יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:35

נקבעו רבעי הגמר בטוקיו ביום מרתק במיוחד

טוראי פאן פסיפיק: ווזניאקי (גברה על נה לי), תפגוש את רדוונסקה, מריה שראפובה נגד סטוסר. אזרנקה תתמודד מול קרבר, שרה אירני מול פטרובה

|
קרולין ווזניאקי מרוצה (רויטרס)
קרולין ווזניאקי מרוצה (רויטרס)

אחרי יום מרתק בטוקיו, נקבעו שמונה העולות לרבע הגמר ב"טוראי פאן פסיפיק" אחד משני הטורנירים הגדולים של סוף עונת טניס הנשים 2012, כאשר פרט לסרינה וויליאמס, כל צמרת טניס הנשים נוכחת והופכת כמעט כל משחק לאיכותי ומרתק.

את ההישג המשמעותי של היום השיגה קרולין ווזניאקי. הדנית שפתחה את 2012 במקום הראשון בעולם ואחרי עונה נוראית התדרדרה אל מחוץ לטופ-10, גברה על נה לי הסינית, השביעית בעולם, 6:4, 3:6 ו-4:6. זה הנצחון הגדול ביותר של ווזניאקי העונה והוא הושג עם 6 ווינרים בלבד לעומת 40 של הסינית שביצעה במקביל 76 טעויות בלתי מחויבות חלקן הגדול בזכותה של ה"חומה הדנית" שהחזירה כל כדור עד שלבסוף נסחטה טעות מהצד של הסינית.

ווזניאקי תפגוש ברבע הגמר את אלופת השנה שעברה, אגה רדוונסקה השלישית בעולם שגברה על הטניסאית שהחלה במוקדמות והגיעה עד שמינית הגמר, ג'ימי האמפטון האמריקנית 4:6 ו-3:6.

המדורגת שנייה בעולם, מריה שראפובה גברה 2:6 ו-6:7 על לוסי ספארובה מצ'כיה. הצ'כית כבר פיגרה 6:2 ו-3:0 ללא שמירה על הסרב שלה, לפני שפתאום נכנסה למשחק ובעזרת ירידה ברמה של הסרב של הרוסיה, חזרה ל-3:3, ואף קיבלה שתי הזדמנויות להגיש למערכה ביתרון 4:5 ו-5:6, אבל אז חזרה ספארובה לסורה, החמיצה את ההזדמנויות ובמערכה הגיעה לשובר שוויון בו ניצחה שראפובה 5:7.

מריה שראפובה (רויטרס)
מריה שראפובה. עד היכן תגיע? (רויטרס)
 

ברבע הגמר תשחק שראפובה מול סמנתה סטוסר האוסטרלית (8) שגברה על דומיניק סיבולקובה הסלובקית הנמרצת 4:6 ו-5:7.

הראשונה בעולם, ויקי אזרנקה מבלארוס נראתה חיוורת ולא במיטבה, אבל בסופו של דבר זה לא הפריע לה לנצח את המדורגת 14, רוברטה וינצי מאיטליה 4:6 ו-2:6. אזרנקה תצטרך להיות במיטבה כדי לנצח את אנג'י קרבר מגרמניה, השישית בעולם שהביסה תוך 47 דקות את האחות הצעירה לבית רדוונסקה, אורסולה 1:6 ו-1:6.

העובדה ששרה אירני הקטנטונת מאיטליה נמצאת חזק בתוך הטופ-10, מקבלת חיזוקים שוב ושוב. אירני, מי שהגיעה העונה לגמר הרולאן גארוס, חצי גמר ה-USOPEN ורבע גמר אליפות אוסטרליה גברה על מריון ברטולי הצרפתיה 6:3, 2:6 ו-2:6. ברטולי פתחה חזק עם 3:6 ו-0:1 עם שש אפשרויות לשבור ל-0:2, אבל משחק יציב של אראני עזר לה להפוך את הכף ולזכות ב-12 מ-15 המשחקונים הבאים.

שרה אירני (רויטרס)
שרה אירני. בהחלט מובן מדוע היא נמצאת בטופ-10 (רויטרס)
 

אירני הולכת ומתקרבת להבטיח לעצמה מקום באליפות סוף השנה של הסבב בעוד כחודש בטורקיה עובדה שבתחילת העונה כשלזכותה של אראני לא עמד אף נצחון מול שחקנית מה-20 הראשונות שמעה בלתי מציאותית . "זה דוחף אותי ונותן לי מוטיווציה גם בשלב הזה אחרי עונה ארוכה", אמרה האיטלקיה תפגוש ברבע הגמר את נדיה פטרובה שניצחה את הקרואטית המפתיעה, פטרה מרטיץ' (העיפה את קביטובה בסיבוב הקודם), 6:7, 7:6 ו-4:6 אחרי שלוש שעות ו-10 דקות של קרב הפכפך.            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */