יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:13

שראפובה, ווזניאקי ואזרנקה ניצחו, הפסד לקביטובה

בייג'ין: הרוסייה ניצחה 5:7 ו-5:7 את האלפ, הבלארוסית טיילה ל-1:6 ו-0:6 והדנית התקשתה מול שמל שיפרס מדרא"פ. גברים: צ'ופיל הדהים את צ'יליץ'

|
שראפובה מפריחה נשיקה לאחר הניצחון (GettyImages)
שראפובה מפריחה נשיקה לאחר הניצחון (GettyImages)

שתי הראשונות בעולם, ויקטוריה אזרנקה ומריה שראפובה פתחו את השתתפותן בטורניר בייג'ין, הטורניר הגדול האחרון של עונת 2012 שתסתיים בסוף אוקטובר באליפות סוף השנה באיסטנבול.

אזרנקה שהיה ספק אם תופיע למשחק הפתיחה עקב מחלה שגרמה לה לפרוש מטורניר טוקיו בשבוע שעבר, הגיעה בכושר מלא והביסה את אליז קורנה הצרפתיה שפתחה עם שבירה ל-0:1 אבל ספגה 12 משחקונים רצופים מהראשונה בעולם שסגרה 1:6 ו-0:6. יריבתה בסיבוב השני תהיה סבינה ליסיקי מגרמניה שניצחה את אנבל מדינה גריגאס מספרד 3:6, 7:5 ו-2:6.

מריה שראפובה התאמצה הרבה יותר והשיגה נצחון קשה על סימונה האלפ מרומניה 5:7 ו-5:7, כאשר בכל סיום מערכה היתה זו הרוסייה שנתנה קצת גז. גם בסיבוב השני תחכה לשראפובה שחקנית מרומניה, סורנה קריסטיאה שניצחה 3:6 ו-4:6 את סופיה ארבידסון השבדית.

מי שממשיכה לאכזב בחוסר היציבות שלה, היא פטרה קביטובה הצ'כית שהפסידה בסיבוב השני בקלות לקרלה סוארס נבארו מספרד 3:6 ו-2:6 תוך שעה ו-9 דקות. קרולין ווזניאקי הדנית איבדה נקודות משחק ואת המערכה השניה לשמל שיפרס מדרא"פ אבל ניצחה 5:7, 7:6 ו-2:6 ועלתה לסיבוב השני אחרי משחק מרתוני.

במשחקים אחרים בסיבוב הראשון גברה לארה ארוברנה וסינו הספרדיה על ז'י ז'אנג המקומית 2:6 ו-4:6. פולונה הרצוג הסלובנית שעלתה מן המוקדמות עבר את אנסטסיה פבלוצ'ינקובה הרוסיה שפרשה בפיגור 5:7, 6:4 ו-3:0. מי שכבר עלתה לסיבוב השלישי היא אלנה וסנינה מרוסיה שעלתה מן המוקדמות וניצחה את טמירה פאצ'ק האוסטרית הבלתי יציבה 6:7 ו-2:6.

קורנה לא יכולה לאזרנקה. משחקון אחד וזהו (רויטרס)
קורנה לא יכולה לאזרנקה. משחקון אחד וזהו (רויטרס)
 

במקביל לטורניר הנשים, גם הגברים משחקים השבוע בבייג'ין, אם כי בטורניר פחות יוקרתי בו נובאק ג'וקוביץ' מדורג ראשון. בטורניר הזה נפלה הפתעה גדולה כשמריוס צ'ופיל המדורג 221 בעולם הדיח את המדורג 4, מריאן צ'יליץ' הקרואטי עם 6:3, 6:7 ו-4:6 אחרי שעתים וחצי ולמרות 21 אייסים של צ'יליץ'. צ'ופיל שנכנס לטורניר עם כרטיס חופשי אמר בסיום: "זה הנצחון הגדול שלי בקריירה, מעולם לא שיחקתי על מגרש מרכזי ב-ATP אני מודה למארגנים על ההזדמנות". המדורג שישי אלכסנדר דולגופולוב האוקאראיני ניצח 0:6 ו-4:6 את ג'יזרמו גארסיה לופס מספרד. פלוריאן מאייר הגרמני הביס את פאביו פואיני מאיטליה 1:6 ו-2:6.

גם טורניר הגברים בטוקיו אותו מוליך אנדי מארי כמדורג ראשון נפתח. תומאס ברדיך הצ'כי ניצח 1:6 ו-6:7 את בנואה פאייר הצרפתי. סטניסלס ואורינקה השוויצרי ניצח את היוקי מוריה היפני די בקושי, 5:7, 6:4 ו-4:6 . ויקטור טרויצקי גבר על רובין האסה ההולנדי 2:6 ו-3:6.

צ´ופיל חוגג (GettyImages)
צ´ופיל חוגג (GettyImages)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */