יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:21

אילת תארח את הפדרציה, אזרנקה ורדוונסקה יגיעו

כבוד גדול לאיגוד הטניס הישראלי שיארח בפעם ה-3 ברצף את הבית האירופי - אפריקאי. גלושקו: "לא מאמינה". שבוע לפני תיערך בעיר תחרות ITF לנשים

|
אזרנקה. שלום לתושבי אילת (GettyImages)
אזרנקה. שלום לתושבי אילת (GettyImages)

בשורה לחובבי הטניס הגיעה הערב (רביעי) מאיגוד ה-ITF. איגוד הטניס העולמי החליט כי העיר אילת תארח בפעם השלישית ברציפות את משחקי הבית האיזורי האירופי - אפריקאי של גביע הפדרציה בין ה-6 ל-9 בפברואר 2013.

זכות האירוח נחשבת כהישג לאיגוד הטניס הישראלי ולעיר אילת, עקב העובדה שבמשך עשרות שנים לא נבחרה אותה עיר לארח את הטורניר שלוש פעמים ברצף. אבל מצד שני, עקב החודש הנחשב חורפי, יכולות לארח את הטורניר רק מדינות עם אופציה למשחקים באולמות סגורים. ללא קשר ליתרון מזג האוויר הקיים באילת, הארגון של המשחקים בשנתיים האחרונות קיבל שבחים רבים גם מצד איגודי הטניס שהתארחו וגם מצד השחקניות.

באיגוד הבינלאומי החמיאו לאיגוד הישראלי במכתב רשמי לקראת התחרות: "אנחנו מודעים לעבודה המצויינת שעשיתם באירוח המשחקים בשנתיים האחרונות ובטוחים שתמשיכו במלאכה הנהדרת גם השנה. כמו כן, התרשמנו עד מאוד מהמחויבות הבלתי נלאית שלכם לארח תחרות הכנה בינלאומית בשבוע שלפני המשחקים".

מבין 15 הנבחרות שיגיעו לטורניר פרט לנבחרת הישראלית, התחרות צפויה לארח שתיים מהשחקניות הטובות בעולם, ויקי אזרנקה מבלארוס, הראשונה בעולם, שהגיעה לאילת ב-2011 ואגה רדוונסקה מפולין שהגיעה לאילת גם ב-2011 וגם בשנה שעברה ומדורגת שלישית בעולם. עוד כוכבות שצפויות להגיע הן בנות הנבחרת הבריטית בכיכובן של לאורה רובסון והת'ר ווטסון, טמירה פאצ'ק האוסטרית, צבטנה פירונקובה מבולגריה וסורנה קריסטאיה מרומניה.

אגה רדוונסקה. בסיבוב הבא (GettyImages)
אגה רדוונסקה. 2 מ-3 הראשונות בעולם יגיעו (GettyImages)
 

הטורניר יהפוך אפילו יותר אטרקטיבי עקב העובדה ששבוע לפניו תיערך באותם מגרשים תחרות ITF לנשים ראשונה מסוגה בארץ, שתחלק פרסים בסך 75,000 דולר. באיגוד הטניס תכננו את מועד התחרות כך ששחקניות הפדרציה מהארץ ומהעולם יוכלו לבצע הכנה במגרשי העיר אילת, וזאת גם אחת הסיבות שישראל נבחרה לארח את הטורניר פעם נוספת.

יוליה גלושקו, שחקנית נבחרת הפדרציה, אמרה לאחר היוודע מיקום התחרות: "אני לא מאמינה שייצא לנו בפעם השלישית ברצף לשחק בבית. זאת תחושה נהדרת לשחק מול הקהל הביתי שלנו, ואני מקווה שהשחקניות הגדולות שישתתפו ימשכו הרבה קהל".

יוליה גלושקו (ONE)
יוליה גלושקו. תזכה לתמיכת הקהל הביתי
 

בשנה שעברה התחרות הסתיימה באופן צורם למדי כשבסיום הטורניר עלתה לכותרות פרשת השחקנית דניס חזניוק שיצאה בתקשורת נגד הנבחרת והשחקניות. השנה מן הסתם, חזניוק תישאר מחוץ לסגל של הקפטן ליאור מור, יש לשער. רשימת הנבחרות המלאה אשר צפויה להשתתף בתחרות: אוסטריה, בלארוס, בוסניה, בולגריה, קרואטיה, גאורגיה, אנגליה, הונגריה, ישראל, לוקסמבורג, הולנד, פולין, פורטוגל, רומניה, סלובניה וטורקיה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */