יום שבת, 06.07.2024 שעה 04:44

מורן רוט: מקווה שאצליח להפתיע לטובה כמו יוגב

אחרי שנים ככוכב בצל השליטה של הצהובים, הגארד הוותיק קיבל את הצ'אנס לו פילל. ב-20:45 הוא פותח עונת יורוליג נגד מלאגה: "הגעתי בשל"

|
מורן רוט:
מורן רוט: "מקווה להביא למכבי את הנחישות שלי"

זהו זה. די לדיבורים, די להשערות, די להצהרות ודי לביקורות, עכשיו מתחיל לו הדבר האמיתי ורק לאחריו ניתן יהיה לבחור את המילים הנכונות, את הלקחים שצריכים להיות מופקים, את המטרות שיש להצהיר עליהן ואת הביקורות שינווטו בהתאם. הנה זה שוב מתחיל. עם סגל חדש כמעט לגמרי ועם לא מעט בעיות נקודתיות, תפגוש מכבי תל אביב את מלאגה הספרדית למשחק חוץ קשה מאוד, זאת במסגרת המחזור הראשון בשלב הבתים של היורוליג.

הצהובים שהמריאו אתמול בשעות הצהריים בטיסה מישראל למדריד ומשם המשיכו למלאגה, כבר הספיקו לבחון את המגרש בו ייערך המשחק והערב יערכו את האימון המסכם שלהם לקראת המשחק כשלכולם בקבוצה ברור שהמטרה היא אחת - לחזור לארץ עם ניצחון ראשון ולהוכיח לכל המבקרים שלמרות שהיה מדובר בקיץ יחסית אפור, עדיין יש לאן לשאוף.

הקבוצה הספרדית ששינתה את פניה הקיץ ובנתה סגל חזק מאוד עם מאמן מוכר וטוב לא פחות (יסמין רפשה), רוצה אף היא לפתוח את העונה כמו שצריך ולהוכיח, בעיקר לעצמה, כי הכסף שנשפך שם הקיץ לא היה לחינם. מבט חטוף לסגל של מלאגה מגלה כי בשורותיה משחקים השנה שחקנים מוכרים וטובים כגון: הסנטרים קוסטה פרוביץ' ופראן ואסקס, לוקה זוריץ', האמריקני ג'יימס גיסט, זוראן דראגיץ', מרקוס וויליאמס, קרלוס חימנס וכן שחקנים טובים נוספים אך מוכרים הרבה פחות.

גארד הצהובים, מורן רוט, שרק הקיץ חתם במכבי תל אביב כבר מבין היטב את הדרישות והציפיות במועדון שנחשב לחלק מהטופ של אירופה. לקראת המשחק מול מלאגה הוא כבר מתחיל לחוש בהתרגשות שמציפה אותו: "משחק ראשון ביורוליג עבורי, זו התחלה חדשה ואני מאוד מקווה שתהיה לנו שנה טובה, זה משחק קשה ראשון במלאגה, אני מתרגש אבל אני מאמין שזה יעבור עד המשחק ואני מצפה שתהיה עונה מוצלחת".

מכבי יצאה למלאגה: אנו אנדרדוג

בניגוד לכל הציפיות, הצליח רוט להגיע למכבי בגיל יחסית מתקדם ואחרי שכבר עבר דבר אחד או שניים בכדורסל הישראלי. הגארד עצמו לא מתבייש להודות בעובדה שזה הגיע לו בשלב קצת מאוחר בקריירה אך כוחו עדיין במותניו ומעבר לכך הוא מאמין ביכולת שלו להצליח במכבי ולהתמודד עם התחרות הלא מועטה: "להגיע לליגה של הגדולים בגיל 30 ולהגיע למכבי בגיל 30 זה כבר בשיא של הקריירה, עברתי קריירה ארוכה בליגה הישראלית, זה לא קל אבל אני מתמודד עם זה, לאט לאט אני לומד, יש הרבה מאוד דרישות ורמה מאוד גבוהה של שחקנים, יש פה המון שחקנים טובים, אני צריך תמיד להיות במיטבי, יש גם תחרות, אני משחק עם השחקנים הכי טובים שיש, עם המאמן הכי טוב שיש במועדון שנותן את כל התנאים להצלחה, אני שמח אולי שהגעתי רק בגיל הזה כי אני מעריך את זה הרבה יותר עכשיו מאשר אם הייתי מגיע בגיל הרבה יותר צעיר וזה אתגר גדול בשבילי, אני שמח שאני פה ואני מקווה מאוד שאני אצליח ואעזור לקבוצה בכל מה שצריך ובדרך להשגת המטרות שלה".

כפי שכבר הספקנו לראות לאורך השנים לא מעט ישראלים שהגיעו למכבי אחרי שהפכו לכוכבים בזירה המקומית התקשו למצוא את עצמם בסגל של הצהובים ומהר מאוד התחרטו על המעבר הנוצץ. בעונה שעברה צפו כולם ליוגב אוחיון עתיד זהה אך בסופו של דבר הוא לימד לקח את כל הספקנים והוכיח שיש לשחקן הישראלי מקום גם להצליח. אולי יהיה זה מקור ההשראה גם של רוט? "יוגב הצליח בגדול, הוא עשה עונה גדולה, אני מקווה גם להיות ההפתעה הטובה, אני מאמין בעצמי, אי אפשר לדעת לאן דברים יתפתחו ולהצליח במכבי זה דבר מאוד גדול, יוגב הוכיח את זה בשנה שעברה, אני מקווה שאני אהיה פה כדי לעזור לקבוצה כמו תמיד בכל מקום שאני נמצא בו ובכל קבוצה שהייתי. אני מקווה להביא למכבי את הנחישות שלי, את האהבה שלי למשחק ומקווה להצליח מעל לכל".

 
 אני מתמודד עם הביקורת תמיד, אני חושב שמסתכלים עליי כעל מישהו בשל, מישהו שכבר הראה משהו ולא מישהו שצריך לבוא ולהוכיח מה הוא יודע, אני מרגיש שהביאו אותי לפה כי מאמינים בי ויודעים מה אני יכול לתרום ואני מאמין שאני אראה את זה גם 
 
 
 

בשנים עברו מועד תחילת היורוליג היה מאוחר יותר מהתאריך הנוכחי אך לאור שינוי שיטת המשחקים והרחבת שלב הטופ 16 הוחלט להקדים את הליגה במספר שבועות. הפעם תצטרך מכבי לעשות מהר מאוד את המעבר החד מגביע ווינר לליגה האירופית וכל זאת עוד לפני שהליגה המקומית בכלל התחילה. רוט מבין שצריך כבר לשנות פאזה: "זה המאני טיים עכשיו. היו לנו טורנירים בצרפת ובגרמניה מול קבוצות מצוינות, התמודדנו מול קבוצות יורוליג ואני חושב שאנחנו נהיה מוכנים למשחק הראשון במלאגה, הם קבוצה חזקה, אנחנו מתכוננים כמו שצריך ואני מקווה שנגיע למשחק הכי מוכנים שיש ושננצח, זה חשוב מאוד להתחיל עם ניצחון חוץ".

על הקבוצה עצמה ועל היכולת הלא הכי מרשימה שלה בשלושת משחקי גביע ווינר אמר: "זה לוקח זמן להתחבר, זו קבוצה חדשה וגם דווין סמית' נפצע לנו עכשיו, מלקולם תומאס רק הגיע, היו לנו גם שחקנים שהגיעו מאוחר כמו יוגב אוחיון, גיא פניני וליאור אליהו, גם ניק קיינר מדלי וגיורגי שרמאדיני, אבל אנחנו נתמודד עם המצב. בסופו של דבר ניצחנו ברוב משחקי ההכנה שלנו, ברור שהיורוליג זה עולם אחר ואני מאמין שדייויד יכין אותנו הכי טוב שאפשר ושננצח שם".

מורן רוט: &qout; (יניב גונן)
רוט: "עברתי קריירה ארוכה בליגה הישראלית, זה לא קל" (יניב גונן)
 
לסיום התייחס רוט להתמודדות עם התקשורת הישראלית ולציפיות של המדיה המקומית ממנו: "אני מתמודד עם הביקורת תמיד, אני חושב שמסתכלים עליי כעל מישהו בשל, מישהו שכבר הראה משהו ולא מישהו שצריך לבוא ולהוכיח מה הוא יודע, אני מרגיש שהביאו אותי לפה כי מאמינים בי ויודעים מה אני יכול לתרום ואני מאמין שאני אראה את זה גם".           

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */