יום שבת, 06.07.2024 שעה 08:25

התאו-שש-ו: 0:6 חלק לישראל על לוקסמבורג בחוץ

אחרי 4 הפסדים ו-2 תוצאות תיקו הגיעה ההתפוצצות וניצחון הבכורה של גוטמן. שערי בכורה לראדי ובן בסט, מליקסון הוסיף חמד עם שלושער. יש קמפיין?

|
שחקני הנבחרת חוגגים ניצחון גדול (רויטרס)
שחקני הנבחרת חוגגים ניצחון גדול (רויטרס)

נבחרת ישראל הגיעה הערב (שישי) לקמפיין המוקדמות למונדיאל 2014, ובגדול. נכון, זו רק לוקסמבורג הקטנה והצנועה, אבל ה-0:6 של הכחולים-לבנים בחוץ בא להוכיח לכולם שלנבחרת ישראל עדיין יש משהו להוכיח.

אחרי התיקו מול אזרבייג'אן במשחק הפתיחה והתבוסה המביכה 4:0 לרוסיה במשחק השני הנבחרת זכתה ללא מעט ביקורת ובצדק. אך כעת הגיע הניצחון הראשון בעידן גוטמן כדי לשחרר קצת אוויר במערכת הלחוצה של הנבחרת. לברזיל כבר לא נגיע, אבל מי יודע, אולי הקמפיין הזה לא יהיה נורא כמו שחשבנו.

גוטמן, שראה את הנבחרת מפסידה ארבע פעמים ומסיימת עוד פעמיים בתיקו תחת הדרכתו, נהנה הפעם מהגנה שערורייתית של הנבחרת היריבה, וגם השער המוקדם של מהראן ראדי בדקה הרביעית לא הזיק.

בדקה ה-12 זה כבר היה 0:2 משער של בן בסט, לאחר בישול נפלא של מליקסון. עוד רבע שעה עברה ועל הלוח כבר 0:3, מרגליו של תומר חמד. במחצית השניה כבשה הנבחרת שלושה שערים נוספים. מליקסון הבקיע את הרביעי בדקה ה-60 וחמד הוסיף עוד שני שערים (73 ו-90) כדי לסגור שלושער.

מהראן ראדי ועדן בן בסט חוגגים (רויטרס)
מהראן ראדי ועדן בן בסט חוגגים (רויטרס)
 

עדיין אי אפשר לומר שהמהפכה של גדגוטמן, שהחליט לנפות מהסגל את יוסי בניון, השתלמה, שכן היריבה הייתה חלשה להחריד, אבל מי שהיה על המגרש, ובעיקר מאור מליקסון ותומר חמד, עשה את העבודה.

מחצית ראשונה
דקה 1: פתיחה איומה עבור החוליה הבעייתית של הנבחרת, חוליית ההגנה, ובעיקר שני הבלמים, שפישלו בענק שניות ספורות מהפתיחה. יואכים קיבל את הכדור באגף ימין, ראה לפניו את טיבי וחלף על פניו בלי בעייה, המשיך לרחבה, לא ספר גם את דן מורי, אך דווקא כשהוא מול אוואט פישל החלוץ מלוקסמבורג ונאתכו, שהגיע בריצה, הצליח להרחיק והתפנה לצעוק על חבריו.

עדן בן בסט ומהראן ראדי (רויטרס)
עדן בן בסט ומהראן ראדי חוגגים (רויטרס)
 

דקה 4 - 0:1 לישראל: עכשיו זה כבר נראה הרבה יותר טוב. ביברס נאתכו קיבל כדור במרכז המגרש, ראה את מהראן ראדי פורץ קדימה ומסר לו כדור נהדר בין שחקני ההגנה באדום. קשר מכבי תל-אביב מצא את עצמו מול ז'ובר, זיהה את פינת השער לא מכוסה ובקור רוח בעט מדויק, פנימה. שער ראשון של ראדי בנבחרת ישראל.

דקה 11: הזדמנות מסוכנת לנבחרת לוקסמבורג, שזכתה בכדור חופשי 30 מטרים משערו של אוואט באגף ימין. ז'יל בטמר הרים לעבר הקורה הרחוקה, ההגנה הישראלית כהרגלה לא כיסתה כראוי אבל בוקביץ' נגח מעל לשער.

דקה 12 - 0:2 לישראל: זוכרים שפולין רצו את מאור מליקסון? הוא  בהחלט מאראה למה. שמונה דקות אחרי הבישול הנהדר לראדי הגיעה מסירה יפה אפילו יותר, לעבר עדן בן בסט שקיבל את הכדור באגף שמאל מעבר לקו ההגנה, פרץ קדימה לעבר השער וכשז'ובר יוצא מולו בעט מדויק, פנימה. 0:2 לנבחרת.

דקה 14: רק דקתיים חלפו מהשער השני ושוב הנבחרת קרובה לכיבוש. שוב מליקסון עם מסירה נהדרת, שוב לראדי, שהפעם קיבל את הכדור ברחבה, הצליח לחלוף על פני ז'ובר אך מזווית בלתי אפשרית החליט למרכז את הכדור - רק שאף שחקן בלבן לא היה באזור והאדומים הרחיקו לקרן.

תום שנל פצוע. נאלץ לצאת כבר בשלב מוקדם (רויטרס)
תום שנל פצוע. נאלץ לצאת כבר בשלב מוקדם (רויטרס)
 

דקה 18: כבר בשלב מוקדם במשחק נאלצו המארחים לערוך חילוף כפוי כשצ'רלס לבק החליף את טום שנל, שנפצע ולא יכול היה להמשיך.

דקה 27 - 0:3 לישראל: אמנם ניצחון בלוקסמבורג היה מתבקש, אבל אחרי המפלות בשני המשחקים הראשונים, לכבוש שלושה שערים בפחות מחצי שעה זה לא פחות ממרשים. מסירה נהדרת של נאתכו מצאה את יובל שפונגין בתוך הרחבה, המגן הימני התקדם עד קו השער והעביר מסירת רוחב לרחבת החמש שם חיכה תומר חמד, שפגש את הכדור טוב ובעט מקרוב חזק ופנימה.

החגיגה של שחקני נבחרת ישראל בלוקסמבורג (רויטרס)
החגיגה של שחקני נבחרת ישראל בלוקסמבורג (רויטרס)
 

דקה 32: המתקפה הלבנה ממשיכה. כדור נהדר לעדן בן בסט מצא את החלוץ שוב מאחורי קו ההגנה המזעזעת של לוקסמבורג. בן בסט השתחרר, התקדם, חלף על פני ז'ובר אך מצא את עצמו בזווית בלתי אפשרית ומסר לאחור לחמד, שראה מולו ים של שחקנים באדום ובעט כדור שפגש באחד מהם בדרך לשער ונהדף לקרן.

דקה 40: תומר חמד היה צריך להוסיף את השני שלו והרביעי של הנבחרת לאחר שהוא קיבל כדור בתוך הרחבה בעקבות טעות של שני שחקני הגנה באדום אך החלוץ בעט כדור שחלף ליד הקורה, מהצד הלא נכון.

מליקסון בדרך למפגש עם הדשא (רויטרס)
מליקסון בדרך למפגש עם הדשא (רויטרס)
 

מחצית שניה
דקה 47: המחצית השניה התחילה כמו שנפתחה הראשונה - עם פאשלה גדולה בהגנה הכחולה-לבנה, שוב מבית היוצר של איתן טיבי. הבלם צריך היה להרחיק כדור פשוט, אך הסתבך ואיפשר ליואכים להשתלט על הכדור. למזלו של טיבי, החלוץ מלוקסמבורג היה מאוד לא מדויק ובעט החוצה. טעות חמורה של טיבי.

דקה 49: כדור קרן של נבחרת ישראל פגש את ראשו של תומר חמד, שהתרומם גבוה ונגח חזק ונמוך, אבל ז'ובר השתטח והצליך לקלוט. דקתיים לאחר מכן קיבל יאניש את הצהוב הראשון במשחק לאחר עבירה מאחור על מאור מליקסון.

גוטמן עם בן בסט (רויטרס)
גוטמן עם בן בסט (רויטרס)
 

דקה 55: עשר דקות בתוך המחצית השניה כנראה שגוטמן מאס בחוסר האחריות של טיבי, שכן הוא הוציא את הבלם שפישל פעמיים באופן מאוד משמעותי במשחק, והכניס במקומו את דקל קינן. דקתיים לאחר מכן הכניס גוטמן את יואב זיו במקום גל שיש, שנפצע בפניו מברך של שחקן לוקסמבורג.

דקה 60 - 0:4 לישראל: הנבחרת של גוטמן איזנה את מאזן השערים שלה עם הרביעי, לאחר שעה של משחק. כדור של עדן בן בסט מצא את מאור מליקסון על קו ה-16, הקשר עבר שחקן הגנה ראשון בין הרגליים, התגבר על שחקן הגנה שני ומזווית קשה בעט בין רגליו של ז'ובר, כדי לכבוש את הרביעי. מיד לאחר מכן נכנס דהוויל במקום יואכים.

שחקני הנבחרת חוגגים בלוקסמבורג (רויטרס)
שחקני הנבחרת חוגגים בלוקסמבורג (רויטרס)
 

דקה 68: איבוד כדור של נאתכו בתוך מחצית המגרש של נבחרת ישראל סידרה למארחים חטיפת כדור, דהוויל קיבל מסירה כשהוא על סף הרחבה וממצב נוח בעט לא מספיק טוב, מחוץ למסגרת. מזל לנבחרת. מיד לאחר מכן ניסה מהראן ראדי את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה בצד השני של המגרש, אך ז'ובר היה במקום.

דקה 70: עוד הזדמנות מצוינת לנבחרת ישראל. שוב היה זה מליקסון שהתחיל עם מסירה לבן בסט באגף שמאל, חלוצה של ברסט העביר למרכז הרחבה שם קיבל את הכדור ראדי שחלף על פני שחקן אחד באדום ותוך כדי נפילה שיחרר בעיטה שעלתה מעט מעל למשקוף.

דקה 73 - 0:5 לישראל: גם החמישי הגיע, למרות דקות פחות טובות של הנבחרת הישראלית ומעט יותר מסוכנות של לוקסמבורג. מהראן ראדי קיבל את הכדור במרכז המגרש ומסר ימינה לתומר חמד שחתך למרכז ובעט כדור לא חזק, אך ז'ובר לא עמד טוב וראה את הכדור נכנס לשערו.

מליקסון חוגג עם חמד (רויטרס)
מליקסון חוגג עם חמד (רויטרס)
 

דקה 77: חילוף שלישי בנבחרת כאשר ניר ביטון החליף את ביברס נאתכו. דקה עברה וחילוף אחרון גם אצל היריבה כשאריק הופמן נכנס במקום פאיאל.

דקה 79: בן בסט הוכשל ברחבה ונפל על הדשא כשהוא נאנק מכאבים, אך השופט החליט שלא להצביע על הנקודה הלבנה.

מאור מליקסון (רויטרס)
מאור מליקסון בפעולה. משחק נהדר של הקשר (רויטרס)
 

דקה 81: דקתיים עברו ודווקא בצד השני החליט השופט כן להצביע על הנקודה הלבנה, לאחר שכדור רוחב פגע בידו של דן מורי. דן דה מוטה לקח אחריות אך בעט גבוה, גבוה מעל שערו של אוואט. שערה של נבחרת ישראל עדיין נקי.

דקה 83: עוד הזדמנות טובה לנבחרת אבל בעיטה טובה של בן בסט נהדפה היטב לעבר מליקסון, שלא הצליח לייצר עוד בעיטה לשער.

דקה 90 - 0:6 לנבחרת ישראל: בתוך תוספת הזמן קבע תומר חמד את תוצאת המשחק והשלים שלושער. ראדי התנהל עם הכדור במרכז המגרש, התקדם לעבר הרחבה ומסר ימינה לעדן בן בסט שמירכז לתוך רחבת החמש וחמד דחק פנימה. ניצחון גדול לנבחרת ישראל.

תומר חמד (רויטרס)
ככה נראה שחקן שכבש שלושער במדים הלאומיים. תומר חמד מאושר (רויטרס)
 

נבחרת לוקסמבורג: ג'ונתן ז'ובר, כריס פיליפס, אנטה בוקוביץ', טום שנל (צ'רלס לבק, 18), ז'יל בטמר, בן פאיאל (אריק הופמן, 78), מתיאס יאניש, לארס גרסון, מריו מוץ', אאורלין יואכים (מוריס דהוויל, 61) ודניאל דה מוטה.

נבחרת ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, איתן טיבי (דקל קינן, 55), דן מורי, גל שיש (יואב זיו, 57), ביברס נאתכו (ניר ביטון, 77), מהראן ראדי, גל אלברמן, מאור מליקסון, עדן בן בסט ותומר חמד.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */