יום שבת, 21.09.2024 שעה 05:52

מהפך בחמש דקות: 1:4 לנבחרת הצעירה על בלגיה

הכנה: ישראל פיגרה משער של אוזטורק, אך הגיבה עם דאבור (34) וצמד של ברוך (35 ו-39). הראשון גם חתם (75). אסולין נפגע בכתף. דאבור: "אין פה אגו"

|
שחקני הנבחרת הצעירה חוגגים ניצחון גדול (משה חרמון)
שחקני הנבחרת הצעירה חוגגים ניצחון גדול (משה חרמון)

הנבחרת הצעירה של ישראל מתכוננת ליורו 2013 שייערך כאן בארץ והערב (ראשון) היא סיפקה תצוגת כדורגל נהדרת באצטדיון המושבה עם ניצחון 1:4 על הצעירה של בלגיה, שלא תגיע לאליפות. הצופים שהגיעו לחזות במשחק ראו שער נהדר של אלפסלן אוזטורק בדקה ה-19 שהכניע את בוריס קליימן ללא תנאי, אבל מכאן ואילך נהנו ממשחק נהדר של הכחולים-לבנים.

הבלגים אמנם הגיעו עם סגל צעיר יחסית שיתמודד ברובו על מקום ביורו 2015, אבל עם מספר שחקנים שמופיעים דרך קבע בליגה המקומית וגם עם ת'ורגן הזאר, אח של אדן מצ'לסי, ששיחק במשך המחצית השניה.

בדקה ה-34 כבש מונס דאבור בנגיחה אחרי הגבהה מצוינת של מרוואן קבהא והשווה ל-1:1 מוצדק. בדיוק דקה אחת חלפה ולוח התוצאות הראה 1:2 לישראל. ניר ביטון שלח כדור רוחב לאור ברוך שבנגיעה הכניע את השוער מאטס סלס. מהפך נהדר.

זה לא נגמר ובדקה ה-39 כבש אור ברוך את השני שלו. שוב ניר ביטון בישל לו, אבל הפעם בנגיחה לרחבה. ברוך המשיך בראשו והכדור הקשתי הכניע את השוער, 1:3. מונס דאבור חתם משחק מצוין בדקה ה-75, דווקא אחרי השליטה הבלגית, אחרי בישול מופלא של גיא אסולין.

לוזון: אפשר להיות גאים בבחורים

אסולין עצמו נפגע בכתף לאחר שנחת לא טוב על הדשא ולא הצליח לסיים את המשחק. הוא נבדק על ידי רופא הנבחרת, ד"ר דוד אלג'ם. גם טאלב טוואטחה נפגע בבטן התחתונה לאחר שספג מכה חזקה. המשחק של הבלגים היה פיזי מאוד בדקות האחרונות, מה שלא שינה את התוצאה.

שטרן חלובה, אבי לוזון, משה סיני ודרור קשטן צופים במשחק (משה חרמון)
שטרן חלובה, אבי לוזון, משה סיני ודרור קשטן צופים במשחק (משה חרמון)
 

גיא לוזון: "דאבור וברוך משחקים לא בגלל העיניים היפות שלהם"
מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון, אמר בסיום המשחק: "אנחנו ממשיכים בקו שהתחלנו בו לפני חצי שנה. לא פחות חשובה לי הדרך. אנחנו משחקים כדורגל טוב, כבשנו ארבעה שערים והיינו יכולים לכבוש עוד. כל מי שנכח באצטדיון יכול להיות גאה בבחורים שלנו. הנבחרת הצעירה היא אחת המחויבות בארץ. אנחנו לוחצים את היריבה בשטח שלה ואני חושב שכל אחד שם לב לתופעה הזאת. זה לא קורה במקרה, אנחנו עובדים קשה ומיישמים".

גיא לוזון עם ניר ביטון. &qout;עובדים קשה ומיישמים&qout; (משה חרמון)
גיא לוזון עם ניר ביטון. "עובדים קשה ומיישמים" (משה חרמון)
 

המאמן התייחס לשחקני המפתח: "אייל גולסה הוא מהשחקנים הטובים שיש בארץ. הוא שחקן בעל כושר גופני, מחויב ובעל טכניקה שלא יכול להיראות רע. הוא אחד מעמודי התווך בנבחרת הזאת". על שני כובשי השערים הוא הוסיף: "מונס דאבור ואור ברוך משחקים לא בגלל העיניים היפות שלהם. הם משחקים כי הם טובים והם מוכיחים זאת פעם אחר פעם".

דאבור וניר ביטון חוגגים במהלך המשחק (משה חרמון)
דאבור וניר ביטון חוגגים במהלך המשחק (משה חרמון)
 

מונס דאבור ציין: "אנחנו שמחים על הדרך שבה אנחנו משחקים. אנחנו מתכוננים ליורו בשיא הרצינות. תמיד כיף לכבוש, בטח עבור הנבחרת. אני שמח שזה קרה ועוד יותר שמח בשביל הנבחרת עצמה. כולם ראו שאנחנו משחקים אחד בשביל השני. אין פה אגו, כי כולם עובדים ורוצים להצליח. זה שכולנו יחד זה סוד ההצלחה שלנו. אנחנו כל הזמן מתאמנים ורוצים שלא להתעסק ביריב, אלא להתעסק בעצמנו. אם נמשיך ככה, נוכל לעמוד בצורה טובה גם מול הגדולות".

מחצית ראשונה
דקה 5: השוער מאטס סלס מסר כדור ארוך להתקפת האורחים, שהגיע למיצ'י באטסשוואי. החלוץ הבלגי נכנס לרחבה ובעט לפינה הקרובה, אבל בוריס קליימן הדף לקרן.

ניר ביטון וסארי פלאח (משה חרמון)
ניר ביטון וסארי פלאח (משה חרמון)
 

דקה 8: מרוואן קבהא ראה כרטיס צהוב אחרי עבירה על פרנקו זנארו, שתי דקות לאחר כרטיס צהוב שספג הבלגי אלפסלן אוזטורק.

אוזטורק מו ל גולסה ודאבור (משה חרמון)
אוזטורק מו ל גולסה ודאבור (משה חרמון)
 

דקה 12: כנראה שגיא לוזון ידע שהוא עושה נכון כשפתח עם ניר ביטון. קשר מ.ס. אשדוד מסר כדור עומק נפלא לאלי דסה, שעם קצת יותר ריכוז היה נותר לבדו מול השוער.

אוזטורק מול אייל גולסה (משה חרמון)
אוזטורק מול אייל גולסה (משה חרמון)
 

דקה 13: הזדמנות נהדרת לישראל. מונס דאבור עבר שני שחקנים בלגים ומשלא היה יכול לבעוט לשער, מסר ימינה למוחמד כליבאת. האחרון בעט מ-18 מטרים חזק ושטוח, אבל סנטימטרים מהקורה. לאחר הדקות הראשונות נראו באצטדיון המושבה כ-1,000 צופים.

אור ברוך מול השוער מאטס סלס (משה חרמון)
אור ברוך מול השוער מאטס סלס (משה חרמון)
 

דקה 19: 0:1 מדהים לבלגים. אחרי דקות טובות של הנבחרת, דווקא האורחים עלו ליתרון. אלפסלן אוזטורק קיבל כדור ממסירה לאחור, עבר שחקן אחד וירה לחיבורים. בוריס קליימן לא היה יכול לעשות דבר מול הפצצה שנחתה ברשת, שער עוצר נשימה.

שחקני בלגיה חוגגים שער נפלא (משה חרמון)
שחקני בלגיה חוגגים שער נפלא (משה חרמון)
 

דקה 28: אייל גולסה מסר כדור לטאלב טוואטחה, שהמשיך ברוחב למרכז הרחבה. מוחמד כליבאת הגיע נהדר לכדור ובעט שטוח, הכניע את השוער, אבל אוזטורק היה שם כדי להדוף את הכדור ברגלו. ההתקפה הסתיימה בבעיטה נוספת של מונס דאבור, מחוץ למסגרת.

טאלב טוואטחה פורץ באגף שמאל (משה חרמון)
טאלב טוואטחה פורץ באגף שמאל (משה חרמון)
 

דקה 22: דולי מנגה היה קרוב לכבוש את השער השני. הוא מסר כדור לאבונגה שהחזיר לו במסירה יפה לרחבה. מנגה ירה מקרוב, אבל פספס את המסגרת.

דקה 34: הנבחרת חוזרת למשחק, 1:1. מרוואן קבהא הרים כדור חופשי לרחבה ומונס דאבור ברח מהשמירה שלו כדי לנגוח פנימה ללא הפרעות. שוויון מוצדק במושבה.

מוחמד כליבאת חוגג עם מונס דאבור את השוויון (משה חרמון)
מוחמד כליבאת חוגג עם מונס דאבור את השוויון (משה חרמון)
 

דקה 35: מהפך נפלא בתוך דקה, 1:2 לישראל. הכחולים-לבנים קיבלו ביטחון ודקה אחרי שער השוויון פרץ ניר ביטון באגף שמאל, העביר כדור למרכז הרחבה, שם חיכה אור ברוך שבנגיעה הכניע את השוער מאטס סלס.

ניר ביטון ואור ברוך חוגגים מהפך מהיר (משה חרמון)
ניר ביטון ואור ברוך חוגגים מהפך מהיר (משה חרמון)
 

דקה 39: זה כבר 1:3 לנבחרת ישראל! המהלך של השער השני חזר על עצמו, אבל במקום להשתמש ברגליים השתמשו השחקנים בראש. ניר ביטון נגח מאגף שמאל לתוך הרחבה ואור ברוך המשיך עם הראש בכדור קשתי שחלף מעל השוער הבלגי האומלל.

בן והבה ואור ברוך חוגגים את המהפך הגדול (משה חרמון)
בן והבה ואור ברוך חוגגים את המהפך הגדול (משה חרמון)
 

דקה 43: מיצ'י באטסשוואי היה קרוב לצמק. החלוץ הבלגי קיבל כדור שהוסט עם הראש היישר לרגליו, אבל בעט חלש מול בוריס קליימן. השוער זינק היטב כדי לקלוט.

מחצית שניה
דקה 46: עם פתיחת המחצית השניה נכנס לשחק ת'ורגן הזאר, אח של אדן הזאר מצ'לסי, במקום דולי מנגה. גם דינו ארסלאנג'יק נכנס במקום לואיס פדרו קבאנדה. בישראל נערך חילוף אחד - עידו לוי החליף את בן והבה במרכז ההגנה. בינתיים הנתון הרשמי על מספר הצופים הגיע והורה על 1,350 אוהדים במחצית.

מונס דאבור מול פרפורט (משה חרמון)
מונס דאבור מול פרפורט (משה חרמון)
 

דקה 53: ת'ורגן הזאר בעט מ-35 מטרים לכיוון השער. בוריס קליימן הופתע, אבל קלט היטב את הכדור.

דקה 60: הזאר הראה את יכולתו שוב. הפעם הוא בעט כדור מקרוב וראה את בוריס קליימן מזנק והודף. שתי דקות חלפו וכובש השער של הבלגים, אלפסלן אוזטורק, בעט חזק ושטוח מחוץ לרחבה. הוא מצא את קליימן מוכן וזה הדף לקרן.

מוחמד כליבאת מוצא את השוער סלס מוכן (משה חרמון)
מוחמד כליבאת מוצא את השוער סלס מוכן (משה חרמון)
 

דקה 66: עוד הזדמנות טובה לבלגים. אבונגה העביר כדור קצר למיצ'י באטסשוואי. האחרון עבר שני שחקנים ובעט כדור שטוח ומפתיע. קליימן הדף שוב לקרן והפגין יכולת נהדרת בין הקורות.

אור ברוך וארסלאנג´יק עולים לנגיחה (משה חרמון)
אור ברוך וארסלאנג´יק עולים לנגיחה (משה חרמון)
 

דקה 75: זה כבר 1:4 לישראל. הפעם מצב נייח לבלגים הפך להתקפה מתפרצת בהובלת אייל גולסה. קשר מכבי חיפה שלח את גיא אסולין בכדור ארוך. אסולין עבר שני שחקנים ובעין עקומה הכניס את מונס דאבור לרחבה. חלוץ מכבי ת"א נותר לבדו מול השוער וגלגל פנימה.

גיא אסולין ומונס דאבור חוגגים שער רביעי (משה חרמון)
גיא אסולין ומונס דאבור חוגגים שער רביעי (משה חרמון)
 

דקה 80: חילוף כפוי בנבחרת ישראל. טאלב טוואטחה ספג מכה בבטן התחתונה ולא הצליח להתאושש מכך במשך שתי דקות. עומרי בן הרוש ממכבי נתניה עלה לשחק, בעוד טוואטחה שכב מספר דקות על האלונקה בצדי המגרש.

גיא אסולין מול לאמיס מסונדה (משה חרמון)
גיא אסולין מול לאמיס מסונדה (משה חרמון)
 

דקה 83: מיצ'י באטסשוואי היה קרוב לצמק שוב. הפעם הוא עבר שני שחקנים ובעט מ-15 מטרים טיל לקורה. אם להודות, לבלגים הגיע שער ניחומים אחרי יכולת טובה במחצית השניה.

דקה 85: נבחרת ישראל נותרה בעשרה שחקנים בשל פגיעה בכתף של גיא אסולין. גיא לוזון סיים את מכסת החילופים שלו ולכן הנבחרת נותרה בנחיתות מספרית.

גיא אסולין אחרי שנפגע בכתפו (משה חרמון)
גיא אסולין אחרי שנפגע בכתפו (משה חרמון)
 

נבחרת ישראל: בוריס קליימן, אלי דסה, סארי פלאח, בן והבה (עידו לוי 46'), טאלב טוואטחה (עומרי בן הרוש 80'), מרוואן קבהא (סנטיהו סלליך 68'), אייל גולסה, ניר ביטון (עאהד עזאם 68'), מוחמד כליבאת (אופיר קריאף 61'), מונס דאבור, אור ברוך (גיא אסולין 71').

נבחרת בלגיה: מאטס סלס, לואיס פדרו קבאנדה (דינו ארסלאנג'יק 46'), ג'ונתן פרפורט (לורלס דה בוק 65'), אלפסלן אוזטורק, ג'ונאס היימנס, פייטרו פרדיצ'יסי, ג'ייסון אדנסייה (לאמיס מסונדה 59'), פרנקו זנארו, דולי מנגה (ת'ורגן הזאר 46'), אבונגה, מיצ'י באטסשוואי.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */