יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:31

הפרקליטות שוקלת להגיש כתב אישום נגד קופל

פרקליטות מחוז ת"א טוענת כי יו"ר האיגוד חשוד בהעלמת מס: "פעולות בדיה, מרמה וזיוף מסמכים. התחמקות מניכוי מס". עורכי דינו: "בטוחים שהתיק ייגנז"

|
אבנר קופל. חשד להעלמת מס (משה חרמון)
אבנר קופל. חשד להעלמת מס (משה חרמון)

פרקליטות מחוז תל אביב שלחה היום (שני) מכתבי זימון לשימוע לאבנר קופל, לחברה שבבעלותו וכן לחברת הביטוח הפניקס ולשלושה בכירים בחברה. הפרקליטות הודיעה לחשודים כי לאחר עיון בחומר הראיות שהועבר אליה ממחלקת חקירות ת"א ברשות המס הוחלט כי החשודים עברו לכאורה עבירות על פקודת מס הכנסה וחוק העונשין, והיא שוקלת להגיש כנגדם כתבי אישום, בכפוף לשימוע טענותיהם.

קופל וחברתו רב אור חשודים כי לא שילמו לכאורה מיסים במשך שנים ארוכות וננקטו נגדם הליכי גבייה. במסגרת אותם הליכים עוקלו מאז שנת 2005 כספים אשר הגיעו להם מחברת הפניקס.

הפרקליטות טוענת כי קופל, ביחד עם אחרים, פעל "בשורה של פעולות בדיה ומרמה, לרבות זיוף מסמכים, על מנת להציגם לחברת הפניקס, מסמכים אשר יאפשרו שחרור הכספים התפוסים אצלה, ויאפשרו התחמקות מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים".

עורכי דינו של אבנר קופל, נבות תל-צור, שמואל קליין ורון רוטשילד, מסרו בתגובה להודעת הפרקליטות על אפשרות הגשת כתב אישום נגדו: "אבנר קופל דוחה בתוקף את הטענות המיוחסות לו בהודעת הפרקליטות. קופל לא עבר כל עבירה וכל פעולותיו בפרשה זו נעשו בתום לב, בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות הדין".

אבנר קופל (חגי ניזרי)
אבנר קופל. הפרקליטות שוקלת הגשת כתב אישום (חגי ניזרי)
 

"פרשה זו מעוררת סוגיות מס בעלות אופי אזרחי במהותן שבינן לבין עבירות פליליות רב מאוד המרחק. צר לנו שהפרקליטות מיהרה לפרסם בתקשורת את ההזמנה לשימוע, לפני שחומר החקירה הועמד לעיון הסנגורים", טענו עורכי הדין. "אנו מאמינים כי לאחר בחינת מכלול טענותיו של מר קופל בהליך השימוע, תחליט הפרקליטות על גניזת התיק בעניינו".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */