יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:28
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

החלום כבר לא אמריקאי: המייל שהביא את אור ברוך

טעם ממקסיקו והרשים את האמריקאים, אך ידע לאן הוא שייך. הסקאוטים פספסו אז חלוץ בני יהודה והצעירה שלח מייל והחזיק אצבעות. הדבר הגדול הבא?

|
ברוך מתעופף כל הדרך לשמי ליגת העל (שי לוי)
ברוך מתעופף כל הדרך לשמי ליגת העל (שי לוי)

משחק הבכורה של החלוץ החדש של בני יהודה, אור ברוך, מול הפועל חיפה, הותיר רושם מצוין. הכל התחיל כאשר מאמן הזהובים, דרור קשטן, המריא לרוסיה כדי להתרשם מברוך ששיחק עם הנבחרת הצעירה של ישראל.

לאחר חזרתו של קשטן לארץ הכל התבהר, המאמן העביר את רשמיו למנכ"ל הקבוצה, משה דמאיו והבהיר שהוא רוצה שברוך יהיה שחקנה של בני יהודה. בדרך היו עיכובים בגלל שחרורים מההתאחדות בארה"ב, אך ביום שבת כבר ברוך שיחק והצליח להראות לאוהדים שהיה שווה להמתין בסבלנות לבואו.

אביו, אימו, אחיו ואחותו עדיין גרים בלוס אנג'לס, אבל מאוד מפרגנים להצלחתו ויותר מהכל מקריבים הרבה כדי שיגשים את החלום. על כך אמר ברוך: "המשפחה שלי מאוד שמחה שהגעתי לארץ כי בשיקגו גרתי לבד וגם במקסיקו. להיות כאן עם המשפחה היותר מורחבת - סבא, סבתא ודודים שלי, נותן להם יותר נחת. תמיד היה לי קשה להיות רחוק מהמשפחה, אבל הם תמיד היו לצידי כדי שאוכל להגשים את החלומות שלי".

"המשפחה שלי תמיד נתנה לי גב, הם הכל בשבילי. אבי ואחי הם המודלים שלי לחיקוי ותמיד דוחפים אותי להצליח", הוסיף.

מוקדם להתחיל בגיל 6?
אז מי הוא אור ברוך? השחקן בן ה-21 (1.87 מ'), נולד בחיפה ועזב עם משפחתו ללוס אנג'לס שהיה בן שש. עם המעבר לארה"ב, אביו החליט שהוא כשרוני ומצא לו קבוצה - שנקארה סמבה מליגה בקליפורניה, שם היה עד גיל 14. לאחר מכן עבר לנוער של צ'יבאס USA ואף נבחן כשבועיים בבוגרים. אז, המנהל ההולנדי דניס טקלוס, שגם עבד באייאקס וכעת מנהל נבחרת מקסיקו, עבר לטיגרס המקסיקנית. צ'יבאס רצתה שאור ברוך יחתום אך החלוץ רצה לעבור למקום אחר וטקלוס החליט להעבירו לקבוצת המילואים של טיגרס, זה גם היה חוזהו הראשון בגיל 18 לשלוש שנים. 

צפו: שער נדיר לקסטוטיס ב-1:3

אחרי חצי שנה הוא שיחק בטורניר דאלאס קאפ, שם רשם שלושה משחקים וכבש שני שערים. יכולתו לא נעלמה מעיני שיקגו פייר שיחד עם עוד שתי קבוצות מה-MLS, התעניינו בו. נציגי הקבוצות דיברו עם דניס טקלוס שציין כי בטיגרס לא מעוניינים לשחרר את השחקן. ברוך חזר לעוד שנה בקבוצתו ולאחר מכן שוב הגיעה ההצעה מהקבוצה משיקגו. אז הוחלט שברוך יעבור לשנת השאלה ואם בשיקגו ירצו לקנות את הכרטיס הם יוכלו וכך היה.

"רמת הכדורגל במקסיקו הייתה טובה, בארה"ב הכדורגל היה יותר פיזי. הכדורגל בבני יהודה מזכיר את המקסיקני כי בארץ השחקנים מאוד טכנים עם דגש רב על טקטיקה. המאמנים פה יותר אנושיים עם ראיית משחק טובה ובתקופה הקצרה שלי פה למדתי המון", ציין.

אור ברוך במדי שיקגו פייר. (GettyImages)
אור ברוך במדי שיקגו פייר. האמריקאים זיהו את הכישרון (GettyImages)
 

מי צריך סקאוט?
לשאלה איך התגלה ברוך ואיך למעשה הגיע לתודעה בישראל, יש תשובה מעניינת, כנראה שבעידן פייסבוק ויוטיוב, לא חייבים סקאוט. ביום בהיר אחד, הגיע להתאחדות לכדורגל מייל מבחור ושמו אור ברוך.

במייל ציין השחקן שהוא ישמח אם מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון, יוכל לצפות בסרטוני וידאו שלו ואולי יחליט לזמנו. "החלום שלי תמיד היה לשחק בנבחרת של ישראל, לשים את החולצה של הנבחרת ולשמוע את התקווה. זה מיוחד בשבילי. שאלתי את לעצמי איך אוכל לגרום לכך שמאמן בנבחרת בארץ יידע בכלל על קיומי והחלטתי שהדרך הטובה ביותר היא לשלוח מייל ולחכות להגשמת החלום וזה אכן קרה".

ברוך חוגג בצעירה עם דאבור וסלליך.  (משה חרמון)
ברוך חוגג בצעירה עם דאבור וסלליך. "חלמתי ללבוש את החולצה הזו" (משה חרמון)
 

"היום המשמח ביותר בחיי היה כאשר קיבלתי לראשונה את הזימון. הנסיעה הראשונה הייתה למחנה האימונים באנגליה. המאמן והנבחרת קיבלו אותי כמו משפחה והרגשתי טוב מהרגע הראשון. התחברתי עם כל שחקן וזה היה משהו מיוחד בשבילי כי בכל קבוצה אליה הגעתי, היה לי קשה. יש לנו שחקנים מוכשרים בנבחרת ועם מאמן כמו גיא לוזון אנחנו יכולים להצליח מאוד. אפשר לראות שממשחק למשחק וממחנה אימונים אחד לשני אנחנו משתפרים ומתחברים מאוד, הכל מגיע מאלי רוזן וגיא", הוסיף.

אחרי שראה את הסרטונים, לא נותר לוזון אדיש לשחקן: "מהרגע שראיתי את הקטעים, ידעתי שזה השחקן שאני מחפש. הפעם הראשונה בה ראיתי אותו משחק הייתה באנגליה, ראיתי בחור חרוץ עם מבנה גוף חזק מאוד וגבוה ולמרות גובהו הוא מטפל יפה מאוד בכדור. אור רואה את הצלחת הנבחרת לפני הצלחתו האישית ובחירת שחקני הנבחרת נעשית כך, אלה שרואים את הכלל לפני הפרט. מאותו מחנה הוא הפך להיות שחקן הרכב קבוע בנבחרת האולימפית. בלי שום קשר אם שיחק בMLS או לא, תמיד עשה ועושה את עבודתו נאמנה. בעקבות ההופעות שלו בנבחרת האולימפית בני יהודה החליטה לזמן אותו".

גיא לוזון (ליאור טימור)
"רואה את הצלחת הנבחרת לפני הכל", לוזון מפרגן (ליאור טימור)
 

"כמו הנבחרת, גם בני יהודה היא כמו משפחה וזה היה הדבר הראשון שהיה מיוחד בשבילי. מההתחלה הזמינו אותי לשבת ולחגים ואי אפשר להסביר במילים את מה שההזמנות האלו גורמות. משה דמאיו, דרור קשטן ויעקב אסייג נתנו לי להרגיש טוב", פרגן ברוך.

"האהבה שלי לכדורגל היא גדולה, לפני כל משחק אתה צריך להתרגש קצת, כי כל משחק אתה צריך לשחק כאילו זה המשחק האחרון שלך, כדורגל זה משחק מאוד דינמי. מקווה להצליח העונה ושהקבוצה תצליח גם כן. בני יהודה מתחברת מאוד, יש הרבה שחקנים מוכשרים ומקווה שנעשה את העבודה ביחד", המשיך.

אור ברוך מול עאהד עזאם (שי לוי)
במדים הכתומים. "אהבתי לכדורגל גדולה" (שי לוי)
 

ואם כבר בחלומות עסקינן, הרי שברוך לא מפחד להצהיר: "לטווח הארוך החלום שלי הוא להגיע לאנגליה או לספרד, לטווח הקצר לנצח את היורו עם הנבחרת".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */