יום רביעי, 03.07.2024 שעה 20:45

פניני: זה ניצחון מרשים, החדשים השתלבו מהר

פורוורד מכבי לאחר ה-80:85 במלאגה: "בתור קפטן הייתה אקסטרה התרגשות". בספרד שיבחו את אליהו: "הפצצות שלו השמידו את היריבה". צפו בתקציר

|
היקמן. בכורה נהדרת ביורוליג (האתר של מכבי ת
היקמן. בכורה נהדרת ביורוליג (האתר של מכבי ת"א)

"הפצצות של ליאור אליהו השמידו את מלאגה", כך זעקו כותרות העיתונים בספרד הבוקר (שישי), כאשר עיתון ה"מארקה" הגדול חילק מחמאות לפורוורד הישראלי שהיה אחד מהמצטיינים בשורותיה של מכבי תל אביב ב-80:85 על מלאגה במסגרת מחזור הפתיחה של שלב הבתים הראשון של היורוליג.

גם בהמשך הכתבה זקף ה"מארקה" את הניצחון לאליהו והמשיך להעניק לו תשבוחות על יכולתו במשחק. אליהו זכור היטב לתקשורת המקומית מהימים בהם שיחק בקאחה לבוראל ויטוריה: "הקליעה המיוחדת של אליהו לא השאירה למלאגה שום סיכוי לנצח את המשחק הזה. כבר ברבע הראשון הידית של גיא פניני ושל דייויד לוגאן הכריעו את המשחק הזה למרות החזרה של מלאה לקראת הסיום. מכבי ניצחה ובצדק".

מבט חטוף על הסטטיסטקיה של אליהו מגלה כי את המשחק הוא סיים עם מדד האיכות (20) הגבוה ביותר מבין כל שחקני הקבוצה. אליהו שיחק 27:45 דקות, קלע 15 נקודות, הוריד 5 ריבאונדים ואף חילק שני אסיסטים, כל זאת כאשר בדקות בהן היה על המגרש מכבי נראתה טוב, הקליעות הקשות שלו מצאו את הסל בכל פעם והוא הצליח להוביל את האלופה הישראלית לניצחון החשוב של פתיחת העונה.

אליהו זכה ללא מעט פרגון גם מחבריו בסיום המשחק. גם הקפטן החדש, גיא פניני, הוכיח כי השקיע עבודה קשה מאוד במהלך הקיץ האחרון כדי להגיע בשיא הכושר לעונה החדשה. כבר בפתיחה ניתן היה לראות שפניני קיבל בחזרה את הביטחון שקצת אבד לו בעונה שעברה, זאת כאשר השתלט על המשחק, קלע שלשות חשובות, חילק אסיסטים שהעניקו למכבי יתרון חשוב במשחק ובעיקר הוכיח כי הוא מתייחס במלוא הרצינות לתפקידו החדש כמנהיג החבורה.

צפו בניצחון של מכבי על מלאגה בספרד

פניני ניסה לסכם את המשחק הראשון: "סוף סוף ניצחנו את משחק החוץ הראשון, משהו שלא הצלחנו לעשות כבר הרבה שנים ועשינו זאת בצורה יפה ומרשימה. תמיד מרגש לפתוח עונת יורוליג, היה לי אקסטרה ריגוש בתור הקפטן החדש ואני שמח שגם השלשות שלי נכנסו. אפילו שאנחנו סגל די חדש, שיחקנו מאוד קבוצתי וזה חשוב. החדשים השתלבו ממש מהר וכל הכבוד להם. עכשיו מתרכזים בירושלים ואני מקווה שגם בבית בנוקיה ניתן הצגה יפה לקהל".

הצהובים ישובו ארצה בשעות אחר הצהריים וכבר מחר יחזרו לאימונים לקראת המשחק שמצפה להם מול היריבה הנצחית, הפועל ירושלים, במחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורסל כבר ביום ראשון. עבור השחקנים של דייויד בלאט תהיה זו הזדמנות מצויינת לערוך היכרות עם היכל נוקיה מלא, עוד לפני משחק הבית הראשון ביורוליג ביום חמישי מול סיינה האיטלקית.

בלאט: שיהיה לילה שקט לכל הספקנים

רפשה שומר על איפוק: אני שמח שהשחקנים השקיעו
מן העבר השני המאמן המפסיד, יסמין רפשה, ניסה להסביר את היכולת הלא מרשימה מול הצהובים ואת ניהול המשחק שזכה ללא מעט ביקורות: "אני מברך את הקבוצה שלי על ההשקעה ועל האנרגיה שלהם וגם על היכולת לחזור למשחק למרות ההפסד. הצלחנו למצוא את הכוחות לחזור אחרי שהוא ברח לנו מהידיים, בעיקר ברבע השלישי והרביעי. לצערי, לקחנו החלטות לא נכונות ואיבדנו את המומנטום שלנו וזה לא משהו שאפשר לעשות מול קבוצה טובה כמו מכבי".

עוד הוסיף המאמן הקרואטי: "בשלב הזה לאבד ריכוז לשתי דקות זה לאבד את המשחק. אין מה לעשות. אנחנו חייבים להשתפר באספקטים הללו. לכמה מהשחקנים שלי היה משחק טוב, אבל כולם ככולם ניסו בכל כוחם לנצח, חלק הצליחו וחלק פחות. אני תמיד אומר לשחקנים שלי שאנחנו צריכים לשנות את הגישה שלנו על מנת שנוכל להגיע רחוק ככל האפשר".

ב&qout;מארקה&qout; משבחים את אליהו (ONE)
ב"מארקה" משבחים את אליהו
 

לסיום התייחס רפשה גם לכוכב של קבוצתו ממנו ציפו כולם למשחק טוב הרבה יותר: "פראן ואסקז הוא אחד מהשחקנים המנוסים ביותר שלנו. הוא חייב לעזור לנו יותר. זה נורמלי עבור כל אחד לעשות טעויות, זו עונה ארוכה והכל פתוח. נתחיל לשחק עכשיו פעמיים בשבוע וזה יהיה טוב מאוד עבור השחקנים. מה שחשוב לי יותר מכל זה שראיתי שהשחקנים שלי השקיעו".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */