יום שישי, 05.07.2024 שעה 16:49

רן בן שמעון: אין בליבי שם דבר רע נגד איזי

מאמן א.א.ק לרנקה התארח בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. דריקס: "לאוחיון היו יועצי אחיטופל. הוא מעד ונפל אבל הכל מאחורינו"

|
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM

אופירה אסייג ופיני גרשון הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

רן בן שמעון: "אין בליבי שם דבר רע נגד איזי"
בקפריסין עדיין לא מעכלים את ההצלחה של רן בן שמעון וא.א.ק לרנקה בפתיחת העונה. הקבוצה הקפריסאית השיגה אמש 0:1 בחוץ על אומוניה ניקוסיה של יובל שפונגין (90 דקות) ואוהד לויטה (על הספסל), ניצחון שלישי משלושה משחקים עד כה והיא ממוקמת במקום השני בקפריסין. מי שאחראי להצלחה, מאמן הקבוצה, רן בן שמעוןף, התארח בתוכנית.

רן בן שמעון, מה שלומך?
בסדר גמור".

מה סוד ההצלחה שלך?
"כמו שאתם לא מאמינים לדברים השליליים אל תאמינו לחיוביים. זאת רק ההתחלה, בעזרת השם זה יהיה יותר טוב".

יחסי הכוחות בקפריסין, מהם?
"זה קצת מורכב. יש פה 3 קבוצות שהן קבוצות על, שבנויות מסגלים חזקים. אנורתוסיס, אפואל ניקוסיה וא.א.ל לימסול שהיא מאוד עוצמתית וחזקה. היום יש דרבי מול אפולון לימסול באווירה שלא רואים כל יום. יש קבוצות מאוד חזקות והליגה הזאת מציבה אתגר בכל משחק מחדש. בשבת הקרוב יש לנו את אולימפיאקוס הקפריסאית וזה משחק מאוד קשה, אין זמן להישען לאחור".

רן בן שמעון בקפריסין (ONE)
רן בן שמעון בקפריסין. נהנה באי השכן
 

איך אתה משתלב שם?
"בני אדם הם בני אדם. ההצלחה שלנו בכל מקום שנהיה בו בחיים קשורה בבני אדם. כרגע הכניסה שלי לא.א.ק, היא חלקה. זה מועדון שמנוהל בצורה נהדרת, נכון לעכשיו זה הצלחה עם בני אדם. יש לי חיבור ג םעם הנשיא וגם עם אנשים מסביב למועדון. אני עדיין לא יושב יציב במקום, אנחנו עדיין בהתהוות. אנחנו יכולים להיות טובים יותר, אבל בתוצאות הן טובות".

זה מנטליות יוונית עדיין לא?
"כן, םוטרו כבר שלושה מאמנים עד המחזור השני. כל עוד אתה מקבל את המקום הכל נקבע על פיך, יש לך את המקום שלך אבל הדברים מתהפכים מהר מאוד. במועדון שלי לא נראה לי שזה יקרה כי הנשיא מאוד נוח".

מה ההיסטוריה במועדון שלך מבחינת הפיטורים?
"קשה לחתוך את זה כי הנשיאים מתחלפים. הנשיא אמר שהוא לא הסתדר עם טון קאנן אבל אלה חבלי לידה".

רן בן שמעון ואיזי שירצקי (עמית מצפה)
רן בן שמעון ואיזי שירצקי. המאמן מפוייס (עמית מצפה)
 

מה הנשיא רוצה, אליפות?
"אני לא מכיר מישהו שלא רוצה. הנשיא הציב מטרה, להיות בין ארבע הגדולות. זה משהו שהמועדון מאוד רוצה. אם נסיים בין 4 הראשונות זאת הצלחה אדירה. תקציבית אנחנו במקום 7-8. ארבע הגדולות, כולל אומוניה ניקוסיה שניצחנו בשבת, בעלות תקציב גדול מאוד".

איך אישתך מסתדרת?
"היא בחודש תשיעי ולא יכולה להיות כאן, הילדים איתה. אני עדיין צריך להיות לידה כי זה המקום הטבעי שלי. קשה לי מאוד מאוד אבל מצד שני אני מאוד מסופק פה כי כדורגל זה משהו לא רק שאני מתעסק בו אלא מאוד נהנה ממנו".

המצב הכלכלי של יוון משפיע על קפריסין?
"בהחלט, מאוד. התקציבים של הקבוצות ירדו כי בקפריסין בניגוד לישראל לא שמים דגש על גידול שחקנים מקומיים וזה אומר שטיב הקבוצות תלוי בתקציב כי יש המון זרים. באלופה שנה שעברה לא היה קפריסאי אחד בהרכב".

אלי גוטמן (שי לוי)
אלי גוטמן. "עבד יומם וליל בשביל הנבחרת" (שי לוי)
 

איך מקבלים מאמנים זרים שם?
"אני נבחן בזכוכית מגדלת כל חיי וזה בסדר. התרבות של זרים פה היא כחלק מהחיים, משהו מאוד טבעי. בישראל זרים מגיעים לסביבה שונה. אם יש מתוך 14 הקבוצות 13 מאמנים ישראלים אז כאן זה בדיוק ההיפך. זה חלק מהנוף המקומי רק מה בוחנים אותך מאוד בהתחלה. כמו בישראל גם כאן רודפים אחרי תוצאות"

מה דעתך על הנבחחרת שסיימה את הקמפיין מוקדם מהצפוי?
"מה יקרה אם ננצח ונחזור לעניינים. רק בשביל הסיכוי הזה שפתאום משהו יתעורר כדאי להאמין".

הופתעת מהכישלון של הנבחרת?
"לא הופתעתי מהתוצאות אלא מאיך שהיא נראתה. הנבחרת יכלה להיראות טוב יותר אבל אם נעשה שני ניצחונות משהו יכול לזוז. כשאתה מתחיל מול רוסיה ואזרבייג'אן אתה צריך להביא תוצאות טובות יותר אבל נחכה קצת. לקבור את הקמפיין תמיד יהיה אפשר. אני סומך על אלי, הוא לא מאמן פחות טוב ממה שהיה לפני חודש".

עטר מאוכזב (עמית מצפה)
עטר. "יצליח להוציא את הקבוצה מהמצב" (עמית מצפה)
 

הבעיה היא מאמני הנבחרת או משהו אחר?
"לא הצליח כל כך להתחבר השילוב בין השחקנים האלה. אין ספק שאלי אחרי תוצאות כמו שהנבחרת השיגה הוא חשוף להרבה ביקורת שיכול להיות שחלק מוצדקת. אני יודע שהוא לקח את העניין של הנבחרת מאוד ברצינות, לפעמים תוצאות פחות טובות אבל מבחינתו הוא יכול לישון בשקט כי הוא עשה כל מה שיכל כדי שהנבחתר תצליח".

גם ראובן עטר יכול לישון בשקט?
"אין מה לעשות, לפעמים במקומות לחוצים יש גם מומנטום שלילי וזה מה שעובר על מכבי חיפה. אני לא משנה את דעתי על מאמנים בגלל שניים או שלושה הפסדים. ני סומך על ראובן עטר שיוציא את הקבוצה מהמצב".

זה אפשרי שמאמן יביא את השיטה שלו?
"יש מועדונים שאתה בא ואומר, המועדון הזה צריך לקחת את התקציב שלו ולהשיג כמה שיותר. במכבי חיפה יש יכולות אדירות ואז אתה צריך להביא את השחקנים שמתאימים לתפישת עולמך. במכבי חיפה הרבה מאוד פעמים המאמן מביא את השיטה ומתאים את השחקנים".

רן בן שמעון והצלחת (עמית מצפה)
רן בן שמעון והצלחת. העונה הוא יסתפק במקום רביעי (עמית מצפה)
 

המאמנים היותר טובים הם אלה שיכולים להתאים את השיטה וגם את הקבוצה אליהם לא?
"אני אלך צעד קדימה ואגיד שאין מועדון באירופה שעובד על שיטה אחת. בק"ש הקבוצה נבנתה מלכתחילה בצורה אחרת וכשראיתי את הדומיננטיות של גרזיץ' החלטתי לשחק עם עם קשר אחורי אחד. ראובן מאמן טוב וימצא את הדרך לתוצאות הטובות".

ממי שקלת לבקש סליחה לקראת יום הכיפורים?
"אני מבקש סליחה בהרבה מאוד מימי חיי, אני משתדל לעשות את זה אחרי מעשה, היום ביקשתי משחקן שלי סליחה. עם כל הכבוד לכולם, הסליחה הכי גדולה שלי היא לסבתא שלי שלא יצא לי לראות אותה תקופה ארוכה. הסליחה היא לאנשים הקרובים שאין לי זמן לתת להם. לזה אין כפרה, אשתדל להיות נכד טוב יותר".

יש סיכוי שאתה ואיזי תשלימו?
"אין בליבי שום דבר נגד איזי ונגד מישהו בק"ש. אין לי שום רצון חס וחלילה לדבר על מישהו שם מילה לא טובה. עשיתי שם 5 שנים איכותיות וכיפייות. אני לא רוצה ששום דבר יכתים אותו, גם אם היה אפשר לוותר על החודש האחרון".

אלי דריקס: "מצטער על כל מה שקרה עם אוחיון"
מכבי ת"א ויוגב אוחיון הגיע לפשרה והשחקן ימשיך במועדון למרות הקיץ הסוער ולמרות שהיה נראה כי דרכין של הצדדים כבר לא ייפגשו לעולם. אלי דריקס, מנכ"ל מכבי ת"א, התארח בתוכנית.

אלי, אם הייתם מוכרים 300 מנויים ולא 10,300, גם הייתם מסרים את הטורניר בבאמברג?
"כן, דברים כאלה נעים בשלהי העונה הקודמת".

יוגב אוחיון וליאור אליהו (יוסי ציפקיס)
יוגב אוחיון וליאור אליהו. הפשרה סביבו אמיתית וכנה? (יוסי ציפקיס)
 

פעם אחת כבר החלקתם עם זה. זה מקצועי להתחיל ככה?
"הייתה לנו אפשרות להתחיל לשחק בטורניר גומלסקי שגם הוא יום אחרי יום. אלה הטורנירים שקיימים כיום באירופה".

אולי תארגנו טורניר כמו שצריך?
"אפשר להתווכח על זה כי זה טרום עונה. אני דווקא בעד זה, היו כביכול שני משחקים לא טובים וכשהכל חם יש זמן לתקן. יכול להיות שבשנים הבאות תהיה מחשבה אחרת".

מבחינת המצב הכלכלי, הכל סגור ונעול או שמרגישים דעיכה במצב?
"ההיכל יהיה מלא. נכון לעשיו 10,500 מנויים הבטיחו את מקומם. המשא ומתן עם החברות השונות היה קשה יותר אבל אנחנו נעמוד ביעדים שלנו".

אלי דריקס (אלעד ירקון)
אלי דריקס. "מהרגע שאוחיון חתם, הכל מאחורינו" (אלעד ירקון)
 

מה דעתך על פרשת אוחיון?
"חבל שהיא קרתה. לפעמים יש יועצי אחיטופל ואתה מועד ונופל. כעת הוא נמצא במקום הנכון לשני הצדדים".

אפשר אחרי כל מה שקרה להיות צבועים כמו במסע"ת?
"אני לא מקבל את זה כי מאחורי הקלעים כששמעתי את פדרמן ומזרחי הכל היה בכנות. כשקיבלו החלטה שהוא יישאר אז מבחינתנו הכל היסטוריה".

אלי, הייתה פגישה בשבת בין אוחיון למזרחי, מה הוא ביקש?
"מה שחשוב בסופו של דבר שהוא נשאר במכבי ת"א. מה שהיה לפני לא מעניין. מבחינתנו הכי חשוב שהוא חתום במכבי, כל השאר טוב לתקשורת, לעיתונאים".

עוד בתוכנית בתוכנית עסקנו בהפסד הבכורה של הפועל תל אביב. האדומים שיחקו לא טוב והפסידו 1:0 להפועל רמת השרון שניצחה בזכות נגיחה של אדריאן פרננדס. טוטו תמוז, עומר דמארי וטל בן חיים לא הצליחו למצוא את הרשת של גל ניר ונחלו הפסד ליגה ראשון העונה.

טוטו תמוז (שי לוי)
טוטו תמוז. הפסד ראשון להפועל ת"א (שי לוי)
 

דני לאופר: "עכשיו יש שקט ברמה"ש, כיף לעבוד"
בצד המנצח, רמה"ש, שמחים מאוד אחרי ההפועה של הקבוצה ומרגישים כי המועדון יצא לדרך חדשה אחרי האירועים של פתיחת העונה. המאמנים התחלפו, מאיר יצחקי כבר לא הבעלים והקבוצה נראית טוב מאוד.  דני לאופר, שהגיע ממכבי ת"א לצוות הניהולי, התארח בתוכנית.

 דני, אתה היו"ר, סגן יו"ר, מה התפקיד?
"אני עובד במועדון. עשינו שינויים אחרי שהוחלפו המאמנים ומאז אנחנו מנצחים".

דני לאופר (משה חרמון)
דני לאופר. השקט יביא את התוצאות? (משה חרמון)
 

כשמונת לתפקיד אמרת שיותר נמוך מזה המועדון לא יכול לרדת?
"זה נכון. גם היום, למרות כל הניצחון המכובד והמשחק של רמה"ש אי אפשר להגיד שזה מועדון שירוץ למעלה. המאמנים קיבלו סגל במצב קשה, אם נישאר בליגה - נס רפואי. משחק טוב אחד זה עוד לא אומר כלום. אחרי חמישה או ששה משחקים הייתי יכול להגיד שהמאמנים עשו קסמים. נכון לעכשיו, הסגל שעומד לרשותנו זה רחוק מלאפשר לנו לתת כותרות".

זה אחרי שראש העיר אמר שהמקום של המועדון הוא לא בליגת העל?
"הוא אמר ויכול להיות שהוא צודק, נראה את זה בסוף העונה. אני מקווה שהוא טועה. הגדולה של המועדון זה להביא ספונסרים".

מה תקציב הקבוצה עם הכסף של העירייה?
"11.7 מיליון. הצלחנו לגייס קרוב למיליון שקל במשך חודש וחצי".

פרננדס חוגג את השער שלו (שי לוי)
פרננדס חוגג את השער שלו מול הפועל. "זה לא מספיק" (שי לוי)
 

אפשר לשרוד ככה?
"נכון לעונה הזאת אני יכול להגיד שנשרוד. לעונה הבאה נצטרך להמשיך באותו קו ולהמשיך עם הספונסרים".

באת ממכבי ת"א, יש למועדון זכות קיום בליגת העל או שעדיף לצמצם את מספר הקבוצות?
"מאחר ואני בתוך המועדון, לא הייתי רוצה להיכנס אם יש מקום או אין מקום. זה בעל המועדון יגיד. אתה בא לעיר ורואה את הילדים שהצליחו לייצר, את מחלקת הנוער, המתקנים, המאמנים המצויינים אז קשה להגיד שלא".

יש לכם זכות קיום או לא?
"לשנה הזאת כן, שנה הבאה לא בטוח. ראש העיר יוריד מחמישה מיליון לשלושה מיליון את התמיכה".

איציק רוכברגר (משה חרמון)
איציק רוכברגר. אולי השקט במועדון יגרום לו להשקיע שוב? (משה חרמון)
 

כמה כרטיסים מכרתם אתמול?
"1,800 ומתוכם 1727 לאוהדי הפועל ת"א. אני לא הייתי רוצה לצמצם את הליגה כי אז בוודאי הודעתי בזה שאנחנו יורדים ליגה. המטרה שלנו היא להישאר ולגייס את הכסף לשנה הבאה".

ראש העיר מתערב מקצועית?
"ממש לא. יש לו שקט מקצועי היום, שקט כלכלי, הוא רואה שהדברים מתנהלים כפי שהיה רוצה וכתוצאה מזה אנחנו מקבלים את בירת הדרך".

מאיר יצחקי חסר?
"אני לא מדבר עליו. כבודו במקומו מונח לטוב ולרע, לא תפקידי לשפוט אותו או לתת לו הוראות".

ניסן יחזקאל ומאיר יצחקי (שי לוי)
ניסן יחזקאל ומאיר יצחקי. מקור הצרה? (שי לוי)
 

מה ההבדל במועדון?
"יש שקט במועדון, יחסים מצויינים בין כולם וזה מה שחשוב. חשוב שכולנו נמשיך להתארגן כי יש פה צוות טוב וכיף לעבוד פה".

כבר לא מפחיד?
"אני לא נכנס לזה".

כמו בכל תוכנית גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, דיווחי התנועה, הגלי'צים והשמענו הרבה מוזיקה טובה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */