יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:37

בעקבות אנדי מארי? לאורה רובסון בגמר גוונאגזו

הטניסאית בת ה-18.5 עשויה להיות הבריטית הראשונה שזוכה בתואר WTA מאז 1988 אחרי שניצחה 4:6 ו-2:6 את קריסטיאה. הסיה תנסה להרוס

|
לאורה רובסון. תעשה היסטוריה? (רויטרס)
לאורה רובסון. תעשה היסטוריה? (רויטרס)

אחרי שאנדי מארי הביא לבריטניה גראנד סלאם ראשון אחרי 76 שנה, העם הבריטי עשוי לרשום היסטוריה נוספת, כשלאורה רובסון בת ה-18.5 עלתה היום (שישי) לגמר טורניר גוונאגזו בסין ועשויה להיות הבריטית הראשונה שזוכה בתואר WTA  מאז 1988.

רובסון, שהרשימה מאוד כטניסאית נוער וזכתה בטורניר הנוער בווימבלדון, עשתה את הפריצה שלה בסבב הבוגרות באליפות ארה"ב האחרונה, משם העיפה בזו אחר זו את קים קלייסטרס (וסיימה לה את הקריירה ) ונה לי.

בנוסף קצת לפני היא זכתה ביחד עם אנדי מארי במדליית הכסף בזוגות מעורבים באולימפיאדת לונדון. כיום רובסון מדורגת 74 והיא הטניסאית הצעירה ביותר בטופ100.

רובסון גברה 4:6 ו-2:6 על סורנה קריסטיאה מרומניה בחצי הגמר בטורניר בסין כשהיא מוליכה 1:5 בכל מערכה באופן משכנע. מי שתנסה למנוע מרובסון את ההיסטוריה תהיה סו וואי הסיה מטייוואן שגברה בחצי הגמר השני על אורסולה רדוונסקה מפולין 1:6, 6:3 ו-0:6. הסייה שגם היא פרצה השנה זכתה לפני כמה חודשים בטורניר קואלה לומפור.

טורניר נשים נוסף שנערך השבוע הוא טורניר סיאול ובו מנסה קרולין ווזניאקי שנדחה מחוץ לטופ10 לשים קץ לתקופה ארוכה נטולת תואר בסבב (מעל שנה) לאחר שהתרגלה לקצב של לפחות חמישה תארים בשנה בשנים האחרונות.

ווזניאקי (GettyImages)
ווזניאקי בסיאול. עלתה לחצי הגמר (GettyImages)
 

ווזניאקי עלתה לחצי גמר הטורניר עם 2:6 ו-3:6 על קלרה זאקופלובה הצ'כית. יריבתה הבאה של ווזניאקי תהיה אקטרינה מקרובה מרוסיה שנמצאת בתקופה טובה והביסה 1:6 ו-1:6 את מריה חוסה מרטינס סאנצס הספרדיה.

קאיה קנאפי האסטונית שהייתה פצועה מספר חודשים, מצליחה בטורניר הקאמבק שלה להגיע לפחות לחצי הגמר אחרי 4:6 ו-4:6 על קיקי ברטנס מהולנד. קנאפי תפגוש את וארבה לאפצ'נקו האמריקנית שעלתה לראשונה בקריירה שלה לחצי גמר טורניר  WTA אחרי מאבק ארוך מול טמירה פאצ'ק האוסטרית, 6:4, 6:7 ו-4:6.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */