
פיליפ לאם ובואטנג בהלם (רויטרס)
 

הקפטן פיליפ לאם: "ברור שמשהו לא עבד כמו שצריך אם הצלחנו לאבד יתרון כזה. מבחינתנו ב-0:4 פשוט סיימנו עם המשחק כנראה. זה לא יכול לקרות, נשב יחד וננתח את מה שקרה". הקשר בסטיאן שוויינשטייגר היה בהלם ואמר: "אני לא יכול להסביר את זה, מעולם לא חוייתי משהו דומה".

באלוטלי: "אני תמיד מתאמץ", פראנדלי: "היכולות של צצו"
בבית מספר 2 איטליה השיגה 1:3 על דנמרק ונראית בדרך הבטוח לברזיל 2014. מריו באלוטלי שכבש את השער השלישי שקבע 1:3, זכה למחמאות על משחקו ואמר בסיום: "קיוויתי שננצח במשחק הזה, דנמרק כבשה בדיוק לפני ההפסקה והעניינים יכלו להסתבך. זה היה טוב לכבוש. גם באיטליה וגם בסיטי אני תמיד מתאמץ ומנסה להשתפר. אני מוכן להמשיך את היכולת הזו בלי בעיות".

באלוטלי. ישמור על יציבות? (רויטרס)
באלוטלי. ישמור על יציבות? (רויטרס)
 

מאמן איטליה, צ'זארה פראנדלי, התרשם גם הוא מהחלוץ וכשנשאל אם הוא רואה אותו פותח בהרכב הנבחרת שלו בכל משחק אמר: "אני מקווה שכן. כששחקן כזה מפרגן ועושה את העבודה שלו ומרוכז בה, כל היכולות שלו צצות".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */