יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:36
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

כמה יעלה לאלי טביב לרכוש את בית"ר ירושלים?

הגירעונות של המועדון (כ-3.5 מיליון), החוב למע"מ (4-5 מיליון), הנושים של גאידמק, הכסף שיוחזר לעמותת האוהדים והמנויים שלא נמכרים. קבוצה בחינם?

|
טביב חוגג אליפות בטדי. יחגוג גם עם בית
טביב חוגג אליפות בטדי. יחגוג גם עם בית"ר?

הכוונות של אלי טביב לרכוש את בית"ר ירושלים רציניות אך עד לביצוע הרכישה, עוד צפוי הבעלים לשעבר של הפועל תל אביב להיחשף ללא מעט פרטים והתחייבויות של המועדון הירושלמי לפני שהוא הופך לבעל הבית של הקבוצה. בפגישה אתמול בין טביב לקורנפיין הוא נחשף לחלק מהדברים אך טרם נפתחו בפניו הספרים של המועדון, מה שצפוי לקרות בהמשך התהליך מול עורך דינו של ארקדי גאידמק, ישראל שלו.

נכון, ארקדי גאידמק לא מעונין לקבל כסף ולהרוויח ממכירת בית"ר ולכן ניתן לחשוב שרכישת בית"ר לא עולה כסף, אך ברור לכל מי שמעורב בענייניה הכספיים שלא כך הדבר. כדי לרכוש את בית"ר ירושלים יצטרך אלי טביב להעמיד סכום של כ-12 מיליון שקלים, לא חינם ולא חצי חינם. זו העלות של בית"ר ירושלים כמועדון, בלי מגרשי אימונים שהם בבעלות פרטית של חברת נאות בית וגן ובלי נכסים, מלבד השחקנים החתומים בקבוצה. כמובן שזה סכום הכסף על התחייבויות בלבד של המועדון לא כולל השקעה כספית שיצטרך כל בעל בית חדש לעשות ברכישת שחקנים כדי להפוך את בית"ר לקבוצת צמרת.

אם טביב רוצה לרכוש את בית"ר, הוא יצטרך קודם כל להכין סכום של 3.5 שקלים לכיסוי הגירעון של העונה הנוכחית, סכום אותו הציג ביום חמישי האחרון איציק קורנפיין בפני דירקטוריון הקבוצה. בנוסף, יצטרך לשלם את התחייבויותיה של בית"ר שנדחו לעונה הבאה: חוב לגנק הבלגית על רכישת ברק יצחקי, חוב לסוכנו של סבסטיאן אבראו על מעברו של החלוץ לפני מספר שנים לבית"ר וחוב לעמית בן שושן וליו"ר איציק קורנפיין על כך ששוב דחו חלק מהחוב כלפיהם כדי שבית"ר תוכל להעמיד תקציב בעונה הנוכחית.

אם זה לא מספיק, טביב גם ייאלץ לשלם את החוב למע"מ שקבע בית המשפט שיש לשלם ועומד לחובת בית"ר על סכום של 4-5 מיליון שקלים. לכל אלה צריך להוסיף כמובן את הנושים של ארקדי גאידמק שאמורים לקבל סכום של 200 אלף דולר בעת מכירת הקבוצה. מדובר עד כה בלא מעט כסף לכל הדעות.

בית&qout;ר ירושלים מתכנסת לאימון בוקר בבית וגן (גיא בן זיו)
שחקני בית"ר בבית וגן. מגרש האימונים לא של המועדון (גיא בן זיו)
 

נושא עמותת האוהדים. על פי ההסכם שנחתם עם ארקדי גאידמק, אם בעל הבית מעביר את הקבוצה לידיים אחרות אותו רוכש צריך להחזיר לעמותת האוהדים 2 מיליון שקלים ואלה או שנתרמים בחזרה למועדון או שמחזירים את הכסף לחברי העמותה. אם טביב ירצה לחסוך 2 מיליון הוא יצטרך את האוהדים כשותפים שלו, וספק אם טביב שנחשב לסוליסט ירצה לשבת עם אוהדים שיגידו לו מה לעשות. אם הוא יוותר על התענוג של חלוקת ההחלטות עם האוהדים הוא יצטרך להוציא מהכיס עוד 2 מיליון שקלים.

יש לציין כי טביב יהנה מקבוצה שיכולה להכניס 12-15 מיליון שקלים בעונה בינונית ואולי להגיע ל-20 מיליון בעונה שהקבוצה רצה לאליפות, אבל כדי לבנות קבוצה כזו הוא יצטרך להשקיע כסף, הוא יצטרך להביא שחקנים לחיזוק הקבוצה ולהשקיע בנוער. בשביל זה טביב יהיה חייב להביא עוד כסף מהבית, ובשביל להביא שחקנים טובים צריך להכניס את היד עמוק לכיס, כך שמלבד ההתחייבות שעולות על 12 מיליון, יצטרך טביב להשיג עוד כסף כדי להעמיד קבוצה ראויה.

גאידמק (יוסי ציפקיס)
גאידמק. ימכור בתנאי שכל ההתחייבויות ישולמו (יוסי ציפקיס)
 

אם טביב ירכוש את בית"ר הוא יהנה מתמיכה אדירה של האוהדים אבל צריך לדעת שאוהדי בית"ר לא ממהרים לרכוש מנויים. בעונה הטובה ביותר של הקבוצה, עם הריצה לדאבל בתקופה של יצחק שום, נרכשו בסך הכל כ-6,500 מנויים. העונה לדוגמא נמכרו קצת יותר מ-1,000 מנויים. דבר נוסף שטביב יצטרך לדעת הוא כי עד היום בית"ר לא גייסה ספונסרים והבעיה לא תיעלם אם ארקדי יעזוב ויגיע בעל בית חדש. העניין הוא שאין יותר מדי קופצים על המותג של בית"ר שהתדרדר בשנים האחרונות בגלל חוסר ההצלחה המקצועי.

דבר אחרון, כסף אולי אפשר להביא מהבית, להשקיע וגם לנהל את המועדון בשפיות אבל למועדון כמו בית"ר אין מגרש אימונים משלו. טביב יצטרך לשלם שכירות על מגרשי בית וגן למאיר פניג'ל ושותפיו, צריך לדאוג למחלקת נוער שבה 400 ילדים וצריך לבנות קבוצה שאיבדה בכמה שנים שחקנים ברמה הגבוהה ביותר (לדוגמא ברק יצחקי, טוטו תמוז, עידן ורד).

אוהדי בית&qout;ר (יוסי ציפקיס)
אוהדי בית"ר. לא ששים לרכוש מנויים (יוסי ציפקיס)
 

לטביב גם אופציה להיכנס כשותף עם רוני מאנה שכבר שוחח איתו ובנושא ומאחוריו עומד מיליונר אבל כמו שכבר נכתב לא מעט על טביב, הוא את העסקים שלו אוהב לעשות לבד. ארקדי לא סתם אומר שהוא מוכן להעביר את הבעלות של בית"ר בחינם, הוא באמת לא רוצה לקבל כסף לכיס שלו, אבל הוא כן רוצה שמי שירכוש את המועדון ייקח את הקבוצה כמו שהיא על כל התחייבויותיה ועם הדרישה להשקיע במועדון מדי שנה סכום כסף לא מבוטל שלא בטוח שחוזר לכיס של בעל הבית, במיוחד אם הקבוצה לא מגיעה להישגים ולא משתתפת במפעלים האירופאים, מה שנראה בימים האלה רחוק מאוד מבית"ר ירושלים.

בנושא אחר, אנדי רם הגיע הבוקר לבית וגן והרצה בפני שחקני הקבוצה והצוות המקצועי על אורח החיים של הטניסאים. במהלך ההרצאה הסביר רם לשחקנים את דרך ההתנהלות של הטניסאים, את הרגעים המרכזיים במהלך הקריירה שלו, את ההבדל בין ספורט יחידני לספורט קבוצתי ואף איחל לשחקנים בהצלחה בהמשך הדרך. כמו כן הזמין את השחקנים והצוות המקצועי להיות אורחי הכבוד שלו באחד ממשחקיו הקרובים. בתום האימון ערך רם סיור בחדרי ההלבשה.

מכירת הכרטיסים למשחק הליגה הקרוב מול בני יהודה החלה ועלות כרטיס הינה 50 שקלים. אוהדי הקבוצה יישבו ביציעים 10-11 בבלומפילד.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */