יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:09

הסיוט של אלונסו התגשם שוב: פטל בראש הדירוג

ב-2010 הוא חיכה למירוץ האחרון, הפעם אלוף העולם ניצח פעם 3 ברצף ועקף את הספרדי בקרב האליפות, 4 מירוצים לסיום. נהג פרארי סיים 3. הפער: 6 נק'

|
סבסטיאן פטל טועם את השמפניה (רויטרס)
סבסטיאן פטל טועם את השמפניה (רויטרס)

מהפך בפסגת דירוג הפורמולה 1. לפני שתי עונות הוא חיכה עד המירוץ האחרון, העונה סבסטיאן פטל הקדים קצת. ב-2010 הוא עבר את פרננדו אלונסו במירוץ האחרון של העונה וזכה באליפות הראשונה שלו והבוקר (ראשון), אלוף העולם המכהן זו השנה השנייה ברציפות רשם את ניצחונו השלישי בשלושת המירוצים האחרונים ועלה שוב לפסגת הדירוג על חשבונו של פרננדו אלונסו, שרק לפני כחודש נראה כמי שיזכה באליפות בוודאות.

75 נקודות רצופות צבר הנהג הגרמני של רד בול שזינק היום למירוץ בדרום קוריאה מהמקום השני, מתחת למארק וובר ולפני לואיס המילטון ואותו אלונסו. כבר בפתיחה פטל עקף את חברו לקבוצה, הספרדי את הבריטי ופה בעצם החל האתגר האמיתי של פרננדו בניסיון להיצמד לפטל כדי לא לאבד את ההובלה בראש הדירוג.

אך זה לא קרה. אלוף העולם שפתח רע מאוד את העונה ולמעשה עד הניצחון בסינגפור, הראשון שלו מבין שלושה בשלוש התחרויות האחרונות, ניצח לפני כן רק פעם אחת, השלים מהפך אדיר בפסגה וכעת יקווה שגם המסלול בניו דלהי, הודו, בסוף החודש יאיר לו פנים בניסיון שלו לשמור על מקומו בצמרת.

הפודיום אגב הורכב מאלוף העולם, וובר ואלונסו כאשר במקום הרביעי פיליפה מאסה שמצידו בטוח שהיכולת הטובה שלו בחודש האחרון תזכה באותו בחוזה חדש בפרארי. המילטון סיים רק במקום העשירי ומיכאל שומאכר שנפרד מהמסלול בדרום קוריאה חצה את קו הסיום 13.

אז מה נשאר לנו? המירוץ האחרון של העונה יתקיים בסוף חודש נובמבר ועד אז הנהגים יגיעו להודו, שבוע לאחר מכן לאבו דאבי (4 בנובמבר), משם הסבב יגיע למסלול כל האמריקות באוסטין, טקסס (18 בנובמבר) ושבעה ימים אח"כ המסלול בסאו פאולו, ברזיל יארח את מה שאמור להיות המירוץ שיקבע מי יוכתר כאלוף הגדול של העונה והקרב הוא בין שניים: סבסטיאן פטל עם 215 נקודות ופרננדו אלונסו עם 209. לקימי רייקונן שבמקום השלישי 167 נקודות ולא נראה כי הן יעזרו לו בקרב.

סבסטיאן פטל (רויטרס)
סבסטיאן פטל מאושר לאחר הזכייה (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */