יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:06
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

שי רקנאטי: מכבי תל אביב ניצחה מול יוגב אוחיון

עסקנו בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE בסאגה עם הגארד: "אם הלפרין היה פנוי, לא יודע אם אוחיון היה במכבי. סלחתי, אבל אני עדיין פגוע"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתום קיץ ארוך ומלא בזיגזוגים והשמצות הדדיות, יוגב אוחיון כינס מסיבת עיתונאים ביום שבת בערב והודיע כי הוא מעוניין להישאר במכבי ת"א והתנצל על התנהגותו. הגארד כבר יצא לגרמניה למחנה האימונים של הקבוצה ונראה שכל מה שהיה בקיץ כבר נמצא הרחק מאחור. דיברנו עם אחד מבעלי מכבי, שי רקנאטי, על הסאגה שהגיעה לסיומה.

מי יצא פראייר, אתם או יוגב אוחיון?
"אם שני הצדדים שמחים, אז אף אחד לא יצא פראייר".

אתם מכבי, אם מישהו לא רוצה להיות אצלכם, לא צריך
"לפני שבוע אולי הייתי מסכים עם זה. רוב ההנהלה חשבה לפני שבוע בצורה שונה. כשיושבים פנים מול פנים, אז שומעים דברים שונים. במהלך כל הקיץ ניזונו מהתקשורת וזה הגיע למקומות מאוד נמוכים. כשמתגלים לך פרטים שלא ידעת עליהם, אתה חושב אם לתת הזדמנות שניה ואנחנו מאמינים בלתת הזדמנות שניה, אז היו משקעים, אבל שמנו אותם מאחורה ואנחנו ממשיכים הלאה".

רקנאטי (אלעד ירקון)
רקנאטי. נפגע מאוחיון (אלעד ירקון)
 

השאלה אם זה לא פותח פתח לשחקנים נוספים? מי חזק יותר המערכת, או העובד?
"גם במקרה של פארגו, מכבי ניצחה. גם בנושא של יוגב, זה מאוד פגע בו בסוף. ידה של מכבי הייתה על העליונה, כי זה מה שמזכ"ל פיב"א קבע. החלטנו לתת לו הזדמנות שנייה. היה חשוב למכבי להראות שהבחירה היא בידיים שלה".

אם היה שחקן ישראל בסדר גודל של יוגב, הוא היה במכבי או לא? אם הלפרין היה פנוי?
"אבל הוא לא היה. אחד השיקולים שהיו משמעותיים, זו הייתה העמדה של המאמן. הוא לא הסתיר שהוא רצה מאוד את יוגב. החלטנו להתחשב בעמדה של המאמן. זה השחקן שהוא הכי רצה הקיץ והוא במכבי".

ההנהלה של מכבי הייתה מעורבת בנושא יוגב אוחיון, אז מי מחליט, אתם או המאמן?
"בלאט כן מקבל החלטות, הוא ממליץ לנו איך הוא רוצה לראות את הסגל ורואים אם זה יושב בתקציב. בלאט מאוד רצה אותו. הוא גם רצה את בראיינט, אבל בסופו של דבר מי מחליט?".

דייויד בלאט ויוגב אוחיון. המאמן מאוד רצה את הגארד במכבי (שי לוי)
דייויד בלאט ויוגב אוחיון. המאמן מאוד רצה את הגארד במכבי (שי לוי)
 

אתה סולח לאוחיון?
"אני סולח לו, אני לא יכול להגיד שלא נפגעתי, אבל אני סולח לו. קשה לבקש יותר משחקן, הוא אמר שהוא טעה ורצה לשחק במכבי".

אין תפקיד לבורשטיין?
"הוא עוד לא פנה אלינו. כל אחד צריך למצוא את התפקיד המתאים".

דוד רביבו: "אלילת המזל הייתה עם אשדוד
גם מצבה של מכבי חיפה לא טוב וזאת בלשון המעטה אך בכרמל הצרות שונות. הקבוצה של ראובן עטר הפסידה 1:0 למ.ס. אשדוד ובדיוק כמו בית"ר גם לה נקודה אחת בלבד. למרות זאת, עטר והשחקנים זוכים לשקט תעשייתי מופלא מהקהל ומהנשיא יעקב שחר.

קפטן מ.ס. אשדוד, דוד רביבו, עלה לשידור ודיבר על הפתיחה הנהדרת של קבוצתו ומהצד השני, זו של חיפה. האם אשדוד יכולה לקחת אליפות? רביבו עדיין לא ממהר לצאת בהצהרות: "בעונה שעברה התחלנו עם הפסד 4:0 למכבי ולאחר מכן צברנו נקודות, הייתה פתיחה טובה. אני מקווה שהשנה נמשיך בדרך הזו. בעונה שעברה היינו עם ק"ש ולאחר מכן הם פתחו פער. יש לנו קבוצה טובה עם מטרות להיות בצמרת, באשדוד יש שילוב של צעירים עם שחקני בית ו-ותיקים".

דוד רביבו מול דקל קינן (עמית מצפה)
דוד רביבו מול דקל קינן (עמית מצפה)
 

על המשחק מול חיפה אמר רביבו: "המטרה הייתה לשחק טקטי וזהיר, אני חושב שיש להם את חומר השחקנים הטוב ביותר בכדורגל הישראלי. אני עדיין מאמין שהם יהיו בצמרת ואולי יקחו אליפות. היה להם חוסר מזל. זה יותר קשה עם שני קשרים אחוריים, אבל ראובן העדיף לשחק התקפי כדי לנצח את המשחק. היכולת של השחקנים לא באה לידי ביטוי, הייתה לחימה. אלילת המזל הלכה עם אשדוד".

על כך שלא הגיע לקבוצה גדולה במהלך הקריירה אמר הקשר: "תמיד כשאני יושב עם עצמי אני חושב שיש פספוס שלא הגעתי לקבוצה גדולה והובלתי אותה. כרגע אני לא רוצה לחשוב על זה, כי זה יכול להפריע לי באשדוד. יכול להיות שלא כל כך העריכו אותי בכדורגל הישראלי. שלא התאמתי לקבוצות גדולות. הייתה בתחילת השנה אי הבנה ביני לבין ההנהלה, אבל זה הסתדר על הצד הטוב ביותר. יש לנו מועדון נפלא וחם, שמחבק את השחקנים. כשאפרוש, אמשיך להיות במערכת, אבל אני לא רוצה לחשוב על זה עכשיו".

פניג'ל: טביב? המסמר האחרון בארון של בית"ר
מי יהיה הבעלים של בית"ר ירושלים? בזמן שרוני מאנה והאוליגרך שלצידו ובעלי הפועל תל אביב לשעבר, אלי טביב, מנהלים משא ומתן שקט לרכישתה של הקבוצה, יכול מאוד להיות שלמשחק הזה מצטרף מחדש מאיר פניג'ל. היו"ר לשעבר שיחד עם מאיר לוי רצו לרכוש את המועדון והחליטו לרדת מהעסקה לפני מספר שבועות, עדיין לא ויתרו ויכול להיות שיפנו לארקדי גאידמק על מנת לרכוש את הקבוצה.

פניג´ל וגאידמק. יפנה ישירות לבעלים?
פניג´ל וגאידמק. יפנה ישירות לבעלים?
 

מאיר, אתה מצטער שלא קנית את בית"ר?
"אני מצטער שלא קנינו את בית"ר ועל הדרך שניפנפו אותנו. אם יגיע אלי טביב זה יהיה המסמר האחרון של בארון של בית"ר. הוא צריך לנהל את הפועל כפר סבא. ראש העיר הזה לא רצה אותי, אני מתבייש בראש העיר ובכל אלו שנוגעים בצלחת של בית"ר. עזבו את בית"ר. לא רציתי ללכת מאחורי גבו של ברקת, אבל אין ברירה. יכול להיות שאפנה לארקדי גאידמק וארכוש את הקבוצה. מה מעניין את ראש העיר מי יהיה הבעלים?".

למה אתה שותק?
"אנחנו היינו במשא ומתן עם טל בן חיים, עם דקל קינן, עם ברק יצחקי, עם אבירם ברוכיאן ועם שלומי ארבייטמן. גם עם אלירן דנין. אם כל זה לא טוב לראש העירייה, זו בעיה שלו".

מה הסיבה?
"לא רציתי לא לדבר עם ראש העיר כשאני מגיע לאצטדיון. איפה ראש העיר ואיפה אולמרט? הוא בא לניו יורק ואמר לי להציל את בית"ר ירושלים. הוא אמר לי 'אין אבל', אז פתאום הפכתי למוקצה".

אלי טביב (עמית מצפה)
אלי טביב. המסמר האחרון בארון של בית"ר? (עמית מצפה)
 

מה טביב ומאנה יכולים ואתה ומאיר לוי לא?
"אני אשמח אם יבוא אוליגרך ויביא את בית"ר לגביע אירופה. אני לא צריך את הרשות של שמוליק לוי, אחרי ששפכתי על בית"ר 60 מיליון ש"ח. לשמוליק לוי אין 'סיי', הוא לא יכול לעשות שום דבר. אם ראש עיר שם וטו עליי, מה אעשה? אולי זה כי לא הלכתי איתו בבחירות. שלחתי את קורנפיין כדי לבקש סליחה. אמרתי שעשר שנים המגרשים יהיו של בית"ר".

"אני מקווה שהכל יסתדר, אבל זה לא מסתדר. יש לקבוצה רק נקודה מ-12. הם יושבים באיגרא רמה ולא אכפת להם בכלל. זה כואב לי מאוד. מה אני יכול לעשות, לזחול לראש העיר? להתנגש עם טביב או מאנה? בזמנו הוצאנו 18 שחקנים ממחלקת הנוער".

"מה עשינו, התנהגנו לא יפה? אם הוא רוצה לעלות, או שאני אבוא אליו, הוא פגע בי ראשון. הייתי אמור להיות מספר ארבע אצלו והוא העיף אותי מהבחירות ויצאתי בכתבה נגדו. הכל בירושלים נפתר? החינוך, ההגירה השלילית? במקום שייסע לאנגליה ויביא שני מיקי מאוסים, אנחנו פה. עם ובלי הכסף של האוהדים. מה אנחנו, שני עבריינים? מה מאיר לוי מפריע לו?".

ניר ברקת (ONE)
ניר ברקת. פניג'ל: "מה יש לו נגדי?"
 

אלו מילים קשות
"אני דיברתי בכבודו של ראש העיר, אבל יש גבול. הייתי רציני והיינו מעבירים את הכסף ברבע שעה לבית"ר. היינו מחזיקים את בית"ר לילד של מאיר לוי, לעשרות שנים. אם היום אנחנו לוקחים את בית"ר, אף אחד לא יוכל לקחת אותה מאיתנו לנצח. היינו מעבירים אותה לאריאל לוי".

למה אתה לא הולך למאיר שלו וקונה את הקבוצה?
"הייתם הולכים לשים עשרות מיליונים בבית"ר ונכנסים לתא הכבוד ולא מדברים עם ראש העיר? אנחנו מוכנים לכל מהלך של ראש העיר. ברקת כבר הוכיח את עצמו, הוא תרם להפועל ירושלים? הוא קידם את קטמון? אני זוכר פגישה איתו שאמר שהוא יקדם את הספורט, מה הוא עשה לספורט?".

שמוליק לוי: "קורנפיין מכבד את ההחלטות שלנו"
שוחחנו בנושא בית"ר גם עם נציג האוהדים וחבר דירקטוריון הקבוצה, שמוליק לוי.

שמוליק, הלך הכסף שהבאת?
"הכסף יוחזר לנו אם יבוא בעל בית חדש".

אתה לא מצטער?
"ממש לא. אספנו כסף לבית"ר, יהיו שחקנים טובים, תהיה קבוצה יותר טובה. אנחנו יכולים להוסיף שחקנים, יכול להיות שישוחררו שחקנים. יכול להיות שיבוא בעל בית חדש".

שמוליק לוי (ONE)
שמוליק לוי. "המצב הוא לא נעים"
 

איך היית מגדיר את המצב של בית"ר?
"הוא יציב. בתקופה האחרונה המצב הוא לא נעים, אבל הוא לא חרא".

הייתה ישיבה עם קורנפיין?
"הייתה ישיבה לא רשמית. התקבלו החלטות בעיקר בהנהלה. היו בעיות בדרך. כבר נקבעה פגישה של דירקטוריון עד תחילת חודש אוקטובר".

מכרו את אייבינדר, שאלו אתכם?
"בשלב ההוא לא היה לנו 'סיי' ויש לזה סיבה. לא היו כל החתימות. קורנפיין מכבד את ההחלטות שלנו".  

היית רוצה לראות את פניג'ל בבית"ר?
"הייתי רוצה לראות כל בעלים שיכול להצעיד קדימה את בית"ר. אני לא הבעלים, אני לא יכול למכור לו את בית"ר. אם הוא היה מבקש את עזרתי והייתי יכול לעזור לטובת בית"ר. אני לא יודע את כל הסיפור".

חמד: "לא תמודד עם מסי, הוא ברמה אחרת"
החלוץ תומר חמד רשם פתיחה נהדרת לעונת 2012/13. אחרי חמישה משחקים במדי מיורקה בליגה הספרדית הוא רשם כבר ארבעה שערים. היום (ראשון) הוא הוסיף בישול לפתיחה הטובה שלו בניצחון 0:2 על ולנסיה. מבט על טבלת מלך השערים בליגה הספרדית מגלה שהחלוץ הישראלי נמצא רק מתחת לליאו מסי, ויחד איתו נמצא פלקאו שגם הוא כבש ארבעה שערים.

חמד נאבק עם פארחו. פתיחה נהדרת לחלוץ בליגה (רויטרס)
חמד נאבק עם פארחו. פתיחה נהדרת לחלוץ בליגה (רויטרס)
 

תומר, אתם במקום חלומי
"אני שמח וכולם שמחים, זו פתיחת עונה מצוינת ואנחנו צריכים להמשיך כך".

אתה מתמודד עם מסי על מלך השערים?
"לא, לא. אציב לעצמי מטרות אישיות ואקווה להגיע אליהם. מסי הוא ברמה אחרת. צריך להיות צנוע ולהתרכז במטרות שלי. אני במקום השני, אני קונה את זה בסוף העונה. אני בטוח שיהיו עוד שחקנים שיבקיעו".

מי גדול יותר, רונאלדו או מסי?
"שניהם הגדולים ביותר. זה לפי תקופות. כרגע מסי בתקופה טובה יותר. בשנה שעברה רונאלדו היה טוב יותר. קשה לעשות אחד מהם קטן מהשני".

מה היה בנבחרת? היית באנקר במשחק הראשון ובמשחק השני לא שיחקת. לא ציפית ליותר קרדיט?
"באתי עם רעש גדול, כי הייתי בכושר טוב. באמת פתחתי במשחק הראשון. לכל הנבחרת היה משחק פחות טוב בבאקו. במשחק השני לא שיחקתי ואני צריך לקבל את החלטת המאמן".

ליונל מסי (רויטרס)
ליונל מסי. חמד לא יכול להחליט בינו לבין רונאלדו (רויטרס)
 

לא אמרת לעצמך "לא מעריכים אותי"?
"זה מאכזב. באתי במטרה להמשיך ביכולת מהליגה ולעזור ולתת גולים. ברגע שהמאמן מחליט לתת לשחקן כזה או אחר לשחק, אנחנו צריכים לקבל את זה ולהמשיך לנסות ולהוכיח את עצמנו כדי לקבל הזדמנות במשחק הבא".

מה לא הלך בנבחרת?
"קשה להגיד, באנו עם ציפיות גדולות. היינו בטוחים שנצא עם נקודות מול באקו, התיקו היה מאכזב. מול רוסיה, הם היו טובים מאיתנו. לא יכולנו להוציא תיקו אפילו. יש לפנינו עוד את המשך הקמפיין וצריך להמשיך ולהיאבק ואולי נוכל להפתיע".

מה צריך שחקן כדי להצליח בחו"ל, כפי שאתה ודודו אוואט עושים?
"היה לי קשה להיות רחוק מהבית ולהסתגל למקום ולחיים חדשים. אני לא שופט שחקנים שחזרו, כל אחד מהסיבות שלו. קשה מאוד לשבור אותי, גם כשאני לא משחק. לא נתתי לדברים להזיז אותי מהמטרה, או להוריד לי את הביטחון. זה אופי, צריך להיות חזק, להתמודד עם קשיים בכדורגל ומחוצה לו. צריך משפחה תומכת ויש לה חלק גדול בזה".

תומר חמד (ONE)
תומר חמד. גאה בכדורגל הישראלי
 

איך הגיבו בספרד על הבונקר של ק"ש מול בילבאו ועל ההפסד של הפועל?
"אתלטיקו מדריד בכושר מצוין והיא קבוצה מצוינת. לגבי בילבאו, בסך הכל זו קבוצה מצוינת שנמצאת בכושר פחות טוב. הדברים שם לא הולכים, התיקו מול ק"ש לא הפתיע הרבה אנשים. מגיע כל הכבוד לק"ש, השחקנים נלחמו בצורה מדהימה. כל הכבוד להם, הייתי גאה לראות אותם, אפילו אנחנו לא הוצאנו שם תיקו".

כמו בכל תוכנית גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, דיווחי התנועה, הגלי'צים והשמענו הרבה מוזיקה טובה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */