יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:10

אוסטפלד נגד קופל: מדוע לא נשלחו נשים ל-3X3?

האיגוד שלח נבחרות בוגרים ונוער לגברים, אך לטורניר הנשים לא שלח נציגות, בדיוק כמו איראן. מאמנת רמה"ש טוענת לאפליה: "מי קבע שישלחו רק גברים?"

|
קופל ואוסטפלד. איפה נציגות הנשים? (ניר בוקסנבאום)
קופל ואוסטפלד. איפה נציגות הנשים? (ניר בוקסנבאום)

אורנה אוסטפלד יוצאת נגד אבנר קופל. מאמנת רמת השרון שלחה מכתב לאיגוד הכדורסל ולעומד בראשו, בנושא הפליה לטענתה, שנעשתה באיגוד הכדורסל. בשבועות האחרונים שלח האיגוד נבחרות של 3X3 לאליפות העולם, שם הנבחרת הישראלית הבוגרת זכתה במקום הרביעי והמכובד, וגם נבחרת הנוער רשמה הישג יפה. 

אוסטפלד באה בטענות לקופל על כך שלמרות שהתחרויות הן גם לנשים, בחר האיגוד שלא לשלוח נבחרת 3X3 לנשים הן לאליפות העולם לבוגרים והן לאליפות הנערות.

במכתבה לאיגוד כותבת אוסטפלד: "תחרויות 3X3 של פיב"א העולמי הוא מפעל יוקרתי. מדינות רבות מכל העולם משתתפות בתחרויות ושולחות גברים, נשים, נערים ונערות. לתחרות הבוגרים/ות שהתקיימה באתונה השנה נשלחה קבוצת גברים מישראל. לתחרות הנוער/נערות שהתקיימה במדריד השנה נשלחה קבוצת נערים מישראל". 

"לאליפות 3X3 בוגרות נשים הגיעו נשים מהמדינות הבאות: ארה"ב, צרפת, אוסטרליה, אוקראינה, הונגריה, צ'כיה, סין, יפן, רוסיה, ספרד, ארגנטינה, בולגריה, גרמניה, אנגליה, תורכיה, אסטוניה, רומניה, ברזיל, סלובקיה, אנגולה, הולנד, ירדן, מקסיקו, נפאל". 

אבנר קופל. למה לא נערכה הצבעה באיגוד? (מור שאולי)
אבנר קופל. למה לא נערכה הצבעה באיגוד? (מור שאולי)
 

"לאליפות 3X3 נערות  הגיעו נערות מהמדינות הבאות: אנדורה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, סין, טייפה, צ'כיה, אנגליה, אסטוניה, צרפת, גואם, הונג קונג, איטליה, ירדן, ליטא, הולנד, פולין, רומניה, ספרד, סרי לנקה, שוויץ, תוניסיה, תורכיה, ארה"ב. ואיזה מדינות לא שלחו נשים או נערות? איראן וישראל. מי החליט על השתתפות ישראל בתחרויות? מי קבע שישלחו רק גברים ונערים? מדוע לא היה דיון בהנהלת האיגוד? אני מבקשת הסברים על אפלייה בוטה כלפי כדורסל נשים באיגוד הכדורסל".

נבחרת ישראל 3X3. למה לא נשלחה גם נבחרת נשים?
נבחרת ישראל 3X3. למה לא נשלחה גם נבחרת נשים?
 

אין זו הפעם הראשונה שאוסטפלד לא מסכימה עם קופל שכן המאמנת של רמה"ש היא חברה בסיעת עוז, אותה סיעה, בראשות צביקה שרף שהתמודדה נגד הרשימה של קופל בבחירות האחרונות לאיגוד הכדורסל. סוף לסאגה? כנראה שהסיפור הזה עוד לא נגמר.

באיגוד מגיבים: יש לערוך בדיקה מקיפה בנשים
באיגוד הכדורסל הגיבו לדברים: "בכירי איגוד הכדורסל בתיאום יו"ר האגף המקצועי באיגוד הכדורסל, החליטו כי לאור התוצאות של נבחרות הנשים בכל הגילאים בטורנירים האירופאים, יש לערוך בדיקה מקיפה בענף כדורסל הנשים, דבר שלא נעשה מזה שנים רבות והדבר מתבטא בהישגיות ובהתנהלות הליגה הראשונה לכדורסל נשים".

"עד להסקת מסקנות הבדיקה בעיניים אלו, דבר אשר יקרה בהקדם ככל האפשר, הוחלט שאין טעם לשלוח נציגות של כדורסל הנשים תחרויות 3X3, אשר הינו ענף תחרות חדש לחלוטין ומין הראוי שייקלט בצורה הנאותה ביותר".

אבנר קופל ואריק אלפסי. כרגע אין טעם לשלוח נשים (חגי ניזרי)
אבנר קופל ואריק אלפסי. כרגע אין טעם לשלוח נשים (חגי ניזרי)
 

"ההחלטה לשלוח את הנוער והבוגרים הוכיחה את עצמה נכונה לאור ההישגים המרשימים של נבחרת הבוגרים שהגיעה למקום הרביעי והמכובד באליפות העולם ביוון, ונבחרת הנוער שהגיעה לשמינית הגמר באליפות העולם בספרד. איגוד הכדורסל יעשה כל באשר יכולתו לשלב את ענף כדורסל הנשים בענף חדש זה, מוקדם ככל האפשר".
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */